Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صفربیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه 2 هزار و 340 تاکسی ثبت سامانه کشوری است، عنوان کرد: اما طبق آمار ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی از این تعداد قابل اسقاط است و عمر مفیدشان تمام شده است.

وی افزود:  طبق بررسی‌ها زیر یک هزار دستگاه تاکسی در شهر مشغول فعالیت هستند، مابقی یا از شهر خارج شده‌اند یا اسقاطی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی خرم‌‌آباد، گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق شهرداری‌های کشور و اتحادیه تاکسیرانی انجام داده‌ایم قرار است ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی تاکسی‌ها پرداخت شود.

صفربیرانوند به هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی خرم‌آباد نیز اشاره کرد و افزود: قرار است در قالب هوشمند سازی یک دستگاه کارتخوان به صورت رایگان در اختیار رانندگان تاکسی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: به ازای هر پنج هزار تراکنش یک سکه  یک و دو میلیون تومانی به عنوان تشویق به رانندگان تاکسی تحویل داده می‌شود، اما برای بالاترین تراکنش نیز بین ده تا چهل میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود. 

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: علاوه بر این با نصب جی پی اس آمار دقیق فعالیت تاکسی‌ها رصد می‌شود، با این اقدام تخلفات رانندگان تاکسی کاهش پیدا می‌کند.

صفربیرانوند در خصوص زمان دقیق هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی توضیح داد: شرکت زیر مجموعه بانک ایران زمین درخواست خود را مطرح کرده است، با برگزاری مناقصه عمومی کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: احتمال اینکه تا پایان سال هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی خرم‌آباداجرایی شود وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هوشمند سازی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد

محمد رستگاری  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزدگفت: هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل‌ونقل کالا یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد است که طی سال‌های اخیر این مهم در شهرستان‌های ابرکوه، مروست، بافق و معادن متمرکز بخش ندوشن اجرا، مراحل آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و پس از تست‌های اولیه به تکامل مطلوب رسیده است.

وی افزود: با توجه به حواشی متعدد حاکم بر ساختار حمل‌ونقل محمولات کاشی و سرامیک، برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح در صنایع نامبرده نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار گرفت که به لطف خدا پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های صنفی و واحد‌های تولیدی، طرح ساختاری اعلام بار مجازی از ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در رابطه با حمل محمولات کاشی و سرامیک سراسر استان پیاده‌سازی شد.

رستگاری با بیان اینکه در اولین روز اجرا بیش از هزار و ۱۰۰ بارنامه برای محمولات کاشی و سرامیک استان مبتنی بر سامانه هوشمند صادر شد، تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای این طرح، کلیه فعالان حوزه حمل‌ونقل و شرکت نرم‌افزاری سازنده و کنترل کننده این سامانه نیز آماده‌باش بودند تا در صورت وجود هرگونه نقص و ایجاد اختلال، به سرعت مشکل را برطرف نمایند که به لطف خداوند هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشد.

وی اظهار داشت: شفافیت، عدالت محوری و چابک سازی در فرآیند حمل‌ونقل از جمله مزایای طرح هوشمند سازی و مجازی‌سازی است که در حوزه حمل‌ونقل استان بروز کرده و منشأ برکات بسیاری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیاده‌سازی ساختار مجازی در فرایند حمل‌ونقل در صنایع کاشی و سرامیک به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این طرح که پس از ۲ سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قابلیت اجرا یافت، برقراری عدالت بین رانندگان و رضایت کامل آنان، سهولت و چابک سازی در امر حمل‌ونقل برای همه ارکان فعال در این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها