Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج، با تبریک فرارسیدن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ایام‌الله دهه مبارکه فجر برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی با تأکید بر مشارکت عموم مردم در شهرهای مختلف استان برنامه‌ریزی شده است که بخشی از آنها اغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان ادامه داد: اکران همزمان فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از 15 تا 22 بهمن در سالن‌های شماره 1 و 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج، برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در بیجار اواخر بهمن ماه، برگزاری شب خاطره شهید افشاریان 19بهمن در بیجار، بزرگداشت زنده یاد علی اکبر فریدونی 14 بهمن در بیجار، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی "جام گلگون" در روز 13 بهمن ماه در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج، برگزاری چندین نمایشگاه تجسمی در شهرهای مختلف استان، برگزاری همزمان سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در سنندج از 23تا 26 بهمن ماه در سنندج ، آیین عطر افشانی گلزار شهداء و هنرمندان در سطح استان در برنامه مهمانی لاله‌ها پنجشنبه 14 بهمن ماه بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی کاریکاتور با عنوان "استکبارستیزی" توسط خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری، آذین‌بندی ادارات، برگزاری نمایشگاه خیابانی عکس و نقاشی در سنندج، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با هنرمندان، برگزاری ورک‌شاپ‌های هنری و فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی و هنری در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج، اکران نیم بهای فیلم‌های اکران شده در پردیس‌های سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار در 12 و 22 بهمن، برگزاری اردوهای علمی دانشجویی توسط دانشگاه‌های استان، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در سطح مدارس استان از دیگر برنامه‌های این ایام توسط دستگاه‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: برگزاری جشن بزرگ انقلاب در سنندج، دیدار فعالین فرهنگی و هنری با نماینده معزز ولی فقیه در استان، برگزاری محفل‌های قرآنی در سطح استان، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزی، رونمایی از محصولات فرهنگی وهنری تولید شده و حضور 5 گروه نمایشی از استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر استان است.

مرادی به تأثیرگذاری زبان هنر جهت انتقال پیام و ارزش‌های انقلاب اسلامی با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند "هراندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست" تصریح کرد: به خاطر این تأثیرگذاری و ماندگاری در ذهن مخاطب هنرمندان به عنوان گروه‌های مرجع، تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در مناسبت‌های ملی و مذهبی و نقش هنرمندان در بیان خدمات نظام، تولید آثار نقاشی، گرافیک، موشن‌گرافی، کلیپ و پخش در  ساعت‌ها برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در صدا وسیمای مرکز کردستان در دستور کار قرار گرفته است و این فرصت مناسبی است تا خدمات وسیع و گسترده نظام در 4 دهه از پیروزی انقلاب در کردستان با زبان هنر به  نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد یأس و ایجاد دودستگی در بین نظام و مردم هستند و این ایام و حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه که با حضور آحاد مردم از جمله هنرمندان برگزار خواهد شد این تلاش مذبوحانه دشمنان همچون دیگر توطئه‌های برنامه‌ریزی شده قبلی که منجر به شکست آنان شده با وحدت و یکپارچگی مردم به رویایی باطل برای آنان تبدیل خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: تلاش شده است در جشن بهمن 1400 با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در کنار مشارکت مردم و هنرمندان شاهد تنوع و نوآوری در برنامه‌های پیش‌رو باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان برنامه های هنری دهه فجر متنوع فرهنگی و هنری سینمایی بهمن سنندج انقلاب اسلامی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان