Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با عنایت به مشکلاتی که اخیراً در مبادی مرزی فدراسیون روسیه به ویژه فرودگاه‌های آن، برای برخی از هموطنان گرامی به وجود آمده است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، به منظور جلوگیری از تکرار این حوادث، با صدور اطلاعیه‌ای، توجه شهروندان عزیزی که قصد سفر به این کشور دارند را به نکات ذیل جلب می‌کند: 

۱- جهت اجتناب از معطلی، سرگردانی و عدم مواجهه با خطر دیپورت احتمالی در فرودگاه­‌های فدراسیون روسیه، ضروری است هنگام تکمیل و ارائه فرم های تقاضانامه صدور روادید، اطلاعات دقیق و صحیح خود در خصوص اهداف سفر (گردشگری، درمانی، علمی، تجاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) را با استناد به اسناد معتبر و قابل اثبات درج کنید، به نحوی که در راستی آزمائی‌های بعدی در مبادی و فرودگاههای روسیه کوچکترین شائبه یا تناقضی در آنها وجود نداشته باشد.  

۲- هموطنان گرامی توجه نمایند کلیه اسناد و مدارک مسافرین ورودی به روسیه در لحظه ورود توسط پلیس مرزبانی  (گذرنامه) این کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمامی اسناد از جمله روادید، هدف از سفر، هتل رزرو شده، دعوتنامه  و صادر کننده آن  کنترل و هرگونه مغایرت جزئی در هر یک از آنها باعث ابطال روادید (ویزا) و دیپورت به مبدا خواهد شد که علاوه بر ورود خسارت های سنگین مادی و معنوی موجب اعمال محدودیتهای بعدی در سفر به این کشور نیز می‌شود.

۳- شهروندان عزیز ایرانی ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی ذی‌ربط و اطلاع کامل از  قوانین و مقررات ورود به روسیه در صورتی که تکمیل فرمهای تقاضانامه را بر عهده آژانس های مسافرتی قرار داده اند، لازم است به طور کامل از مفاد برنامه های سفر و مندرجات فرم‌های تقاضانامه که برای دریافت ویزا توسط آژانس‌ها تکمیل و تحویل سفارت  می گردد مطلع باشند. در صورت مشاهده هرگونه ابهام احتمالی یا وجود اطلاعات نامشخص در فرم ها لازم است قبل از ارسال آن به سفارت نسبت به اصلاح آنها اقدام شود. همچنین پس از دریافت روادید نیز حتما از نوع روادید صادره و انطباق آن با هدف سفری که داشته‌اند اطمینان حاصل نمایند. (به عنوان مثال برای ادامه تحصیل در روسیه بایستی حتما  ویزای تحصیلی دریافت نمایید و دریافت هر نوع ویزای دیگر موجب می شود تا از ورود شما به روسیه جلوگیری نمایند. این مسئله در تمامی انواع سفر به روسیه مورد توجه ویژه مقامات مرزی این کشور قرار دارد).

۴- ضرورت دارد شهروندان ایرانی با دقت خاص نسبت به انتخاب شرکت­های مسافرتی معتبر اقدام نمایند تا با مشکلات بعدی در فرودگاه های روسیه مواجه نشوند. شرکت­‌های مسافرتی مکلف به رعایت قوانین و مقرارت هر دو کشور و اطلاع رسانی دقیق به مسافرین هستند و لازم است مسافرین را نسبت به نوع  روادید کاملا توجیه کرده و اطلاعات لازم را در اختیار مسافرین قرار دهند.  

۵- هموطنان ارجمند در انتخاب نوع روادید هنگام ارائه مدارک خود جهت اخذ روادید توجه ویژه نموده و با دقت کامل و به درستی نوع روادید خود را انتخاب نمایند؛ برای سفرهای تجاری ویزای تجاری، امور تحصیلی ویزای تحصیل، برای گردشگری ویزای توریستی و نظایر آن.

۶- مدارکی که در فرودگاه بازرسی و کنترل می‌شود شامل گذرنامه معتبر، روادید معتبر، دعوتنامه معتبر، میزبان، رزرو هتل به تعداد روزهای اقامت (حداکثر به مدت اعتبار روادید) و بلیط برگشت به کشور و... می‌باشد. چنانچه افرادی بعد از دریافت روادید، بلیط برگشت و یا رزرو هتل خود را کنسل نمایند حتی با داشتن روادید امکان ورود به خاک روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.

منبع: الف

کلیدواژه: فدراسیون روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی محبی در روسیه از دست رفت

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای مرحله نیمه نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال روستوف که محمد محبی را برای پنجمین بازی پیاپی در ترکیب نداشت و به دلیل آسیب دیدگی دور از فهرست نفراتش می‌دید، از ساعت 19:45 امشب در ورزشگاه روستوف آرنا به مصاف تیم بالتیکا رفت.

یاران محبی که طی دو دیدار اخیرشان در لیگ برتر روسیه دو پیروزی ارزشمند داشتند و شرایط خود را در جدول بهتر کردند، انتظار می‌رفت بتوانند مقابل بالتیکا هم به این روند ادامه بدهند و با برتری در این بازی فینالیست روسیه کاپ شوند که این اتفاق نیفتاد.

تیم فوتبال روستوف در غیاب ستاره ایرانی تاثیرگذارش، در مسابقه امشب مقابل بالتیکا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا شانس کسب جام و راهیابی به فینال رقابت‌های روسیه کاپ را از دست بدهد و حریف آنها در دیدار پایانی به مصاف اسپارتاک مسکو برود.

محمد محبی، مهاجم ایرانی روستوف، پس از غیبت در چهار مسابقه رسمی اخیرشان به دلیل نیمکت‌نشینی، محرومیت یا مصدومیت، امشب هم برابر بالتیکا به‌خاطر آسیب دیدگی دور از فهرست بود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • قهرمانی محبی در روسیه از دست رفت
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد