Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدی مجذوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برنامه‌های خود در علوم پزشکی استان همدان سخن به میان آورد و اظهار کرد: از جمله موضوعات مورد توجه ما دادن فرصت‌ به جوانان و توجه به جانشین‌پروری است.

وی با اشاره اینکه حضور میدانی قوی‌تری در شهرستان‌ها خواهیم داشت تا از نزدیک با مشکلات آشنا و و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم گفت: هوشمندسازی در بدنه دانشگاه علوم پزشکی و اهتمام به صیانت خانواده و تبیین نقشه راه در حوزه‌های مختلف نسبت به دستیابی به عدالت مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه کیفیت آموزشی و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در دستور کار قرار دارد افزود: شورای سلامت استان فعال خواهد شد و  مسائل مختلف  طرح موضوع می‌شود تا تصمیم گیری درستی صورت گیرد.

 دانشکده طب سنتی در همدان ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد جذب دانشجوی خارجی همدان دومین استان است و در حال حاضر بیش از ۵۹۰ دانشجو در استان تحصیل می‌کنند عنوان کرد: یکی از اولویت‌های موجود دانشکده طب ایرانی است که در حال حاضر سلامتکده داریم و سعی داریم آن را به دانشکده ارتقا دهیم.

مجذوبی با اشاره به اهتمام جدی به پیوند اعضا در استان که یکی از دغدغه‌های موجود است گفت: به دلیل مشکلات کرونا پیوند اعضا در استان متوقف شده بود که اخیرا مجدد پیوند کلیه آغاز شد و امروز با آمادگی گروه هماتولوژی نسبت به پیوند مغز و استخوان ورود می‌کنیم و سعی داریم سال بعد آن را در استان انجام دهیم .

وی توسعه علم پارک علم و فناوری را از دیگر دغدغه‌ها دانست و با بیان اینکه اخیرا اقداماتی در این زمینه آغاز شده است، در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه عمرانی طی دهه فجر خبر داد و افزود:‌ چهار پایگاه اورژانس با ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد و چند پروژه سلامت نیز کلنگ‌زنی می‌شوند.

افتتاح بیمارستان فاطمیه تا پایان سال در همدان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره با اجرای ساختمان سی تی اسکن بیمارستان شهید قدوسی نهاوند طی ایام دهه فجر و نیز تکمیل دیگر پروژه‌های ناتمام گفت: بیمارستان فاطمیه تا پایان سال افتتاح خواهد شد که در حال حاضر در مرحله تجهیز هستیم و ۱۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه طی چند ماه آینده تجهیز بیمارستان اکباتان انجام می‌شود که سعی خواهیم کرد بهار سال آینده آن را افتتاح کنیم افزود: تجهیز بیمارستان ملایر و تکمیل خوابگاه متاهل‌ها در برنامه است.

مجذوبی با اشاره به اینکه فاز یک مرکز جامع سرطان افتتاح شده بود اما عملیاتی نشده و انتقادهایی بر آن بود گفت: عدم تجهیز این فاز از عوامل عدم عملیات این مرکز بود که خوشبختانه اخیرا تجهیزاتی وارد و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه امروز به شدت دنبال راه‌اندازی رادیوتراپی در این مرکز هستیم که به زودی انجام می‌شود‌ افزود: مرکز جامع سرطان از لحاظ اعتبار مشکلی ندارد و در سفر اخیر ریاست جمهوری نیز اعتبار آن تامین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه این پروژه مورد حمایت کیفی وزارت بهداشت قرار گرفته است خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با خانواده مرحوم فرشچیان و نیروهای واسط داشتیم این اتفاق مجدد رخ می‌دهد و پروژه ادامه می‌یابد که اخیرا عملیاتی کردن فاز یک آن در این راستا انجام شد.

ادامه ساخت مرکز جامع سرطان در همدان

وی  با تاکید به اینکه پیگیر ادامه ساخت این پروژه هستیم و اقداماتی صورت گرفته و خوشبختانه این اتفاق می‌افتد گفت: از خانواده مرحوم فرشچیان قدردانی می‌کنم و اقدامات خوبی توسط بنیاد در استان صورت گرفته که امیدواریم تکمیل مرکز جامع سرطان نیز انجام شود.

مجذوبی با اشاره به اینکه بودجه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در بودجه ۱۴۰۱ آمده است واین پروژه  رسمیت یافت و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود‌ افزود: انبار دارویی استاندارد را هم خواهیم ساخت.

همدان وارد پیک ششم کرونا شد

وی با بیان اینکه با ۶۵ باب پایگاه و ۶۵  آمبولانس طی ایام نوروز در جاده‌ها ارائه خدمات خواهیم داشت و مشکلی از این لحاظ نداریم گفت: سه اولویت اساسی  در استان وجود دارد که یکی کووید است و متاسفانه وارد پیک ششم قرار گرفتیم و می‌طلبد پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت و واکسیناسیون جدی گرفته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه جوان‌سازی جمعیت یکی از موضوعات مهمی است که متاسفانه در فضای کرونا نادیده گرفته می‌شود  و به سرعت به سمت پیری می‌رویم تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در استان همدان ۱.۶۹ است و این در حالی است که در کشور ۱.۷۳ بوده است.

همدان پیرتر از متوسط کشوری

وی با تاکید به اینکه متاسفانه به سرعت به سمت سالمندی پیش می‌رویم و کشور ایران ششمین کشور  پیر به شمار می‌آید گفت:  تعداد موالید بیش از ۳۱ هزار نفر در سال ۹۵ در همدان به کمی به بیش از ۲۲ هزار در سال ۹۹ رسیده است.

مجذوبی با بیان اینکه جمعیت سالمندی از ۸.۸ در سال ۹۰ به ۱۱.۶ در سال ۹۹ در کشور رسیده و وظیفه ماست که به این مسئله بپردازیم اضافه کرد: دیگر اولویت موجود توجه به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و سرطان است و باید در کنار کووید به مسئله پیشگیری این نوع بیماری‌ها بپردازیم و درمان را در خط آخر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه چند روز پیش سویه غالب در استان امیکرون نبود اما طی روزهای اخیر سویه غالب شده است افزود: اخیرا تقریبا از ۱۲ نفری که بستری بودند و تست «پی سی ار »آنها مثبت شد، همه امیکرون  داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از بیش از ۳۰۰ تست پی سی ار  در استان ۲۸۸ بیمار امیکرون داشتند گفت: امیکرون در حد سرماخوردگی ملایم است و باعث بستری، ورود به « ای سی یو» یا مرگ بخشی از افراد می‌شود اما چون سرعت انتشار بالاست و افراد زیادی را درگیر می‌کند بار سنگینی را در درمان خواهد داشت.

محدودیت‌ها اعمال می‌شود

وی با بیان اینکه تعداد موارد سرپایی هشت برابر هفته گذشته و بستری دوبرابر شده است عنوان کرد: طی روزهای آینده رنگ‌بندی تغییر خواهد کرد که در حال حاضر تنها بهار و اسدآباد آبی هستند؛ با توجه به پیک ششم سعی خواهیم کرد محدودیت‌هایی را در استان اعمال کنیم.

مجذوبی با بیان اینکه مردم همدان ۹۲ درصد نوبت اول و بیشتر از ۸۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند افزود: ۲۲ درصد نوبت سوم تزریق شده و می‌طلبد افراد زیادی واکسینه شوند تا ایمنی لازم حاصل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در پیک ششم کرونا پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به پیک‌های قبلی درصد بیشتری مبتلا و بستری شوند و این می‌طلبد سنین ۹ تا ۱۱ سال به سرعت واکسینه شوند.

تبدیل وضعیت ۱۵۰۰ نیروی دانشگاه علوم پزشکی 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی شرکتی در مرحله تبدیل وضعیت و استخدام هستند و اواخر فروردین کار به پایان می‌رسد گفت: در ایام کرونا ۴۲۰ نفر قرارداد ۸۹ روزه داشتیم تا خدمات بهتری ارائه دهند، فوق‌العاده خاص نیروها دیده شده اما منابع آن تامین نشده که در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه بودجه، آن نیز انجام خواهد شد.

مجذوبی در خصوص لزوم رعایت منشور حقوق بیمار نسبت به درخواست یکی از خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع به زیرساخت‌ها برمی‌گردد و در این زمینه گاهی کشور ایران را با کشورهای غربی مقایسه می کنند در حالی که در کشور ما نحوه مراجعه بیمار متفاوت است.

وی بیان کرد: در کشور مراجعات به مراکز درمانی طبق سطح بندی توجه نمی‌شود و این بار مراجعات را به پزشکان متخصص افزایش می‌دهد و در نتیجه ارائه خدمات تحت تاثیر قرار می‌گیرد گفت: در حوزه تامین زیرساخت پزشک خانواده در حال اجراست اما نگاه فرهنگی هم باید تغییر کند تا این روند بهتری یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نسبت به لزوم حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم تصریح کرد: در حوزه دانشگاه نسل سوم به سمت دانشکده پارک علم و فناوری پیش رفتیم و طی چند روز اخیر نشست‌هایی را با ستاد فرمان امام(ره) داشتیم تا به سمت صنعت و تولیدات دارویی برویم که این باعث می‌شود حوزه‌های پژوهش نیز ارتقا یابد.

آغاز حمایت از زوجین ناباور در همدان

وی با اشاره به اینکه خیلی از کارشناسان در مورد جمعیت سبک زندگی را موثر می‌دانند و بیشتر هم سبک زندگی تغییر کرده تا اقتصاد موثر باشد در ادامه در خصوص ضرورت حمایت از زوجین نابارور افزود: طبق سیاست‌های ابلاغی بالادستی از تاریخ ۹ بهمن ماه زوجین نابارور از بیمارستان فاطمیه به سازمان‌های بیمه معرفی می شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مجذوبی با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران نسبت به اینکه با افزایش ظرفیت پزشکی آیا همدان با کمبود پزشک مواجه است گفت: اینکه افزایش ظرفیت باعث افزایش پزشک باشد جای بحث دارد و واقعیت شرایط نگه داشت پزشک به ویژه در مناطق محروم حائز اهمیت است که امیدوارم سیاست‌ها به سمت ماندگاری پیش رود.

وی با اشاره به اینکه گاهی کمبود پزشک را در اورژانس بیمارستانی داریم که پیگیر رفع مشکل هستیم اما در مجموع کمبود خاصی وجود ندارد، در ادامه نسبت به درخواست اینکه پزشکان از کارتخوان استفاده کنند افزود: برخی از پزشکان متاسفانه از کارتخوان استفاده نمی‌کنند که بخشی به دانشگاه مربوط می‌شود و برخی به نظام پزشکی که سعی می‌کنیم در این زمینه در حوزه دانشگاهی ورود جدی داشته باشیم.

طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه از بیمه‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افتتاح دو خوابگاه دانشجویی در همدان خبر داد و گفت: تا پایان سال خوابگاه شهید همدانی با ظرفیت ۲۵۰ نفر و در  ادامه خوابگاهی در پردیس دانشگاه با ظرفیت ۴۵۰ نفر افتتاح می‌شوند.

مجذوبی از طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌های تامین اجتماعی، سلامت نیروهای مسلح و تکمیلی خبر داد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه در پیک ششم هستیم و به شدت نیاز به کمک داریم از این پیک نیز عبور کنیم اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های اجتماعی با توجه به تاکیدهای فراوان ما به ۵۲ درصد رسیده  می‌طلبد رعایت بیشتری شود تا پیک ششم را پشت سر بگذاریم.

فاطمه ترکمان اسدی با اشاره به اینکه ۸۱ مرکز واکسیناسیون در استان فعال هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد در ادامه نسبت به نگرانی در استفاده از واکسن آسترازنکا گفت: این واکسن قبلا هم عوارضی داشت اما یک در صد هزار آسیب آن دلیلی نمی‌شود آن را استفاده نکنیم، البته واکسن‌های دیگری هم وجود دارد که افراد می‌توانند انتخاب کنند.

وی بیان کرد: توصیه داریم در دسترس‌ترین نوع واکسن تزریق شود و توصیه می شود زنان باردار از واکسن آسترازنکا استفاده نکنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مقابله با کرونا دانشکده طب سنتی مرکز جامع سرطان مرکز جامع سرطان حال حاضر خواهد شد پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، گفت: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به ۳۰ هزار تا ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

هادی کریمی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات بسیار مثبتی در شرکت متروی منطقه اصفهان افتاده است، اظهار کرد: در گذشته، روزهای جمعه تعداد ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های مترو فعال بود، اما با توجه به استقبال شهروندان و درخواست‌هایی که از منابع مختلف از جمله سامانه ۱۳۷ داشتند، تعداد آن به ۱۶ ایستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، افزود: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به حدود ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: سال جاری با هماهنگی‌های لازم و همکاری‌های کارکنان شرکت مترو توانستیم، یک ساعت افزایش ساعات کار را پایدار کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تمام ایام تا ساعت ۲۲:۰۰ فعال هستیم و سرویس‌دهی به مسافران را انجام می‌دهیم، ادامه داد: استقبال شهروندان نیز بسیار خوب بوده و این موضوع موجب رضایتمندی مسافران مترو شده است، چرا که می‌توانند با مترو حمل‌ونقل ایمن و ارزان را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایام نوروز ۱۴۰۳ در راستای انجام برنامه‌های فرهنگی و برای شناساندن هنر اصفهان به مردم، اتفاق بسیار خوبی با همکاری میراث فرهنگی افتاد و موفق شدیم، ۹ ایستگاه مترو را با حدود ۳۰ هنر صنایع دستی اصفهان پوشش دهیم؛ در ۹ ایستگاه مترو کارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی ایجاد و هنر فاخر این کلان‌شهر به شهروندان و مسافران نوروزی معرفی کردیم که این اقدام با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

کریمی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای متخصص یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مترو است، افزود: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با جذب نیروهای متخصص، قطعات مورد نیازی را که خارجی است و به دلیل وجود تحریم‌ها، وارد کردن آن دشوار است و هزینه‌های بسیاری را بر ما تحمیل می‌کند، با برنامه‌ریزی معکوس تولید و بومی‌سازی کنیم که تاکنون تعداد زیادی از این قطعات بومی‌سازی شده و در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال تقویت تیم فنی و درصدد کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری هستیم، گفت: در مجموع به دنبال افزایش بهره‌وری در این شرکت هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بر تعداد قطارها اضافه شود که البته مراحل خرید انجام شده و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته است، می‌توانیم سرفاصله زمانی را از ۱۱ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم قطارها به‌موقع تحویل شود تا این امر مهم تحقق پیدا کند.

کریمی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از خطوط مترو برای استفاده بهینه از آن باید به‌صورت یکپارچه انجام شود، ادامه داد: شرکت مترو، شرکت منطقه اصفهان است و تنها به شهر اصفهان اختصاص ندارد و شامل شهرهای دیگری همچون شاهین‌شهر، بهارستان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد می‌شود تا بتوانیم طرح یکپارچه بهره‌برداری از قطارهای شهری حومه‌ای را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر از نخستین شهرهایی است که باید مطالعات آن را انجام دهیم و بتوانیم به‌صورت یکپارچه سرویس‌دهی خطوط برون شهری و درون شهری را تحقق بخشیم.

کد خبر 750064

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران