Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس آخرین روند این تفحص را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین روند این تفحص، گفت: مراحل اولیه این تحقیق و تفحص آغاز شده و هیئت در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مکاتباتی با بانک مرکزی برای دریافت اطلاعات لازم انجام شده است تا اسناد و مدارک لازم از سال 98 تاکنون را به مجلس ارائه کنند، افزود: باید اطلاعات کلی درباره اینکه در این بازه زمانی به چه کسانی ارز 4200 تومانی و چگونه اختصاص داده شده به مجلس ارائه شود.

نماینده رشت در مجلس با اعلام اینکه حدود 70 تا 80 میلیارد دلار در بازه زمانی 98 تاکنون برای واردات کالاها ارز  اختصاص داده شده است، عنوان کرد: مجلس قرار است در بخش‌های به مانند، صنعت، کشاورزی و خود بانک مرکزی تفحص داشته باشد تا مشخص شود این ارزهای که اختصاص داده شده چرا به صورت کامل به جامعه هدف بازنگشته و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اطلاعات مختلفی از سوی دیوان محاسبات و  سازمان بازرسی از افرادی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند به هیئت تحقیق و تفحص داده شده است، اضافه کرد: هنوز جمع‌بندی درباره اینکه چه میزان به افراد ارز برای واردات داده نشده نداشته‌ایم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی در مجلس درباره زمان جمع‌بندی گزارش هیئت برای قرائت در صحن علنی قوه مقننه، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این تحقیق و تفحص رقمی بالای و حدود  2 هزار همت را شامل می‌شود زمانی حداقل 6 ماه می‌خواهد که ممکن است به دلیل سنگینی کار این زمان تمدید هم بشود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه پس از جمع‌بندی گزارش آن را در اختیار قوه قضائیه قرار خواهیم داد تا با تخلفات برخورد شود، گفت: قطعا عواملی که در تخلفات صورت گرفته در تخصیص ارز 4200 تومانی دخیل بوده‌اند شناسایی و به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه 11 آبان مجلس  با 174 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد منابع و مصارف ارز 4200 تومانی موافقت کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس ارز 4200 تومانی تحقیق و تفحص تخصیص ارز داده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان

آیین تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده در میدان فیض اصفهان آغاز شد و به سمت گلستان شهدا ادامه داد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079845 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در ایلام
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی