Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

ابلاغ قضایی جعلی؛ ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان مراقب پیامک‌های جعلی ارسال شده از سوی مجرمان سایبری با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حشمت سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به اینکه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا)، ابزاری مفید برای پیگیری پرونده‌های قضایی است، متاسفانه به تازگی شاهد کلاهبرداری مجرمان با عنوان این سامانه هستیم.

وی گفت: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری، با سوء‌استفاده از اعتماد و عدم آگاهی مردم در قالب پیام کوتاه برای افراد «ابلاغ الکترونیکی جعلی» ارسال می‌کنند و با توجه به این موضوع که اکثر مردم در این سامانه ثبت نام نموده‌اند، افراد کمتری دچار شک و تردید می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی از این مجرمان، بیان کرد: کلاهبرداران با این عنوان که از شما شکایتی صورت گرفته، قربانیان را برای پیگیری موضوع ترغیب کرده و با پیشنهاد یک لینک جعلی آنها را در دام خود گرفتار می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه به اهداف مجرمان در این شیوه کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: به محض کلیک کاربر بر روی لینک جعلی، یک برنامه موبایلی مجرمانه بر روی گوشی نصب می‌شود و در برخی مواقع نرم افزار نصب شده از لیست برنامه‌های موبایل نیز پنهان می‌شود تا شخص موردنظر متوجه عملکرد این برنامه نشود.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه نصب آنتی ویروس‌های موبایلی که نمونه‌های موفق داخلی دارند، راهکاری برای پیشگیری از این شگرد مجرمانه است، افزود: برنامه مجرمانه نصب شده در گام اول به اطلاعات گوشی از جمله اطلاعات بانکی، مخاطبین و تمامی پیامک‌های موجود در دستگاه دسترسی پیدا می‌کند و پس از سوء‌استفاده از اطلاعات مهم بانکی کاربر از جمله رمز پویا، در گام دوم بدون اطلاع پیامک جعلی را از طرف کاربر به لیست مخاطبین ارسال و آنها را به دام خود می‌اندازد.

وی افزود: پیامک‌های ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان خواست برای ثبت نام یا پیگیری قضایی به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه کنند و همچنین با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

کشف 50 تن کود شیمیایی قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف 50 تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

 سید ابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان، به 2 دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این دو کامیون حامل 50 تن کود شیمیایی قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

مسعودی با بیان اینکه در این خصوص 2 متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود و همه مردم باید در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

زمین خواری میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف زمین خواری به ارزش 10 میلیارد و 200 میلیون ریال و دستگیری 4 متهم در آن شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار  بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر چند فقره زمین خواری به میزان 31 هزار مترمربع در یکی از روستا‌های شهرستان فیروزآباد  موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد  با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص 4 متهم دستگیر و اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، 10 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های 110گزارش کنند.

جمع آوری 15 معتاد متجاهر در گراش

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از جمع آوری 15 معتاد متجاهر و معرفی آنان به مراکز بازپروری خبر داد.

کرامت کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان گراش با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان کردند.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح، 15 معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: معتادان متجاهر گراش ابلاغ جعلی ترفند کلاهبرداران سایبری فرمانده انتظامی شهرستان میلیارد و 200 میلیون ریال جمع آوری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!

خبرگزاری قرآنی ایکنا نوشت: داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آنها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آنها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آنها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

tags # کره جنوبی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران