Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: خانواده معظم شاهد الگوی سلامت، فرهیختگی و کمال هستند و حماسه مادران و همسران شهداء کمتر از حماسه شهداء و ایثارگران نبوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر "محمد حاتمی"، در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شد، طی سخنانی با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: حقیر به دلیل این‌که پانزده سال مسئولیت مهمی در صدا و سیما (ریاست سیمای شاهد) را بر عهده داشتم، نامه‌های رد و بدل شده بین مادران و همسران شهداء با شهداء و ایثارگران را برای امر برنامه‌سازی مطالعه می‌کردیم؛ در تمام این نامه‌ها امر مادی وجود نداشت، آنچه سفارش از جانب شهداء می‌شد، استمرار خط ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسران شهداء با ایثارگری حق بزرگی بر گردن جامعه دارند. اگر امروز فرزندان شهداء به شکوفایی رسیده‌اند، حاصل زحمات آنان است. ما سلامت، فرهنگ و کمال را باید از خانواده معظم شاهد الگو بگیریم. حماسه مادران و همسران شهداء کمتر از ایثارگری رزمندگان و شهداء نیست. افتخار می‌کنم که مدت زیادی خادم خانواده معظم شاهد بودم و خوشبختانه مسئولان و خانواده معظم شاهد از فعالیت‌های بنده در صدا و سیما راضی بودند.

وی ادامه داد: تاب‌آوری سلامت‌روان جامعه باید افزایش یابد. ما باید الگو شدن آن را از خانواده معظم شاهد بگیریم. حقیر بنیانگذار مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره در بنیاد شهید نیز هستم و امروز در کسوت رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، عرض می‌کنم، موفق‌ترین روان‌شناسان ایران مادران و همسران شهداء بودند. آنچه در روان‌شناسی به عنوان رفتار سالم و شخصیت سالم؛ در رفتار و عمل خانواده معظم شاهد وجود داشت. در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره خیلی از همکاران ما از همسران شهداء، فرزندان شهداء و ایثارگران هستند که در اقصی نقاط ایران به مردم خدمت می‌کنند. ما در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره خادم شما هستیم. هرچه بیشتر از ظرفیت خانواده معظم شاهد و ایثارگران در این مأموریت مهم بتوان استفاده کرد، استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس دهه مبارک فجر رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور سازمان نظام روان شناسی و مشاوره مادران و همسران شهداء خانواده معظم شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟