Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  حبیب حی  گفت: از اول تا نهم بهمن جاری، ۳ هزار بیمار سرپایی کرونا به مراکز درمانی خوزستان مراجعه داشته‌اند که ۲ هزار نفر از آن‌ها در تاریخ نهم بهمن مراجعه کردند که این موضوع قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد به همین دلیل لازم است که اصحاب رسانه خیلی جدی در این قضیه ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: شرایط شیوع سویه اُمیکرون در کشور و استان بحرانی است و آموزش در این زمینه حرف اول را می‌زند.

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن به درستی انجام نمی‌شود که خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا افراد به بیماری باشد.

این مقام مسئول گفت: در طول دوران پاندمی کرونا حدود ۸۳ هزار نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند همچنین ۸۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

حی بر می‌گوید:  جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و ۴۲ بیمارستان با حدود ۶ هزار و ۹۰۰ تخت زیر پوشش این دانشگاه هستند.

به گفته او در طی این ۲ سال سخت هفت دستگاه سی تی اسکن، ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز، پنج مخزن اکسیژن مایع و ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور به تجهیزات این دانشگاه اضافه شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان محلی حمیدیه، احداث بخش ان. آی. سی. یو، دیالیز و بهسازی بخش سی. سی. یو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر، احداث اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز، تعمیر و بهسازی بخش سی. سی. یو بیمارستان نظام مافی شوش و تکمیل اورژانس بیمارستان نظام مافی پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال هستند.

این مقام مسئول بیمارستان رازی اهواز  را به عنوان مرجع کرونا عنوان کرد و گفت:  اکنون بیمارستان سینای اهواز را به عنوان پشتیبان معرفی کردیم. در مرحله بعد بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و گلستان اهواز و بر اساس نیاز وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا می‌شوند.

حی بر گفت: بیمارستان‌های غیردانشگاهی اهواز همچون بیمارستان نفت و فاطمه الزهرا (س) در اهواز وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران کرونایی شده‌اند ضمن اینکه بنا داریم در چهار گوشه شهر کلینیک‌های حاد تنفسی سرپایی برپا کنیم تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شود.

هم اکنون ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان مبتلایان کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان