Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از روزهای نخست بهمن ماه ابتلا به «اومیکرون» در شهرستان کاشان روندی صعودی پیدا کرد و از روز جمعه کاشان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، عامل عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ایجاد شرایط جدید و شروع موج ششم کرونا کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دلاوری در خصوص افزایش آمار سویه «اومیکرون» در ۱۰ روز گذشته در شهرستان کاشان، اظهار کرد: از ۱۰ دی ماه امسال اولین موارد سویه «اومیکرون» در کاشان دیده شد و به مرور زمان آمار مبتلایان افزایش پیدا کرد و در ۲۰ دی ماه موارد ابتلاء تقریباً ۱۰ تا ۱۵ مورد بود که در روزهای آخر دی ماه به بیش از ۸۰ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج ششم کرونا و افزایش مبتلایان اومیکرون

وی افزود: ابتلاء به «اومیکرون» در کاشان از روزهای نخست بهمن ماه روندی صعودی پیدا کرد و آمار مبتلایان به بالای ۱۰۰ مورد رسید و روز شنبه این هفته ۵۴۶ مورد مثبت به کرونا اعلام شد و روز گذشته هم قریب به ۴۰۰ مورد مثبت به سویه جدید کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد علت قرمز شدن وضعیت شهر کاشان تاکید کرد: سویه جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و شهرستان کاشان از اواسط دی ماه امسال با شیوع «اومیکرون» مواجه شده است با توجه به قدرتی که در انتقال و سرایت این سویه وجود دارد این روند افزایشی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: عامل عادی‌انگاری در بین مردم و عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم به ایجاد شرایط جدید و شروع موج ششم کرونا شده کمک کرده است.

لزوم پرهیز از عادی‌انگاری

دلاوری خاطرنشان کرد: از روز جمعه این هفته کاشان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و از شهروندان درخواست داریم حتماً زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: همشهریانی که دوز اول و دوم واکسن را تزریق کردند حتماً نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن را برابر سویه جدید کرونا افزایش دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: همشهریان این تصور را نداشته باشند که با تزریق واکسن کرونا مبتلا به «اومیکرون» نمی‌شوند، با واکسیناسیون تنها ایمنی بدن آنها در مقابله با این سویه جدید بالا می‌رود و ضروری است همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 552377

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سویه امیکرون ویروس امیکرون کرونا و جهش اومیکرون کرونا و اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون جهش جدید کرونا کرونای اومیکرون اورژانس پیش بیمارستانی دوران نقاهت آمار ابتلا به کرونا علائم کرونا امیکرون عادی انگاری و افزایش کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا دوز سوم واکسن کرونا واکسیناسیون همگانی کرونا علائم امیکرون تخت بیمارستانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مهدی دلاوری وضعیت قرمز کرونا در کاشان وضعیت کرونا در کاشان آخرین آمار کرونا در کاشان وضعیت بیماری کرونا در کاشان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سویه جدید دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد