Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@03:21:12 GMT

شروط عجیب وام بدون ضامن!

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۱۹۰۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد در راستای تکلیف رییس جمهور به بانک‌های دولتی مبنی بر تسهیل پرداخت وام‌های خرد، بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را در مرحله اول مکلف به پرداخت وام‌های خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی بدون دریافت ضامن کرد.

شرایط دریافت دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق و دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته اعلام شده و مشمولان این وام باید به بانکی که حقوق خود را از آن دریافت می‌کنند، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، وزارت اقتصاد به بانک‌ها ۲۴ ساعت مهلت داد تا نسبت به درج بخشنامه‌های مربوطه و فرایند دریافت این تسهیلات و اعلام آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد اقدام و در صورت محرز شدن تخلف شعبه‌ای از بانک در راستای پرداخت وام بدون ضامن، رییس شعبه بانک مورد نظر را برکنار کنند.

بدین منظور، بررسی روند پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌ها گزارش‌های میدانی حکایت از شرایط عجیب و غریب بانک‌ها در این زمینه دارد.

اینگونه که متصدی یک بانک در پاسخ به شرایط دریافت وام بدون ضامن اعلام می‌کند که برای این وام، باید میانگین مانده حساب شما در بازه شش ماهه حداقل ۵ میلیون تومان باشد و بانک دیگری می‌گوید متقاضی این وام باید حداقل در شش ماه اخیر حداقل ۲۰ میلیون تومان در حسابش نزد بانک سپرده داشته باشد.

برخی دیگر از بانک‌ها نیز اعلام کردند که بخشنامه‌ای در این زمینه تاکنون ابلاغ نشده است و بانکی نیز بهانه نپرداختن وام بدون ضامن را بسته شدن پرداخت وام در روزهای پایانی سال اعلام کرد و گفت که متقاضیان برای دریافت این وام سال بعد به بانک مراجعه کنند.

البته در مواردی نیز برخی بانک‌ها شرایط عجیبی برای پرداخت وام بدون ضامن اعلام نکردند و براساس گفته آن‌ها، مبلغ وام و سایر فرایند دریافت این وام مبتنی بر رتبه اعتباری افراد است.

فارغ از گزارش‌های میدانی، بسیاری از مردم در تماس‌های خود نیز گله‌های خود در این زمینه مبنی بر دست رد زدن بانک‌ها به سینه ‌آن‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن را اعلام کردند و در صحبت‌های مردم هم این موضوع تکرار شد که خواسته بانک‌ها برای دریافت این وام این است که متقاضیان باید در چند ماه اخیر نصف مبلغ وام حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون در بانک موردنظر سپرده یا گردش مالی داشته باشند تا بتوانند وام بدون ضامن دریافت کنند.

این اظهارات و گزارش‌های میدانی در حالی به ثبت رسیده است که وزارت اقتصاد بر پرداخت وام بدون ضامن و نظارت بر تمکین بانک‌ها از این مصوبه تاکید دارد و در سامانه نظارت مردمی خود فارغ از واحدهای بازرسی بانک‌ها نسبت به شکایت‌های مردم در این زمینه ورود می‌کند.

گفتنی است متقاضیان وام بدون ضامن می‌توانند به سامانه نظارت مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی bazresi.mefa.ir برای ثبت شکایت‌های خود مراجعه کنند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۱ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تسهیلات بانکی وام پرداخت وام بانک های دولتی دریافت وام وام بدون ضامن ضامن وام بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟ + اینفوگرافیک مدارک مورد نیاز وام بدون ضامن اعلام شد بازنشستگان چگونه وام بدون ضامن بگیرند؟ چگونه بدون ضامن وام بگیریم؟ با بانک‌ های متخلف در پرداخت وام بدون ضامن برخورد می‌ شود با مدیرانی که در پرداخت وام تعلل کنند برخورد می کنیم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها توقف دلار در پیچ جاده برجام شروط عجیب وام بدون ضامن! طرح اصلاح قانون بازار این هفته دوباره بررسی می شود + عکس چند دوز واکسن کرونا تزریق شد؟ عوارض اوتمیل چیست؟ بنزین در امارات گران می شود ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ پرطرفدارترین موبایل های بازار چند؟ (جدول) مرندی: اختلافات مهم باقی مانده در مذاکرات بازداشت ۳مدیر به اتهام قبرخواری! طرح خرید خدمت سربازی مغایر اصل ۱۱۰ پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حقوق کارگران فروش خودروی ۵۰میلیونی به ۱۵۰ میلیون! گزارش تصویری آخرین تمرین ملی ‌پیش از بازی با امارات سفر یک هفته ای به کوش آداسی چند؟ (جدول) پایان تلخ یک تلخی بی پایان؛ خرید سربازی به کجا رسید؟ بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۲۱ تکلیف قیمت نان با افزایش دو برابری قیمت گندم چه می شود؟ زیر و بم یک چاپخانه در تهران + عکس تعطیلی مدارس سیرجان و نجف‌ شهر بخاطر کرونا امیر قطر به واشنگتن سفر می کند واکسیناسیون پرندگان برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا آخرین تمرین تیم ملی با حضور وزیر ورزش ۷۷۰هزار میلیارد ریال اوراق توسط بانک مرکزی بازخرید شد وابستگی کره جنوبی به نفت خاورمیانه سقوط کرد وضعیت کرونایی جنوب کرمان در مرز هشدار "کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی" آغاز به کار می کند ۲.۵ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی برای مناطق محروم واریز شد تصمیم گیری بر اساس رنگبندی درباره حضوری بودن مدارس تجمع فرهنگیان به‌دلیل اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی + فیلم آموزش استیکینگ (staking) رمزارز فانتوم (FTM) ۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها رشد مداوم قیمت «کایتا» چرا بعد از دو سال متوقف شد؟ پرخرج ترین بیماری جهان چیست؟ کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟ تکلیف بازگشایی مدارس چه شد؟ "سوسیس و کالباس ارگانیک" مورد تایید نیست قرارگاه رصد و پایش محصولات گیاهی تشکیل شد اولین عامل مرگ در ایران بیماری های قلبی است آغاز ثبت نام برای دور جدید پیش فروش ایران خودرو + لینک و جزییات چه وقت فیزیوتراپی ضروری است؟ کدام شهرها بیش ترین آمار ابتلا به اومیکرون را دارند؟ قیمت جهانی گندم بار دیگر افزایش یافت بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۲ درصد افزایش یافت ۲۸۹۹۵ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت رشد چهار درصدی برای صندوق دارا یکم ریزش ارزش سهام کشورهای حوزه خلیج فارس بعد حمله یمن به امارات خام فروشی در ذات صنعت پتروشیمی نیست کدام مواد غذایی ضد سرطان است؟ صدور ۲۰۱ هزار فقره سند مالکیت تک برگ برای دستگاه‌ های دولتی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بانکی وام پرداخت وام بانک های دولتی دریافت وام وام بدون ضامن ضامن وام پرداخت وام بدون ضامن میلیون تومان وزارت اقتصاد دریافت وام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، این مربی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید تا مطالباتش را در سه قسط دریافت کند اما با اینکه که قسط اول از سوی پرسپولیس پرداخت شد، قسط دوم و سوم پرداخت نشده است.

به گزارش ایسنا؛ دیروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) موعد پرداخت قسط سوم بوده است که این کار انجام نشده است. این در حالی است که بر اساس توافق طرفین، در صورت پرداخت‌نشدن قسط سوم در زمان مشخص‌شده، گل‌محمدی می‌تواند حدود پنج میلیارد تومان به عنوان جریمه دریافت کند. این یعنی اگر گل‌محمدی از پرسپولیس شکایت کند، علاوه بر پرداخت دو قسط، باید پنج میلیارد تومان هم جریمه بدهد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901512

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت