Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:04:08 GMT

رونمایی از دو کتاب قشقایی در آباده

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۵۱۹۱

رونمایی از دو کتاب قشقایی در آباده

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  نیک فرام فرماندار  شهرستان آباده در مراسم رونمایی از دو کتاب قشقایی گفت: این دو کتاب با عناوین زنان ایلات و عشایر ایران نوشته جولیاهوآنگ با ترجمه میلاد یزدانپناه و منیژه مقصودی و تاریخ بیگدلی‌های قشقایی نوشته منصور نصیری طیبی با همکاری شیرعلی کیانیان است.

او گفت: ترجمه این کتاب در حدود دو سال به طول انجامیده و نویسنده آن جولیا هوانگ است که بیش از چهارده سال در میان ایل قشقایی زندگی کرده و این کتاب حاصل واکاوی و خاطرات زندگی در میان ایل قشقایی بوده که به صورت جامع شناسانه به آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک مرام گفت: این کتاب در ۲۸۶ صفحه و با تیراژ اولیه هزار نسخه در دسترس عموم قرار گرفته است و به زندگی و آداب و رسوم ایل قشقایی می‌پردازد.

میلاد یزدان پناه نویسنده کتاب زنان ایلات و عشایر ایران نیز گفت: کتاب تاریخ بیگدلی‌های قشقایی ها نیز مشتمل بر پژوهش در خصوص گروهی از ترک زبانان قشقایی بنام بیگدلی است.

همچنین منصور نصیری طیبی نویسنده کتاب اریخ بیگدلی‌های قشقایی ها  گفت : بیگدلی‌های قشقایی یکی از شاخه‌های ایل ترک زبان بیگدلی بودند که در دوران قاجار به ایل قشقایی مهاجرت کرده و در دو طایفه کشکولی بزرگ و شش بلوکی پراکنده هستند.

او گفت: این کتاب شامل ۱۰ فصل و ۵۰۰ صفحه و تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده و نگارش آن حدود سه سال به طول انجامیده است.
که در مراسم رونمایی از این دو کتاب شاعران ایل قشقایی به سرودن اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از کتاب ایل قشقایی ایل قشقایی دو کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهردار آباده گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان آباده و به علت اجرای عملیات عمرانی، بلوار استاد مهندسی آباده، حد فاصل میدان انقلاب تا کمربندی این شهر تا اطلاع بعدی مسدود است.

مهدی شاکر افزود: شهروندان می‌توانند تا بازگشایی این مسیر، از مسیر‌های جایگزین برای عبور و مرور استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر