Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رمضان شریف گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ در تلااش برای ارائه تصویری وارونه و تحریف شده از انقلاب و دفاع مقدس بوده لذا رهبر انقلاب بارها در فرمایشات خود بر بیان دقیق روایت‌ها تاکید فرمودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین با حضور سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و اصحاب رسانه، ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رمضان شریف در این مراسم اظهار کرد: به همت مجموعه بسیج رسانه کشور در همه استان‌ها شرایط مناسبی برای کشف و شکوفا شدن استعدادهای این حوزه فراهم شد که بستر خوبی برای فعالیت جوانان فعال در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری است.

وی افزود: در حوزه رسانه به لحاظ نیروی انسانی با فقر شدیدی مواجه هستیم هرچند ادعا می‌شود بیش از ۶ هزار خبرنگار و روزنامه‌نگار حرفه‌ای در سطح کشور وجود دارد اما در رویارویی رسانه‌ای که با دشمن داریم و حوزه تبیین افکار عمومی چنین امری حس نمی‌شود؛ همچنین مدیریت راهبری منسجمی برای بهره گیری و سازماندهی این پتانسیل عظیم وجود ندارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی به صورت جدی دشمنان تلاش کردند تا مانع شکل‌گیری یک نظام دینی در کشور شوند زیرا تئوری ولایت فقیه متمایز از تئوری‌های حاکم بر اداره جوامع مختلف بود و نظام دوقطبی حاکم در دنیا اجازه نمی‌داد تا گفتمان دیگری شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و مقاومت و پایمردی مردم ایران و با اتکاء به فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی رسید که کشورهای جهان بین دو گفتمان غربی‌ها و شرقی‌‌ها گرفتار بودند.

دشمن تلاش دارد تا داشته‌های ما را کوچک و نداشته‌ها را بزرگ کند

شریف با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در جوامع بیان کرد: در دوران پیش از انقلاب نیز قدرت گفتمانی ابرقدرت‌های جهان به حدی بود که توانسته بودند در جغرافیای واحدی مثل آلمان و کره که فرهنگ و نژاد مردم آن یکی بود، دوگانه طرفداری غرب و شرق را حاکم کنند.

وی عنوان کرد: اتحاد جماهیر شوروی و غربی‌ها با انقلاب اسلامی سرِ مخالفت داشتند تا اجازه ندهند گفتمان سومی منطبق با فطرت انسان‌ها شکل بگیرد لذا تلاش سازماندهی‌ شده‌ای صورت دادند تا انقلاب اسلامی را در مرزهای جمهوری اسلامی به گفته خود اندیشمندان آنان مچاله کنند که ناکام ماندند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علت اصلی تهاجمات امنیتی، سیاسی، جاسوسی، نظامی و رسانه‌ای و عملیات فضای مجازی دشمن علیه انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست این بود که اجازه ندهد نظام دینی بر مبنای آموزه‌های قرآنی و فرهنگ اهل بیت شکل بگیرد و هنوز هم ادامه دارد.

وی عنوان کرد: علی رغم انواع و اقسام توطئه‌های دشمنان و تحمیل فشارهای اقتصادی ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و به برکت مقاومت ملت و هدایت رهبر معظم انقلاب و تیزهوشی و درایت مردم از مراحل سختی در طول این سال‌ها عبور کردیم.

هیچ مانعی در مسیر اراده پولادین فرزندان این سرزمین وجود ندارد

شریف با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین بیان ناکامی‌های دشمنان است؛ افزود: امروز ایران اسلامی از شرایط باثبات امنیتی برخوردار بوده و قدرت منطقه‌ای است.

وی بیان کرد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ در تلاش برای ارائه تصویری وارونه و تحریف شده از انقلاب و دفاع مقدس بوده که بسیار خسارت بار است؛ لذا رهبر انقلاب هم بارها در فرمایشات خود بر بیان دقیق روایت‌ها تاکید فرمودند بنابراین باید هوشمندانه در این عرصه عمل کنیم چراکه اگر تصویری واقعی از حضور فرزندان این ملت در دفاع مقدس نشان داده نشود جریانات جاعل، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ سال از زمانی که صاحب نفت و مشتقات آن هستیم، می‌گذرد اما در تمام این سال‌ها واردکننده بنزین بودیم که با اراده مسمم و انقلابی فرزندان کشور و به همت قرارگاه سازندگی خاتم سپاه در یک کار جهادی فشرده با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور نه تنها از واردات بنزین بی‌نیاز شد بلکه به صادرکننده آن هم تبدیل شد.

وی در پایان بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا داشته‌های ما را کوچک و نداشته‌ها را بزرگ کند تا امید را از جوانان ما بگیرد اما هیچ مانعی در مسیر اراده پولادین فرزندان این سرزمین وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت اوکراین تصمیم خود برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی را که از فوریه ۲۰۲۲ میلادی در این کشور اجرایی شده، به شورای اروپا اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

شهر زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین از جمله این مناطق است که از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تا حد زیادی ویران شده است و بسیاری از دارایی‌ها در جریان بیش از دو سال نبرد سنگین تخریب یا رها شده‌اند.

بر اساس قانون حکومت نظامی که از ۲۴ ماه فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده، فرماندهی نظامی اوکراین می‌تواند آزادی رفت‌وآمد شهروندان را محدود و اموال خصوصی یا مشترک را برای نیازهای دولتی مصادره کند.

تعلیق بندهای حقوق بشری کنوانسیون اروپا در اجرای حکومت نظامی

دولت اوکراین در راستای افزایش تدابیر حکومت نظامی خود، در اوایل ماه آوریل شورای اروپا را از تعلیق برخی از بندهای کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی  مطلع کرد.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

مقابله با فرار مشمولان

فرمان جدید همچنین شامل محدودیت‌هایی در انجام خدمات کنسولی برای اوکراینی‌های خارج از کشور است که در صورت عدم به‌روزرسانی مدارک مربوط به ثبت نام نظامی‌شان اعمال خواهد شد. به این ترتیب مردان مشمول خدمت اجباری برای تمدید پاسپورت یا تهیه سایر مدارکشان در زمان حضور در خارج از کشور، ممکن است با مشکل مواجه ‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشری هلسینکی در اوکراین از این تصمیم به ویژه برای اوکراینی‌هایی که نیاز به کمک اضطراری یا فوری از نمایندگان کنسولی در خارج از کشور دارند، انتقاد کرده است.

با این حال دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از این تصمیم در حساب کاربری خود در «ایکس» دفاع کرد و نوشت: «مردی در سن سربازی به خارج از کشور می‌رود و سپس بازگردد و بخواهد از این کشور خدمات دریافت کند. اینطور نمی‌شود. در کشور ما جنگ است.»

این اقدام چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی برای تقویت ارتش این کشور، قانونی را امضا کرد که حداقل سن خدمت اجباری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش می دهد.

بر اساس مقررات حکومت نظامی، مردان در اوکراین ابتدا به خدمت نظامی عادی فراخوانده می‌شوند و سپس می‌توانند توسط دولت برای جنگ در خط مقدم بسیج شوند.

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه

اوکراین برای تقویت نیروهایش در جبهه‌های جنوبی و شرقی به نیروهای تازه‌نفس نیاز دارد. این در حالی است که روسیه با تسلیحات و نیروهای نظامی بیشتری که در اختیار دارد همچنان به تلاش‌های خود برای تصرف اراضی اوکراین ادامه می‌دهد.

از زمان تهاجم گسترده روسیه، میلیون‌ها نفر از شهروندان اوکراین عمدتا به کشورهای اروپایی همسایه گریخته‌اند.

آژانس آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) می‌گوید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند که حدود ۸۶۰ هزار نفر از آن‌ها را مردان بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

 

دیگر خبرها

  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها