Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از وجوه برجسته و آشکار فتوحات انقلاب اسلامی که به همت جوانان رقم خورده موضوع پیشگامی ایران در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به تشریح برکات انقلاب دردو حوزه ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی بها دادان به جوانان، اعتماد واقعی به آن ها و توانمندی آن ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسن عزیزی جوانان نقش بسیار مهمی چه در پیروزی انقلاب، چه در ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت بر عهده داشتند و ادامه مسیر اقتدار انقلاب اسلابی به برکت مجاهدت جوانان است.

انقلاب اسلامی به جوانان هویت و اعتماد به نفس بخشید

وی افزود: انقلاب اسلامی به جوانان هویت و اعتماد به نفس بخشید به تعبیری انقلاب اسلامی انقلاب جوانان بود و جوانان در سایه امام و رهنمودهای ایشان توانستند بزرگترین انقلاب معاصر را رقم بزنند و شاهد هستیم که این انقلاب با قدرت و جدیت به حیات خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب جوانان هیچ نقشی را نداشتند اما بعد از انقلاب اسلامی ساختارهای مهمی نظیر شورای عالی جوانان که ریاست بر عهده رئیس جمهور است و ستاد های ملی ساماندهی، ستادهای ساماتدهی امور جوانان استان ها و شهرستان ها تشکیل می شود و مسئولین ارشد کشور در سطوح مختلف ماموریت دارند همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای ایجاد بستر شکوفایی و توانمندی های جوانان پای کار بیاورند که قابل تحسین است.

شکوفایی سمن ها در بعد انقلاب 

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در عمل چیزی در قالب سازمان های مردم نهاد جوانان و حضور جوانان در قالب انجمن دانشگاهی و فرهنگی نداشتیم که بعد انقلاب در حوزه سازمان های مردم نهاد جوانان بیش از ۵ هزار تشکل مردم نهاد در سراسر کشور وجود دارد که سهم خراسان جنوبی ۷۵ تشکل مردم نهاد است که در لایه های مشارکت مردم ایفای نقش می کنند.

به گفته عزیزی تبلور این سازمان های مردم نهاد را می توان در نهادهای مختلف مدیریت بحران، آسیب های اجتماعی و حوزه های مختلف می بینیم .

وی ادامه داد: بخش مهم دیگر در حوزه جوانان که آغاز راه نظام جمهوری است عینیت بخشیدن و نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

یکی فتوحات انقلاب پیشگامی جوانان در عرصه علمی و پژوهشی است

وی با اشاره به این که مهم ترین رکن بیانیه جهاد علمی است افزود: یکی از وجوه برجسته و آشکار فتوحات انقلاب که به همت جوانان رقم خورده همین موضوع پیشگامی ایران در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی است.

وی افزود: به رغم همه تحریم ها مالی و علمی و تمام دسیسه های دشمن جمهوری ایران رتبه ۱۶ علمی را در جهان دارد و این آغاز راه است و با همت جوانان امیدواریم با برنامه ها و جدیت که وجود دارد موضوع جهاد علمی که دغدغه و درخواست مقام معظم رهبری از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است آن شالله محقق شود.

به گفته وی به برکت توانمندی جوانان در حوزه علم و پژوهش شتاب کشور ۱۱ برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان است هر چند با قله های علم و دانش فاصله داریم و این

موضوع را مقام معظم رهبری به عنوان مطالبه از جوانان خواستند اما درمجموع رشد غیر قابل توصیفی داشتیم.

۵ هزار شهید ورزشکار

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه به دستاوردهای انقلاب در حوزه ورزش اشاره کرد گفت: توفیقات بسیاری در بخش ورزش کشور و خراسان جنوبی حاصل شده در حوزه سند افتخار انقلاب اسلامی در حوزه ورزش تقدیم ۵ هزار ورزشکار شهید در دوران دفاع مقدس و در عرصه هایی مختلفی است که کشور نیاز به حضور ورزشکاران را داشته است.

عزیزی افزود: خراسان جنوبی هم افتخار دارد که از این تعداد ۶۵ ورزشکار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گفته وی با همه شایستگی ها در دوران دفاع مقدس ورزشکاران در المپیک شرکت نکردند و بسیاری از آن ها جزو قهرمانان بودند در میدان های جنگ حق علیه باطل حضور داشتند و اگر این شرایط جنگ وجود نداشت به طور شک مدال های بسیاری در این آوردگاه جهانی را از آن خود کرده بودند.

توسعه ورزش بانوان

به گفته این مقام مسئول یکی از وجوه برجسته دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش ورزش توسعه ورزش بانوان است که حضور برجسته و عزتمندانه بانوان در میدان های بزرگ ورزشی جهانی و آسیایی گواه این موضوع است.

به گفته عزیزی انقلاب اسلامی مقدمه ای را برای درخشش ورزشکاران به خصوص در بخش بانوان فراهم کرد که نه تنهامحدودیتی برای حضور در میدان های ورزشی نداشتند بلکه که مدال های زیادی را هم در سطح بین المللی از آن خود کردند که سند بزرگی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین وجوه برجسته و دستاوردهای انقلاب در بخش فرهنگی ورزش است افزود: پیام های متعدد تبریک و قدر دانی مقام معظم رهبری به قهرمانان و مدال آوران در میدان های مختلف در رشته های گوناگون و دیدارهای صمیمی با ایشان موید جایگاه

نقش فرهنگی ورزش در ایجاد شادمانی و شاد کردن دل بزرگ ملت ایران است.

عزیزی با اشاره به این که نقش بسیار بزرگی را در عرصه فرهنگی ورزش متصور هستیم افزود: از حوزه های دیگر فرهنگی ورزش حضور بانوان با حجاب کامل در میدان های مختلف ورزشی است که به عنوان الگوی تمام عیار برای سایر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی در رقابت های بین المللی هستند.

حمایت از مظلومان

به گفته وی حمایت تمام قد ورزشکاران از مردم ستم دیده فلسطین، یمن و سایر کشورهای اسلامی در مقابل رژیم کودک کش اسرائیل از دیگر بخش های فرهنگی ورزش است که ورزشکاران با مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیلی پیام آزادگی و هویت و اقتدار ایران عزیز را در قالب دیپلماسی به کشورهای دیگر جهان صادر می کنند.

وی افزود:از دیگر بخش های فرهنگی ورزش حضور مقتدرانه جامعه ورزشی از ورزشکاران، مدال آوران و پیشکسوتان در رویدادهای مختلف از جمله زلزله ، سیل و کمک و دستگیری از نیازمندان با برگزاری جشن های گلریزان و سایر حوزه هایی که در قالب مسئولیت های اجتماعی جامعه ورزش ما به آن پایبند است.

وی ادامه داد:در بخش فرهنگی نام گذاری بسیاری از مکان های ورزشی به نام و یاد شهدا به خصوص سردار دل های حاج قاسم سلیمانی موید جریان پایدار انقلاب در ترویج و نهادینه کردن ایثار و شهادت است.

به گفته وی ورزشکاران در میدان های مختلف از جمله میدان بزرگ المپیک مدال های بسیاری را از آن خود کردند و تقدیم مدال های ورزشکاران ما به ولی نعمت همه ما امام رضا(ع)، شهدا،مقام معظم رهبری ،همه این ها موید نقش فرهنگی ورزش است.

ارتقای ساختار

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد:در قسمت های دیگر هم اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب اشاره کنیم بحث ارتقای ساختار ورزش کشور است قبل از انقلاب ورزش کشور در حد یک معاونت در آموزش و پرورش بود و الان یک وزارت خانه به نام ورزش و جوانان را داریم که همه امورات این دو حوزه را پیگیری می کند و افزایش چندین برابری اعتبارات و ساختارها موید همین نگاه جمهوری اسلامی ایران به ورزش است.

عزیزی با اشاره به نگاه نظام اسلامی به تامین سلامت مردم و افزایش توانمندی ها افزود: تعداد فدراسیون های ورزشی بعد از انقلاب رشد داشته و با زیرمجموعه شون بیش از هزاران هیئت ورزشی در استان ها و شهرستان ها مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی قبل انقلاب تعداد کرسی های بین المللی که داشتیم شاید به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید و هم اکنون بیش از۶۰ کرسی بین المللی داریم که بیانگر اقتدار و دیپلماسی ورزشی است و حضور و مدال آوری در مسابقات بین المللی و جهانی که بی شمار است.

افزایش ۸۰ برابری سرانه

مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش به افزایش ۸۰ برابری سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز در راستای عدالت محوری در مناطق مختلف از جمله روستا ها اشاره کرد و گفت:قبل از انقلاب هیچ زیرساخت ورزشی در روستاهای استان نداشتیم اگر زیرساخت ورزشی داشتیم صرفا زمین خاکی بود که به صورت روباز استفاده می شد.

عزیزی افزود هم اکنون بیش از ۳۸ سالن ورزشی در نقاط روستایی استان داریم و هم اکنون ۸۵ زمین مینی چمن مصنوعی در نقاط مختلف روستا ها داریم که این تعداد را به امید خدا تا پایان سال به ۱۰۰ چمن افزایش داده و جشن یکصدمین چمن در روستاهای مرزی خواهیم گرفت.

به گفته وی در توسعه دانشگاهی و رسانه ای قبل از انقلاب چیزی تحت عنوان دانشگاه ها یا دانشکده رشته تربیت بدنی نداشتیم الان دانشگاه های بسیاری دراین حوزه ورود کرده اند روزنامه ها و نشریات مختلفی در بخش ورزش فعال هستند شبکه های مختلف ورزشی در صدا و سیما داریم که این ها همه نشانه اهمیت ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گریزی به باشگاه ها هم زد و گفت : در خراسان جنوبی قبل انقلاب تعداد باشگاه ها به انگشتان دست نمی رسید اما الان بیش از ۲۰۰ باشگاه داریم.

به گفته وی در حوزه فضاهای ورزشی ۱۴ باب بوده اما الان ۳۲۰باب فضای ورزشی در قالب فضاهای سر پوشیده و روباز را داریم و ۱۵۴ پروژه در دست اجرا داریم که بر اساس برنانه ریزی انجام شده تا هفته دولت سال آینده ۳۱ چمن مصنوعی در روستاها ، استخر سرپوشیده خوسف ،۷ باب سالن ورزشی و یک خانه جوانان دربیرجند را افتتاح خواهیم کرد .

وی با تاکید بر این که افزایش زیر ساخت های ورزشی هم بیانگر توجه نظام جمهوری اسلامی به ورزش است افزود:در بخش بین المللی هم ورزشکاران خراسان جنوبی افتخارات و مدال آوری های زیادی را داشتند در قبل از انقلاب هیچ مدال بین المللی نداشتیم فقط نجم الدین فارابی در المپیک حضور داشت اما بعد ازانقلاب ۷۵ مدال آسیایی و جهانی در رشته های تیراندازی، مچ اندازی و…… را داشتیم.

به گفته وی ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده ۳هزار نفر قبل از انقلاب و قبل ماجرای کرونا بیش از ۳۰ هزار نفر بیمه شده در استان داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر کل ورزش و جوانان دستاوردهای انقلاب علمی و پژوهشی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی فتوحات انقلاب قبل از انقلاب خراسان جنوبی جوانان استان وجوه برجسته فرهنگی ورزش بین المللی مردم نهاد ورزش کشور حوزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند و لازم است از ظرفیت معلمان ورزشی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلمی و تبریک هفته معلم به معلمان و مربیان ورزشی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه ورزش اظهار کرد: برای تقویت و توسعه ورزش باید از ظرفیت ۶۸۰ معلم ورزش استان استفاده کنیم چون هر معلم به تنهایی یک هیأت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این تعاملات به شکل وسیع باشیم و از ظرفیت آموزش و پرورش غافل نشویم.

وی افزود: معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند چرا که بنا به شغلشان ورزش یکی از اولویت‌های مهم زندگیشان است و می‌توانند در برخی از رشته‌های ورزشی که ورزشکار باید تا سن دانش آموزی پرورش یابد پشتیبان اداره کل ورزش و جوانان استان باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ورزش دانش آموزی پایه ورزش قهرمانی و همگانی است افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل آماده برگزاری دوره‌های مربیگری ویژه معلمان تربیت بدنی است و از حضور این مربیان در بدنه کمیته‌های استعدادیابی هیأت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها استقبال می‌کنیم.

پهناور در ادامه بیان کرد: بزودی با تکمیل شدن طرح استعدادیابی ورزشی با حضور استاندار اردبیل رونمایی خواهد شد که با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های هر دو دستگاه، این طرح می‌تواند نوید بخش روزهای خوب برای ورزش استان باشد.

اکبر دهقانی نیا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه گفت: اداره کل آموزش و پرورش آماده حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی است و با معرفی اداره کل ورزش و جوانان و رعایت پروتکل‌ها هیأت‌های ورزشی می‌توانند جهت استعدادیابی در مدارس و اماکن ورزشی تحت نظر این اداره کل که یک محیط تربیتی هستند حضور یافته و استعدادیابی کنند.

گفتنی است، در ادامه دیدار بر تعامل و همکاری بیشتر دربحث تربیت نیروی انسانی و تخصیص اماکن و زیرساخت‌های ورزشی هر دو دستگاه برای استفاده رایگان دانش آموزان و هیأت‌های ورزشی تاکید کردند و نشان جام صفوی به معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 749811

دیگر خبرها

  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • گزارشگر قديمى راديو دار فانى را وداع گفت
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد