Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-به همت گروه‌های جهادی طرح تسویه حساب‌های دفتری افراد نیازمند در حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،در شرایط اقتصادی کنونی و کوچک شدن سبد معیشت مردم،خریدهای روزانه مردم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و به نیازهای اولیه و واقعا ضروری آنها محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزها برخی از خانواده‌ها  فقط می‌توانند نیازهای اولیه خود را در حد خرید چند دانه تخم‌مرغ، سیب زمینی، یک پاکت شیر و چند قلم جنس ارزان و ناچیز تأمین کنند.

به چند تا از سوپر مارکت‌های سمت حاشیه شهر و منطقه پنجتن سری زدم و با چند فروشنده در خصوص وضعیت معیشتی و میزان خرید مردم هم صحبت شدم. 

محمدیان یکی از فروشنده‌ها می‌گوید:من هر روز در مغازه‌ام با افرادی روبه‌رو می‌شوم که با حسرت و ناچاری به قفسه‌های اجناس فقط نگاه می‌کنند و قدرت خرید ندارند. به طوری که خریدهای ضروری روزانه‌شان تا چند روز عقب می‌ماند ،البته در این شرایط تنها‌کاری که از دستم برمی‌آید این است که اجناسی را به‌صورت نسیه در اختیار آنها قرار دهم. به افراد کم برخورداری که می‌شناسم نسیه می‌دهم تا نهایتاً این افراد در طول یک ماه نسبت به تسویه آن اقدام کنند.

درودی یکی دیگر از فروشندگان در منطقه پنجتن می‌گوید:پدر و مادرهایی را می‌شناسم که بیشتر از 6 ماه است حساب خود را تسویه نکرده اند و خیلی وقت‌ها بعضی خانواده‌ها فرزندان کوچک خود را می‌فرستنددر مغازه تا خریدهای ضروری‌شان را انجام دهند و خودشان بخاطر خجالت حتی از نزدیک مغازه هم رد نمی‌شوند، با اینکه من خیلی وقت‌ها به همه آن‌هایی که می‌دانم نیازمند واقعی هستند تخفیف زیادی می‌دهم و با آنها راه می‌آیم.

این مغازه‌دار ادامه می‌دهد :شرایط سخت  اقتصادی جامعه سبب شده است معیشت افراد بی‌بضاعت با مشکل مواجه شود. در چنین شرایطی شایسته است افراد برخوردار هوای نیازمندان را داشته باشند و وارد میدان کمک و مشارکت شوند تا همگی از این بحران سخت به سلامت و با کمترین سختی عبور کنیم.

وجود 41 گروه جهادی در کانون‌های بسیج فرهنگیان اصفهان؛ پویش " لبخند رضایت" با هدف تجلیل از مقام معلم تشکیل شد80 گروه جهادی در مناطق سیل‌زده استان کرمان حضور دارد/ راه‌اندازی پویش سیل مهربانیگروه جهادی "یاران مهر" به محرومین حاشیه شهر مشهد مقدس و سرخس خدمت‌رسانی می‌کنند

یکی از مشتری‌های آقای درودی در حالی که به صحبت‌های ما گوش می‌دهد آرام جلو می‌آید و می‌گوید: من  از لحاظ مالی خیلی مرفه  نیستم ،اما معتقد هستم من و دیگر افراد محله و هر شخصی با هر توان مالی و هر وسعی باید در این روزها به نیازمندان کمک کنیم و به نظر شخصی من در شرایط فعلی باید هوای همسایه‌هایمان را داشته باشیم و با انجام کارهای کوچک تأمین معاش را برای همسایه‌های نیازمند خود آسان کنیم. به‌عنوان مثال، به جای خرید 4کیلو میوه  برای خانه خود می‌توانیم 3 کیلو برای خودمان بخریم و مابقی را به همسایه نیازمند خود بدهیم. شاید این کار بسیار ناچیز باشد اما کارساز است و به‌ عنوان فرهنگ کمک به هم‌نوع نهادینه می‌شود.

گروه مردمی یاران مهر و گروه ماعون پای کار نیازمندان حاشیه شهر 

علیرضا کمیلی مدیرگروه یاران مهر، که این‌ روزها در حمایت از خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد قدم‌های بزرگی مانند تهیه بسته‌های معیشتی، پرداخت هزینه‌های عمل و مداوای بیماران،پرداخت قبوض پرداخت نشده،تهیه جهیزیه.....برداشته است درباره اجرای  طرح «تسویه حساب‌های دفتری»در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر می‌افزاید: یک سنتی که از گذشته بین فروشندگان قدیمی و با انصاف اجرا می‌شده  موضوع باز کردن  حساب دفتری برای اهالی محل است که این روزها در شرایط سخت معیشتی که خیلی از اهالی محله  نقدینگی کافی برای خرید اقلام ضروری روزانه خود را ندارند، به‌صورت نسیه دراختیارشان قرار می‌دهند و زمانی که وجه نقدشان تأمین شد نسبت به تسویه حساب دفتری خود اقدام می‌کنند. 

کمیلی می‌گوید:اعضای گروه مردمی یاران مهر به همراه گروه مردمی ماعون ، ایده‌ای پیشنهاد دادند تا  تعدادی از خیّران را شناسایی کنیم و یک پل ارتباطی باشیم تا این خیّران بتوانند با مراجعه به کسبه‌ای که حساب دفتری دارند، حساب افراد نیازمند را تسویه کنند که خوشبختانه این طرح امروز اجرا شد و  بازخورد مثبتی داشت. در این طرح صرفاً هدفمان این نبود که خیّران به ما مراجعه‌کنند بلکه هدفمان این بود که جرقه‌ای در ذهن افرادی که به دنبال باقیات الصالحات هستند، روشن کنیم.

وی عنوان می‌کند:در این طرح بیشتر تمرکز گروه یاران مهر، بر تأمین نیازهای قطعی و اولویت‌دار افراد کم برخوردار است. در این طرح افراد خیر یا حتی افراد معمولی که به دنبال کار خیر هستند  هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق معتمدین محلات شناسایی می‌شوند و با این طرح قرار است جرقه‌ای در ذهن مردم عادی روشن شود تا نسبت به شرایط بد اقتصادی هم‌نوعان خود بی‌تفاوت نباشند و به سهم خود شرایط را برای افراد نیازمند آسان کنند.

​پرداخت اجاره عقب افتاده نیازمندان

محمد جواد رحیم پور، مسؤل بخش مردمی یاران مهر در مشهد می‌گوید:با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش‌ گروه جهادی یاران مهر تصمیم گرفتیم طرح تسویه حساب‌های دفتری افراد تحت پوشش را آغاز کنیم که بخش عمده فعالیت ما پرداخت حساب‌های دفتری نیازمندان حاشیه شهر مشهد و روستاهای کم برخوردار و مرزی سرخس بود.

وی ادامه می‌دهد:در مرحله اول شناسایی افراد و سوپر مارکت‌های مربوط ،توسط تیم تحقیقاتی صورت گرفت و مبلغ 50میلیون ریال در هر منطقه بویژه در منطقه طبرسی و پنجتن و....تسویه حساب دفتری اختصاص داده شد.

رحیم پور افزود:دربحث اجاره بهای منازلی  که متأسفانه سرپرست خانواده امکان پرداخت آن را ندارد  هم مهمترین دغدغه‌های مهم گروه جهادی یاران مهر و ماعون بود که سبب شد بخش دوم فعالیت ما پرداخت اجاره بها عقب مانده محرومین تحت پوشش گروه یاران مهر مشهد باشد که اهم فعالیت در منطقه طبرسی انجام شد و بخش سوم فعالیت گروه جهادی یاران مهر، پرداخت تسهیلات بانکی عقب افتاده نیازمندان بود.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تسویه حساب های دفتری حاشیه شهر مشهد افراد نیازمند کم برخوردار حساب دفتری خانواده ها گروه جهادی یاران مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند