Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:44:11 GMT

دمای بدن از چند به بالا خطرناک می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۲۰۱۳

‍‍‍‍‍‍

میزان و طیف طبیعی بدن انسان چه دمایی در بدن دمای بسیار بالا محسوب می شود ؟ هیپوترمی مواردی که فرد را در معرض ابتلا به هیپوترمی قرار می دهد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ بدن همه ی انسان ها شبیه به یک کوره است و مدام از خودش گرما را به سمت بیرون خارج می کند. گرمایی که بر اثر فعالیت های بدن ایجاد می شود، باعث زنده نگهداشتن ما می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این گرما بیشتر یا کمتر از حد معمول باشد، احتمالاً مشکلی پیش خواهد آمد که در این قسمت از بهداشت و سلامت مفصلا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

میزان و طیف طبیعی بدن انسان

دمای طبیعی بدن همه افراد با یکدیگر یکسان نیست. دمای بدن شما باید کاملاً با فرد دیگر متفاوت باشد. یک پزشک آلمانی در قرن 19، دمای استاندارد بدن را 37 درجه سانتی گراد معرفی کرد اما مطالعات اخیر نشان می دهد که اساس دمای بدن برای اکثر افراد نزدیک به 36.7 درجه سانتی گراد است.

دمای بدن برای یک فرد معمولی می تواند بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتی گراد باشد.

کودکان و نوزادان کمی دمای بالاتری دارند که بین 36.6 درجه سانتی گراد و 38 درجه سانتی گراد است.

دمای بدن در کل روز یکسان باقی نمی ماند و ممکن است دچار تغییراتی شود.

عواملی که روی دما و تغییرات آن در طول روز تاثیر می گذارند، شامل موارد زیر هستند:

    میزان فعالیت بدنی شما هر زمان از روز

    سن

    جنسیت

    مواد غذایی و نوشیدنی مصرفی

    قرار گرفتن در بخش های مختلف چرخه قاعدگی

دمای بدن و تغییرات آن بستگی به این دارد که در کدام قسمت از بدن، آن را اندازه می گیرید. دمای بدن در قسمت زیر بغل می تواند یک درجه پایین تر از دمای داخل دهان باشد. دمای مقعدی معمولاً یک درجه بالاتر از دمای داخل دهان است.

دمای بدن بالاتر از حد معمولی تقریباً علامت تب است. گاهی اوقات نیز دمای بدن بیشتر از حد طبیعی افت می کند که هر دو نیاز به مراقبت دارند.

چه دمایی در بدن دمای بسیار بالا محسوب می شود ؟

هر دمایی بالاتر از 38 درجه سانتی گراد دمای بالا محسوب می شود و آن را تب تفسیر می کنند. در چنین حالتی ممکن است احساس خوبی نداشته باشید اما به طور کل تب برای بدن ضرر ندارد، بلکه علامت این است که بدن سعی دارد با این کار در برابر جرم ها و آلودگی ها از خودش مراقبت کند و در حال مبارزه است.

اگر دمای بدن شما 38.3 درجه سانتیگراد یا بیشتر است یا بیش از سه روز است که تب دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر تب همراه با علائمی مثل ورم گلو، استفراغ، سر درد، درد قفسه سینه، گردن درد یا حساسیت بود، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

تب کردن برای کودکان کمی پیچیده تر است. اگر کودک شما شرایط زیر را داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید :

    سن زیر 3 ماه و دمای مقعدی 38 درجه سانتی گراد یا بیشتر.

    سن بین سه ماه تا سه سال و دمای مقعدی 38.8 درجه سانتی گراد.

    سن بالاتر از 3 سال و دمای دهانی بالاتر از 39.4 درجه سانتی گراد.

    سن بین 3 و 6 ماه و علائم ناراحتی بدن همراه با تب که نشان می دهد کودک مانند همیشه نیست.

    احساس بیماری در کودک، بدون توجه به دمایی که دماسنج نشان می دهد.

هیپوترمی

اگر بدن شما دما و گرمای زیادی را از دست بدهد ممکن است وضعیت جدی تر باشد و حتی منجر به مرگ شود.

هیپوترمی یا سرمازدگی زمانی است که دمای بدن شما به زیر 35 درجه سانتی گراد می رسد. شاید احساس کنید که این وضعیت فقط برای مواردی است که فرد در هوای سرد در مدت زمان طولانی قرار بگیرد اما ممکن است در داخل منزل هم ایجاد شود.

هیپوترمی یک وضعیت نگران کننده برای نوزادان و افراد سال خورده است.

کودکانی که دمای بدن منظمی ندارند، معمولاً به سرعت گرمای بدن را از دست می دهند بنابراین بسیار مهم است که بدن آن ها را گرم نگه دارید.

دمای بدن زیر 36.1 درجه سانتی گراد برای کودکان یک دمای پایین محسوب می شود.

نوجوانان هم ممکن است در طبیعی نگه داشتن دمای بدن خود دچار مشکل باشند؛ مخصوصاً هنگامی که در جایی قرار بگیرند که هوای آن جا به اندازه کافی گرم نیست.

هم کودکان و هم افراد سال خورده باید دمای بدن طبیعی داشته باشند.

دمای بدن زیر حد طبیعی برای آن ها علامت بیماری است.

مواردی که فرد را در معرض ابتلا به هیپوترمی قرار می دهد

موارد دیگری که افراد را در معرض ابتلا به هیپوترمی قرار می دهد، شامل مواردی است که در ادامه ی این بخش از  خواهیم گفت.

    داروی مربوط به تیروئید کم کار، دارو های مربوط به سکته، عفونت یا سپسیس، بیماری پارکینسون، آسیب عصبی

    سوء تغذیه

    دارو هایی مثل داروی ضد افسردگی، ضد روان پریشی و مسکن ها

    بیهوشی

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد گرما کودک تب شدید تب بالا دمای بدن دمای بدن کودکان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط گرمازدگی چیست و در مواجهه با آن چه باید کرد؟ انواع تب‌ها، دلایل ابتلا و راه‌هایی برای مقابله با آنها نقش تغذیه مناسب در رشد مغزی کودکان کاربرد های کیسه آب گرم چیست؟ کودک چهار ساله، قربانی سگ های ولگرد! + فیلم روزانه ۳ تا ۵ نوزاد کم شنوا متولد می شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها دمای بدن از چند به بالا خطرناک می شود؟ مدال آسیا سهم هندبال ایران نشد اسکوچیچ: با تمام توان به مصاف امارات می‌رویم چرا نباید به زخم بتادین بزنیم؟ جنگ ریزتراشه‌ها / رویارویی با غول چینی به رهبری آمریکا دولت اصلاحیه جریمه ها و حد نصاب ریالی قانون امور گمرکی را ابلاغ کرد ارتباط مصرف گوشت قرمز با بیماری ام اس یک میلیون بخاری فرسوده نوسازی می شود درمان سرطان کبد با روزه داری! توقف دلار در پیچ جاده برجام شروط عجیب وام بدون ضامن! طرح اصلاح قانون بازار این هفته دوباره بررسی می شود + عکس چند دوز واکسن کرونا تزریق شد؟ عوارض اوتمیل چیست؟ بنزین در امارات گران می شود ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ پرطرفدارترین موبایل های بازار چند؟ (جدول) مرندی: اختلافات مهم باقی مانده در مذاکرات بازداشت ۳مدیر به اتهام قبرخواری! طرح خرید خدمت سربازی مغایر اصل ۱۱۰ پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حقوق کارگران فروش خودروی ۵۰میلیونی به ۱۵۰ میلیون! گزارش تصویری آخرین تمرین ملی ‌پیش از بازی با امارات سفر یک هفته ای به کوش آداسی چند؟ (جدول) پایان تلخ یک تلخی بی پایان؛ خرید سربازی به کجا رسید؟ بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۲۱ تکلیف قیمت نان با افزایش دو برابری قیمت گندم چه می شود؟ زیر و بم یک چاپخانه در تهران + عکس تعطیلی مدارس سیرجان و نجف‌ شهر بخاطر کرونا امیر قطر به واشنگتن سفر می کند واکسیناسیون پرندگان برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا آخرین تمرین تیم ملی با حضور وزیر ورزش ۷۷۰هزار میلیارد ریال اوراق توسط بانک مرکزی بازخرید شد وابستگی کره جنوبی به نفت خاورمیانه سقوط کرد وضعیت کرونایی جنوب کرمان در مرز هشدار "کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی" آغاز به کار می کند ۲.۵ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی برای مناطق محروم واریز شد تصمیم گیری بر اساس رنگبندی درباره حضوری بودن مدارس تجمع فرهنگیان به‌دلیل اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی + فیلم آموزش استیکینگ (staking) رمزارز فانتوم (FTM) ۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها رشد مداوم قیمت «کایتا» چرا بعد از دو سال متوقف شد؟ پرخرج ترین بیماری جهان چیست؟ کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟ تکلیف بازگشایی مدارس چه شد؟ "سوسیس و کالباس ارگانیک" مورد تایید نیست قرارگاه رصد و پایش محصولات گیاهی تشکیل شد اولین عامل مرگ در ایران بیماری های قلبی است آغاز ثبت نام برای دور جدید پیش فروش ایران خودرو + لینک و جزییات چه وقت فیزیوتراپی ضروری است؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گرما کودک تب شدید تب بالا دمای بدن دمای بدن کودکان درجه سانتی گراد محسوب می شود دمای بدن بدن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان