Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماهیت انقلاب اسلامی، ماهیتی فرهنگی است و بسیاری از رهبران آن از امام راحل (ره) تا مقام معظم رهبری و شهیدان بهشتی و مطهری اهل فرهنگ و تفکر بوده اند و وقتی انقلابی چنین پایگاه فرهنگی قوی دارد، باید توجه جدی به این حوزه نیز داشته و  در ایام دهه فجر باید این حوزه پررنگ تر از سایر حوزه ها باشد و بر همین اساس تلاش کرده ایم برنامه های امسال این ایام در آذربایجان شرقی رنگ و بوی فرهنگ و هنر بگیرد و در ۱۲ تا ۲۲ بهمن رویدادهای مختلف استانی و ملی فرهنگی در استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل غفلتی که در طول سالیان از حوزه فرهنگ شده، این بخش را از جایگاه خود دور کرده در حالی که مردم ما با رویکردی فرهنگی انقلاب کرده اند و حاکمیت باید به جای تصدی گری در این حوزه، امکان و فرصت نقش آفرینی فرهنگی به مردم بدهد تا مردم با ذائقه خود این حوزه را مدیریت کرده و تکامل بخشند و بر همین اساس مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش می کند با همراهی انجمن های فرهنگی و هنری برنامه های متنوع و متعددی را برای معرفی فرهنگ و هنر آذربایجان در بستر دهه فجر اجرا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در ۲۰۰ سال اخیر تبریز نقش مهمی در عرصه فرهنگ و هنر و البته سیاست کشور داشته و باید این حوزه مورد توجه جدی  و جهت گیری این توجه نیز باید به سمت توسعه استان باشد چرا که مسیر توسعه هر جامعه ای از فرهنگ می گذرد و این عرصه می تواند برای رشد و توسعه سایر حوزه ها بستر سازی کند و حقوق شهروندی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از طریق رشد و تعالی فرهنگی ممکن می شود و فروپاشی مناطق اقتصادی با کوچکترین تنش ها و تلنگرهای فرهنگی نیز گواهی بر این موضوع است.

وی افزود: بر همین اساس باید جایگاه ویژه ای برای فرهنگ در سیاست گذاری های کلان ملی و استانی در نظر گرفته شده و به این موضوع توجه شود که فرماندهان این حوزه اهالی فرهنگ و هنر هستند که می توانند چالش ها و افق ها را مشخص و برای رسیدن به آن اقدام کنند چرا که سیاستمداران درگیر امور حال و روزمره هستند و افق های پیشرو باید توسط فعالان فرهنگ و هنر برای مدیران ترسیم شود و در صورت عدم چنین تعاملی محکوم به اضمحلال هستیم و امیدواریم دهه فجر امسال سرآغازی نو برای حوزه فرهنگ و هنر باشد.

ناظمی در خصوص شرایط نابسامان رسانه‌ها و عدم مدیریت این حوزه نیز گفت: معتقدم به جای عدم صدور مجوز رسانه‌ای باید شرایط دریافت این مجوزها سخت‌تر شود و هر کس امکان احراز شرایط دریافت این مجوزها را دارد، وارد فعالیت رسانه‌ای شود نه اینکه مسیر ورودی را ببندیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه کودک و نوجوان و موافقت وزارتخانه با این موضوع خبر داد و افزود: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب آذربایجان را نیز داده‌ایم که با توجه به شرایط کرونایی با محدودیت در برگزاری حضوری مواجهیم و البته برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب نیز به عدالت فرهنگی نزدیک‌تر است و امکان دسترسی به تولیدات مکتوب فرهنگی از نقاط مختلف کشور بدون خروج از شهر خود وجود دارد و با این حال حوزه فرهنگ حوزه تعامل است و امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی امکان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز فراهم شود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فارس تبریز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمایشگاه کتاب دهه فجر برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد