Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است، گفت: این ۴۰ درصد مازاد عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم می‌شود. البته در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از شاتا، عباس تابش در نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت کاهش هزینه های تامین و توزیع کالاست و با اجرای این سیاست مطمئناً بخش گردشگری نیز رونق می‌یابد چرا که هزینه‌های توزیع کالا (سفر) کم خواهد شد. همچنین اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده به عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تا پیش از این سه قیمت مصرف کننده (روی کالا، روی شلف و روی بارکد صندوق الکترونیکی فروشگاهها) وجود داشت، تصریح کرد: در راستای سیاست و پروژه جدید شفاف سازی قیمتی، به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها قیمت تولیدکننده درج می شود و فاصله میان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به عنوان هزینه توزیع محاسبه و در نظر گرفته می‌شود و قیمت مصرف کننده روی شلف به اطلاع مردم می‌رسد.

اطلاعات فروش درب کارخانه ۸۴ هزار قلم کالا را داریم

تابش با اعلام اینکه برای ۸۴ هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه موجود است، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده انجام شود، تاکید کرد: متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است.  این ۴۰ درصد مازاد تحویل عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم می شود و طبیعی است که در مسیر اجرا این پروژه مقاومتهایی نیز از طرف برخی سودجویان به وجود آید.

اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده با تایید بخش خصوصی بوده است

وی با تاکید بر اینکه بیشترین جلسات با بخش خصوصی و ذینفعان برای اجرای پروژه برگزار شده، اعلام کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را نیز داشته است که این سیاست نیز در همین مسیر بوده است و در اجرای آن هم بخش خصوصی و هم دولت هم افزایی دارند.

کاهش نسبی قیمتی در اقلام مشمول درج قیمت تولیدکننده

رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه ۳۳۰۰ قلم کالا در این مرحله مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند، گفت: در اقلامی که قیمت تولیدکننده درج شده، به نسبت شاهد کاهش قیمتی بوده‌ایم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درج قیمت تولیدکننده قیمت مصرف کننده هزینه توزیع اجرای پروژه توزیع کالا بخش خصوصی ۴۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند