Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهره‌مندی صندوق تثبیت بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی برای حمایت از معاملات بورس است که نمایندگان مجلس هم دیدگاه مثبتی نسبت به بازار سرمایه و حمایت از آن دارند.
به گزارش آریا، «غلامحسین کرمی» با بیان اینکه طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی، منابع صندوق باید در راستای توسعه ملی کشور از جمله اشتغال‌زایی و توسعه زیرساخت‌ها به کار برده شود، افزود: کارکرد صندوق نیاز به بررسی بیشتر دارد، ظرفیت‌ها و سیاست‌های صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید تبیین نشده و باید با توجه به مشکلات این حوزه، اقدامات و برنامه‌های این صندوق در جهت رفع موانع و پشتیبانی‌ها از تولید تدوین و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی باید در کنار توسعه کشور باشد، عنوان کرد: موضوع مهم در این زمینه، بهره‌مند شدن صندوق تثبیت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه است که نمایندگان هم دیدگاه مثبتی نسبت به بازار سرمایه و حمایت از آن را دارند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه از اعتبارات و منابع صندوق توسعه باید در جهت اهداف تعیین شده از جمله توسعه زیرساخت ها استفاده شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید جدی‌تر از گذشته درباره افزایش منابع صندوق باشند تا بتوان از منابع صندوق به نحو احسن در جهت توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی استفاده کرد.
وی درباره ارز ترجیحی گفت: اکنون کمیسیون تلفیق موافق حذف ارز ترجیحی نیست، زیرا تا استراتژی درستی برای تامین کالاهای اساسی وجود نداشته و موانع برطرف نشده باشد حتی با حذف ارز ترجیحی نیز کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
کرمی اظهار داشت: بهتر است ضمن نظارت کامل بر عملکرد دولت در بخش تامین کالاهای اساسی، در جهت بهبود شرایط و جلوگیری از رانت و فساد گام‌های مهمی برداشته شود.
به گزارش ایرنا، در بهار امسال قرار شد تا ظرف سه هفته، رقم 200 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صورت تدریجی به فروش برسد و به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.  بر این اساس، بانک مرکزی ملزم شد تا در مدت اعلام شده نسبت به فروش تدریجی 200 میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند که البته اجرایی نشد.
طبق تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بانک مرکزی در 26 اردیبهشت 1400 معادل ریالی ناشی از فروش 50 میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی را به «صندوق تثبیت بازار سرمایه» واریز کرد اما باقی‌مانده این مبلغ که معادل 150 میلیون دلار بود به صندوق تثبیت بازار تزریق نشد.
به دنبال حمایت‌های دولت سیزدهم در راستای بهبود روند معاملات بورس، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در 11 آبان ماه 1400 به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و در این جلسه موضوع اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی در ستاد در خصوص کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس صندوق تثبیت بازار سرمایه صندوق توسعه ملی بازار سرمایه منابع صندوق میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟