Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شکری در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

مهدی شکری متولد ششم فروردین 1337 و از باسابقه های رادیو است. او 15 سال در رادیو مدیر گروه ورزش بوده، سال گویندگی و گزارشگری کرده و کارشناس فوتبال بوده است. مهدی شکری کار رسانه ای را از سال 1360 با صبح آزادگان آغاز کرد و سابقه حضور در نشریات ابرار، بشیر و امید را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حضور در نشریات، مهدی شکری به رادیو رفت و فعالیت رسانه ای را در رادیو ادامه داد.

به گزارش طرفداری، مهدی شکری تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده در شرایط دشوار با تیم ملی بود و بارها با مهارتش تیم ملی را بیمه کرد. البته باید بگویم ناصر حجازی هم خیلی خوب بود اما متاسفانه یک انتخاب بیشتر ندارم.

مدافعان:

اکبر کارگرجم و محمد پنجعلی را انتخاب می کنم. پنجعلی یک دفاع پوششی عالی و خونسرد بود. یکی از بهترین هایی بود که در سال های ابتدایی دهه 50 در تیم برق با او، رحیم میرآخوری و کیان طهماسبی همبازی بودیم. کارگرجم هم باهوش بود و شایسته. یک دفاع وسط با اخلاق برای فوتبال ایران بود.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی سرعت بالا، میل به نفوذ و ارسالهای دقیق و موقعیت شناسی بسیار خوبی با توپ داشت.

دفاع چپ:

آندرانیک اسکندریان جسارت، شجاعت، میل به هجوم و قدرت حمل توپ عالی داشت.

هافبک دفاعی:

قدرت شوتزنی کریم باقری، کنترل توپ در زمان حمله، قدرت بدنی بالا و جایگیری های مناسب داشت. هافبک روی دست کریم باقری نیامده است.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا را انتخاب می کنم چرا که بالای 10 سال در هامبورگ بازی کرد. سرعت بالا داشت، حضورش در تیم ملی مستمر بود و نقش تاریخی در بازی برابر آمریکا داشت.

 هافبک چپ:

علی کریمی یک بازیکن فوق العاده تکنیکی، پا به توپ و نادر در فوتبال ایران است. کاش به موقع وارد فوتبال اروپا می شد.

هافبک هجومی:

زمانی که نوجوانان برق بودم، بسیار او را دیده و حتی روبرویش بازی کرده ام. او روی دستمال 3 نفر را دریبل می زد و مهارت فوق العاده ای روی توپ داشت.

مهاجمان:

علی دایی و ناصر محمدخانی را انتخاب می کنم. از سال 1368 و زمانی که علی دایی به تهران آمد او را می شناختم. ابتدا منوچهر نظری در تیم دانشگاه او را به من معرفی کرد. پشتکار علی دایی فوق العاده بود. درخصوص ناصر محمدخانی هم این را بگویم که سال 1369 مربی تیم ملی ب شوروی می گفت اگر ناصر در فوتبال شوروی بازی می کرد یکی از بهترین های تیم ملی شوروی می شد. کاش او روس بود. تازه این صحبت برای اواخر دوران فوتبالش بود.

مهدی شکری پس از انتخاب ترکیب 11 نفره تیم قرن گفت:

در دوران کارم خاطرات زیادی از بهترین های فوتبال ایران دارم که به خاطر محدودیت انتخاب نتوانستم نام شان را در ترکیب تیم عنوان کنم. به همین خاطر از بزرگانی مثل عزیز اصلی، ناصر حجازی، نصرالله عبداللهی، جعفر کاشانی، حسن حبیبی، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق، سید جلال حسینی، علی جباری، منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی، حسن روشن، فرشاد پیوس، ابراهیم قاسمپور، رضا عادلخانی، حمید درخشان، حمید علیدوستی، عبدالعلی جنگیز، حسین کلانی، عبدالرضا برزگری، علیرضا عزیزی، همایون بهزادی و حمید شیرزادگان نام می برم که همه شایسته عنوان بازیکن قرن هستند.

او در ادامه از ناصر محمدخانی، کریم باقری و علی کریمی به عنوان سه بازیکن قرن یاد کرد و درخصوص انتخاب مربی قرن گفت:

انتخابم برای مربی ایرانی حشمت مهاجرانی است. مربی خارجی هم با تقدیر از آلن راجرز و فرانک اوفارل رایم را به رایکوف می دهم.

داور قرن:

با احترام به منوچهر نظری و علیرضا فغانی رای من مرحوم محمد صالحی است.

مهدی شکری همچنین تیم قرن را تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 دانست. او پس از نام بردن از غلامرضا تختی، حسین رضازاده و عبدالله موحد به عنوان سه ورزشکار برتر قرن گفت:

کاش 4 انتخاب داشتم و نام محمد نصیری را هم اضافه می کردم.

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس یحیی گل محمدی برمی گردد؛ سرمربی سرخ پوشان طی دو روز آینده در تمرین سارقین خانه فرهاد مجیدی هنوز دستگیر نشده اند تعجب آرسنال از سفر پیر امریک اوبامیانگ به بارسلونا پاری سن ژرمن و رد پیشنهاد عجیب بارسلونا برای معاوضه دمبله با نیمار / RTL

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ناصر محمدخانی مهدی شکری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک

ایسنا/خوزستان داور خوزستانی از سوی اتحادیه جهانی کشتی در آخرین گزینشی المپیک به قضاوت خواهد پرداخت.

مهدی بشیرزاده داور پرافتخار خوزستانی برای مسابقات گزینشی المپیک که طی روزهای ۶ تا ۹ خردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود، انتخاب شد. 

به گزارش ایسنا، این رقابت ها آخرین مرحله گزینشی داوران و ورزشکاران برای المپیک است و از ایران به همراه مهدی بشیرزاده، دو داور دیگر به نام‌های کامران سلطانی زاده و نیما صادقی به این رویداد دعوت شده‌اند. 

پس از این مرحله داوران انتخاب شده در سمیناری در آتن یونان شرکت خواهند کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • انتقام از شوروی
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!