Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:49:04 GMT

۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۱۲۴۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

خدمات سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰،  استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک، به ۸۸.۸۲ درصد رسیده است.

سهم ۸۸ درصدی 3G و 4G از مصرف اینترنت کاربران ایرانی

پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۵۷۱ هزار و ۹۵۹ مشترک، ۹.۰۴ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۹۸۵ مشترک، ۱.۵۷ درصد را تشکیل می‌دهد، وای‌فای با ۳۸۲ هزار و ۳۹۸ مشترک، سهم ۰.۴۰ درصدی دارد و فیبر نوری نیز با ۱۵۹ هزار و ۷۰۸ مشترک، ۰.۱۷ درصد از مشترکان را در آمار سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سرعت سیمکارت اینترنت ثابت مصرف اینترنت گوشی‌ها سرویس‌ها بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط مصرف اینترنت همراه از ثابت جلو زد چرا باید به سمت اینترنت ثابت برویم؟ ​مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند مکالمات رومینگ ملی به ۲۰ میلیون کاهش یافت آخرین اخطار استفاده از شماره های شخصی برای پیامک‌ تبلیغاتی نحوه گرفتن وام با سیمکارت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها تکلیف قیمت نان با افزایش دو برابری قیمت گندم چه می شود؟ زیر و بم یک چاپخانه در تهران تعطیلی مدارس سیرجان و نجف‌ شهر بخاطر کرونا امیر قطر به واشنگتن سفر می‌کند واکسیناسیون پرندگان برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا آخرین تمرین تیم ملی با حضور وزیر ورزش ۷۷۰هزار میلیارد ریال اوراق توسط بانک مرکزی بازخرید شد وابستگی کره جنوبی به نفت خاورمیانه سقوط کرد وضعیت کرونایی جنوب کرمان در مرز هشدار "کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی" آغاز به کار می کند ۲.۵ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی برای مناطق محروم واریز شد تصمیم گیری بر اساس رنگبندی درباره حضوری بودن مدارس تجمع فرهنگیان به‌دلیل اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی ۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها رشد مداوم قیمت «کایتا» چرا بعد از دو سال متوقف شد؟ پرخرج ترین بیماری جهان چیست؟ کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟ تکلیف بازگشایی مدارس چه شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرعت سیمکارت اینترنت ثابت مصرف اینترنت گوشی ها سرویس ها اینترنت ثابت سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران،گلکسی A۵۵ تقریبا از یک ماه قبل در بازار حضور دارد و فعلا با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

گلکسی A۳۵ که همزمان با A۵۵ روانه بازار شد، در دسته گوشی‌های ۱۶ میلیونی قرار می‌گیرد و A۰۵s که جزو میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ است، کمتر از پنج میلیون فروخته می‌شود.

پوکو X۶ پرو که جزو گوشی‌های نسبتا جدید شیائومی به‌حساب می‌آید، کمی بیش از ۱۷ میلیون قیمت دارد و رقیب گردن‌کلفتی برای میان‌رده‌های سامسونگ تلقی می‌شود.

ارزان‌ترین گوشی هوشمند شیائومی ردمی A۲ پلاس است و آنطرف می‌توانیم از آیفون ۱۳ پرو مکس به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین گوشی‌های فعلی اسم ببریم.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸،

۹ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست