Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور طالبان اظهارات دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه پس از به قدرت رسیدن طالبان بیش از ۱۰۰ مقام و نظامی دولت سابق توسط طالبان کشته شده‌اند را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور طالبان در توئیتی، اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از 100 مقام و نظامی دولت سابق توسط طالبان کشته شده‌اند، را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده که پس از اعلام عفو عمومی توسط طالبان هیچکس اجازه آسیب رساندن به دیگران را ندارد و اگر در نتیجه «انتقامجویی شخصی» رویدادی رخ داده باشد طالبان آن را بررسی نموده و عاملان را مجازات کرده است.

گوترش در گزارشی اعلام کرده بود: با وجود اعلام عفو عمومی برای اعضای دولت سابق، نیروهای امنیتی و کسانی که با نظامیان خارجی همکاری کرده بودند، سازمان ملل همچنان گزارش‌هایی معتبر از قتل، مفقود شدن و دیگر تخلف‌ها علیه این افراد دریافت می‌کند.

توصیه 18 ماده‌ای «ملا هبت‌الله آخندزاده» به طالبان/ عفو عمومی رعایت شودطالبان: متخلفان از دستور عفو عمومی مجازات می‌شوندسرپرست وزارت کشور طالبان: خواستار روابط خوب با جهان هستیم/عفو ما شرعی است، سیاسی نیست

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش همچنین تاکید کرده بود که مدافعان حقوق بشر و کارکنان رسانه‌ها در افغانستان همچنان مورد تهدید، حمله، ارعاب، اذیت و آزار و بدرفتاری قرار می‌گیرند و بازداشت‌های خودسرانه و قتل علیه کنشگران و کارکنان رسانه‌ها روی داده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل عفو عمومی دولت سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ‏بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند