Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع آسیایی، کلیه جشن ها از جمله آتش بازی برای جلوگیری از ازدحام مردم لغو شده است و مراسم سال نو در نوعی سکوت برگزار خواهد شد. 

در ادامه این گزارش به برخی رویدادها و مراسم سال نو و موقعیت و واکنش کشورهای آسیای شرقی در آستانه سال نو قمری پرداخته شده است. 

چین 

در چین فستیوال بهاری «چون جی» یکی از مهم ترین جشن های فصلی به شمار می رود اما در حال حاضر دولت چین در تلاش است تا از گسترش هرگونه موج و افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آستانه بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن که از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) آغاز می شود، جلوگیری کند و به رغم تمام تلاش ها برای نگه داشتن سیاست محدودیت برای ابتلای صفر به ویروس کرونا، طی آخرین اعلام رسمی روز شنبه ۲ هزار و ۱۲۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدین ترتیب بخش های محلی دولت در این کشور مردم را مجبور می کنند تا به محدودیت های بیشتری تن دهند و در کنار آن افرادی که برای برگزاری جشن سال نو چینی به خانه هایشان بازمی گردند، مجبورند بیش از ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند. 

به نظر می رسد تمامی سیاست های چین در آستانه سال نو ، بازگرداندن محدودیت های کرونایی و ترغیب مردم به ماندن در منازل است. این درحالی است که میلیون ها چینی برای برپایی مراسم سال نو از سراسر جهان به خانه های خود برمی گردند. باوجود اعمال محدودیت های کرونایی وزارت ترابری چین در آماری در مقایسه با سال گذشته از افزایش تقریبا ۴۰ درصدی سفرها برابر با ۱.۱۸ میلیارد سفر در دوران خبر داد. گفتنی است چین در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه گیری ویروس کرونا در زمان مشابه ۳ میلیارد سفر را ثبت کرده است. 

این در حالی است که هنگ کنگ جشن ها و نمایشگاه های سال نو چینی را لغو و مدارس را تعطیل کرده و محدودیت های سختگیرانه ای با انجام مرتب آزمایش تشخیصی کرونا در بسیاری از مناطق به راه انداخته است. 

هنگ کنگ در کنترل و مهار ویروس کرونا در بیشتر مدت سال ۲۰۲۱ موفق بود و برای ماه ها حتی یک مورد ابتلا به کرونا گزارش نکرده بود. با این وجود از آغاز ژانویه تا کنون ۶۰۰ مورد ابتلای محلی گزارش شده که در مقایسه با آمار ۲ مورد ابتلا در ماه دسامبر ۲۰۲۱ بسیار بالاست. 

براساس این مشاهدات و اطلاعات در هنگ کنگ محدودیت های تردد از ساعت ۶ عصر به بعد اعمال می شود و بسیاری از مکان های سرپوشیده مانند رستوران ها، مراکز خرید، سالن های زیبایی و سینماها تعطیل شده اند. مسافران به هنگ کنگ نیز باید قانون ۷ روز در قرنطینه را رعایت کنند.

کره جنوبی

در کره جنوبی جشن سال نو قمری «سئولال» نامیده می شود. با توجه به اینکه طی هفته گذشته موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ۲ برابر شده است و روز گذشته با ثبت ۱۷ هزار و ۵۳۲ مورد ابتلای جدید رکورد جدیدی در این کشور به ثبت رسیده، مقامات کره جنوبی از مردم که نگران گسترش بیشتر ویروس کرونا می باشند درخواست کردند تا سئولال را با احتیاط و رعایت دستورالعمل های کرونایی جشن بگیرند. 

در این میان افراد مسن تر، به خاطر برگزار نشدن سنتی دیرین به نام «سبائی» که زانو زدن بر زمین در مقابل بزرگترها به نشانه احترام و دریافت هدیه ای کوچک است ابراز ناراحتی می کنند. 

با این حال براساس اطلاعات و آمار  موسسه حمل و نقل کره ۲۸ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت ۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری کره جنوبی قرار است به سفرهای جاده ای  برای سال نو قمری بروند که در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۴ درصد رشد داشته است، زیرا اغلب مردم به طور کامل واکسینه شدند و سفر جاده ای با اتومبیل شخصی مطمئن ترین روش در دوران همه گیری  است. 

در ادامه این گزارش آمده است، جزیره «ججو» واقع در جنوب این کشور در انتظار استقبال از ۲۰۷ هزار گردشگر است که در مقایسه با سال گذشته ۳۵.۲ درصد افزایش داشته است. 

از سوی دیگر بسیاری از هتل های معروف و اقامتگاه های اسکی در استان شرقی «گانگوان» نیز رزرو شده اند. این درحالی است که بسیاری از مقامات دولتی از مردم درخواست کردند تا از مسافرت پرهیز کنند و به دلیل اینکه تجمعات موجب گسترش سریع ویروس می شود، در هیچگونه گردهمایی شرکت نکنند. 

برپایه این گزارش، محدودیت های کرونایی در کره جنوبی شامل ممنوعیت اجتماع بیش از ۶ نفر و منع تردد از ساعت ۹ شب و ممنوعیت برخی کسب و کارها از جمله رستوران ها و کافه ها در دوران رسیدن به پیک کرونا در این کشور است. 

فیلیپین 

در مانیل برپایی «جشن اژدها» که یکی از جشن های سنتی آغاز سال قمری در این کشور می باشد و آتش بازی ها و گردهمایی «بینوندا» که آیین صدها ساله چینی است به دلیل افزایش نگرانی از گسترش ویروس کرونا  ممنوع شده است. 

این کشور به سوی کنترل  بدترین پیک  ویروس کرونا که گسترش سویه جهش یافته اومیکرون بود رفته و شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در «مانیل» و ۱۶ شهر اطراف پایتخت از ۱۸ هزار مورد در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به کمتر از ۳ هزار مورد کاهش یافته است. 

با اعلام لغو تمامی  فعالیت های سال نو در  «بینوندا»، شهردار مانیل «ایسکو مورنو» از مقامات دولتی خواست تا قوانین محکم تری برای اجرای آن تصویب کنند تا مردم نیز با این امر کنار بیایند. 

ویتنام 

سال نو قمری در ویتنام که «تت» نامیده می شوود با برگزاری مراسم آتش بازی سالانه همراه است که به دلیل کاهش خطر انتقال ویروس کرونا لغو شده بود، پس از پشت سر گذاشتن ۴ موج این بیماری و واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد بزرگسالان در این کشور از سوی دولت این کشور با سختگیری کمتری برگزار می شود. از سوی دیگر محدودیت های مسافرتی به کمترین میزان رسیده است که به هزاران نفر اجازه می دهد تا در طول تعطیلات سال نو به خانه هایشان بازگردند. 

مالزی 

در مالزی به دورهمی های شام سال نو مجوز داده شده اما در طول جشن های سال نو دورهمایی های عمومی ممنوع می باشد. با این حال روز گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد اتومبیل در جاده ها و بزرگرهای این کشور ثبت شد. اما با گسترش ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این بیماری به ۵ هزار مورد در ۳ روز گذشته، برخی معابد قانون های خود را وضع کردند. 

براساس گزارش ها معبد «سین زی سی یا» تعداد بازدیدکنندگانش را به ۲۰ نفر کاهش داده است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون آسیای شرقی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون آسیای شرقی ویروس کرونا واکسیناسیون آسیای شرقی محدودیت های کرونا محدودیت های کرونا ویروس کرونا سال نو قمری مورد ابتلا سال نو کره جنوبی هنگ کنگ جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور

دبیر مجمع جهانی علی اصغر گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی علی اصغر(ع) برپا خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داود منافی پور در حاشیه افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب الهادی(ع)حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با افتتاح این کارگاه 72 کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و 4 کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

منافی پور بیان کرد: مجمع جهانی علی اصغر(ع) به عنوان قطب هماهنگ کننده همایش‌ها در ایران و 45 کشور جهان با افتتاح 72 کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی که در آن تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه، توزیع و اهدای این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان کرده و درنهایت در صبح نخستین جمعه ماه محرم این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از سال 1386 به طور رسمی و با هزینه های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر(ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می آیند و شروع به دوخت لباسهای سبز علوی برای این مراسم می کنند.

دوخت 500 هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین الملل

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) ضمن تقدیر از همت و تلاش این بانوان داوطلب گفت: هر ساله حدود 500 هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود؛ کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباسهای شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تامین می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های این کارگاه کاملا مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود.این لباسها پس از دوخت توسط بانوان به صورت شکیل بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان(عج) می‌شود همچنین در هر بسته بندی نذر نامه ای با این مضمون قرار می‌گیرد.

ترجمه نذر نامه به 12 زبان زنده دنیا

منافی پور خاطرنشان کرد:" یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن" این نذر نامه به 12 زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و هوسایی ترجمه شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • نفت در مدار رشد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور