Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@16:16:53 GMT

بهترین نوع ماسک برای مقابله با امیکرون

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۵۳۸۴

متخصصان می‌گویند ماسک‌ها همچنان می‌توانند سلاحی قوی برای مصون ماندن در برابر کروناویروس باشند.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: انتخاب نوع مناسب ماسک و همچنین استفاده صحیح از آن برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ضروری است.

گفته می‌شود سویه اُمیکرون بسیار مسری است و قدرت سرایت آن از سویه دلتا بیشتر است. همه ما در حین صحبت با یکدیگر، تنفس، سرفه، عطسه و غیره، قطرات و ذرات ریزی را در هوا پراکنده می‌کنیم و به این ترتیب اگر از یک ماسک مناسب استفاده نشود، ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین ماسک برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون چیست؟

به گفته کارشناسان هندی، بهترین ماسک برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون ماسک N-۹۹ است. هرچند این ماسک‌ها ضخیمتر از حد معمول هستند و استفاده از آن‌ها برای مدت طولانی دشوار است، بنابراین معمولا از ماسک‌های N-۹۵ استفاده می‌شود و محافظت خوبی ارائه می‌دهند.

ماسک‌های N ۹۵، KN ۹۵ و KF ۹۴ با استفاده از ترکیب‌های استاندارد در جهان ساخته شده اند. این ماسک‌های با کیفیت بالا و میزان فیلتر بالا درصورتیکه به درستی استفاده شوند، ذرات ریز را فیلتر کرده و ۹۵ درصد مصونیت ایجاد می‌کنند.

استفاده از دو ماسک جراحی

اگر ماسک‌های جراحی از مواد فیلتر کننده خوب ساخته شوند، می‌توانند در برابر ذرات بزرگ و برخی ذرات ریز مصونیت ایجاد کنند. اما این ماسک‌ها صورت را به خوبی پوشش نمی‌دهند و از قسمت کناره‌ها فاصله‌ای ایجاد می‌شود. تنها راه برای بهبود اثربخشی ماسک جراحی استفاده همزمان از دو ماسک است. این نوع ماسک زمانی که به صورت جفت استفاده شود برای همه افراد به ویژه مبتلایان به مشکلات تنفسی که نمی‌توانند از ماسک N ۹۵ استفاده کنند، ایده آل است.

استفاده از ماسک پارچه‌ای همراه با ماسک جراحی

هندوستان تایمز نوشت: به گفته کارشناسان، ماسک پارچه‌ای تنها زمانی موثر است که همراه با ماسک جراحی استفاده شود. ماسک پارچه‌ای انتشار قطرات بزرگ‌تر تنفسی از بینی و دهان فرد آلوده را تا حدی کاهش می‌دهد، اما از فرد سالم کمتر محافظت می‌کند، زیرا ذرات کوچک را فیلتر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: کرونا چه مدت بر روی سطوح بیمارستانی زنده می‌ماند؟

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ماسک کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماسک کرونا ماسک جراحی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت