Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی محمدیان‌اردی روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه کمیته دانشگاهی ایمن‌سازی کووید.۱۹ استان اردبیل گفت: این شواهد آماری نشان می دهد که شیوع سویه اومیکرون کرونا در سطح استان به شکل خطرناک و نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

وی با اشاره به ارائه پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدید به ستاد کرونای استان اردبیل در پی شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در استان بیان کرد: ستاد ملی کرونا، تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌های کرونایی را به ستادهای استانی واگذار کرده و بر این اساس، تصمیمات جدید در ستاد استان اتخاذ و اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان افزود: بر اساس پیشنهاد ارائه شده، در زمینه فعالیت مدارس ابتدایی، مهدکودک‌ها و برگزاری تجمعاتی از قبیل کنسرت و هر گونه مراسم عمومی و نیز فعالیت مراکز خدمات رسان از قبیل استخرها، تالارها، غذاخوری‌ها با حداقل ظرفیت محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از تصویب پیشنهادها در ستاد استانی مدیریت کرونا، موارد به صورت دسته بندی شده و روشن برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهد شد.

دکتر محمدیان‌اردی بر ضرورت گندزدایی سطوح و پوست برای مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به ماندگاری به نسبت زیاد اومیکرون در سطوح، اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.

وی در ادامه وضعیت کنونی واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل را رضایت‌بخش خواند و گفت: براساس آخرین رده بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با پوشش ۹۴ درصدی واکسیناسیون نوبت اول در رتبه دوم و در زمینه واکسیناسیون نوبت دوم با پوشش ۸۵ درصدی، در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با ابراز نگرانی از کاهش استقبال مردم از تزریق واکسن در استان اظهار کرد: هنوز بیش از ۹۵ هزار نفر جهت تزریق نوبت دوم واکسن و بیش از ۳۶۰ هزار نفر نیز برای تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، در ادامه روند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته سه رقمی شده و به ۱۰۴ نفر افزایش یافته که ۳۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.

در پی افزایش شمار مبتلایان، از سه روز پیش شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۲۰۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

تاکنون ۹۱۶ هزار ۱۵۹ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۰۷ هزار و ۷۷۷ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد در استان اردبیل تزریق شده است.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون برای ۲۳۳ هزار و ۲۶۸ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در این استان، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل کرونا در استان درمانی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان صبح چهارشنبه در افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مدرسه همچون کارگاه جواهرسازی است چرا که معلمان در مدرسه به تولید علم، اندیشه و معرفت مشغول هستند و به سبب آن مسئولیت حفظ تمدن ایرانی اسلامی بر دوش آنان است.

وی ورزش فرهنگیان را عامل تزریق نشاط و شادابی به دستگاه آموزش و پرورش خواند و خاطرنشان کرد: تمکین کلید واژه بسیار مهمی است که انسان در میادین ورزشی با رعایت قوانین خاص هر رشته آن را تمرین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تمکین به قواعد ورزشی زمینه ساز تمکین به قواعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی می‌باشد.

قاسمیان افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز میادین ورزشی، رقابت سالم و محترم شمردن رقیب است در حالی که همین موضوع حلقه گمشده رقابت های سیاسی می‌باشد و لازم است سیاسیون هم به این اخلاق ورزشی توجه داشته باشند.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان اردبیل در مرحله منطقه ای این مسابقات شرکت کرده اند.

اکبر دهقانی نیا بیان کرد: مرحله استانی نیز با حضور ۵۵۰ نفر از همکاران در سه رشته فوتسال، والیبال و پینگ پنگ در طول هفته معلم برگزار می‌شود.

کد خبر 6093996

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید