Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به دلایل گرانی سیب زمینی گفت: حدود یکماه دیگر سیب زمینی نو وارد بازار و عرضه آن زیاد می‌شود.

خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: اسدالله کارگر درباره دلایل گرانی سیب زمینی گفت: در حال حاضر فصل سیب زمینی تمام شده و محصولاتی هم که وارد بازار می‌شود، سیب زمینی‌های انباری و دپو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه سیب زمینی نو حدود یکماه دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: زمانی که سیب زمینی سر زمین برداشت و عرضه شود قیمت آن نیز در بازار کاهش می‌یابد.

کارگر ادامه داد: کسانی که در حال حاضر سیب زمینی انباری و دپو شده، دارند باید تا قبل از ورود محصول نو آن را به بازار عرضه کنند، چون وقتی محصول جدید وارد بازار می‌شود، بازار اشباع خواهد شد.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها و اختلالات در حمل و نقل نیز در گرانی این محصول مؤثر بوده است، گفت: زمانی که عرضه محصولی کم شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

کارگر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مغازه داران باید محصول را براساس فاکتوری که خریداری کرده اند و بعلاوه ۳۵ درصد سود به فروش برسانند ممکن است فروشنده‌ای سیب زمینی را ۱۴ هزار تومان خریداری کرده باشد و ممکن هم است با قیمتی کمتر از این رقم آن را خریده باشد بنابراین ما قیمت‌های ۱۸ و ۲۰ هزار تومان را در مغازه‌ها تأیید نمی‌کنیم و می‌گوئیم که قیمت فروش باید براساس فاکتور خرید فروشنده باشد.

بیشتر بخوانید: مصرف بیش از حد سیب زمینی چه مضراتی دارد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سیب زمینی گرانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیب زمینی گرانی وارد بازار سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟