Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:08:52 GMT

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره شرکت‌های بورسی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۶۰۴۱

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره شرکت‌های بورسی

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه این کمیسیون شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود از طریق سجام شدند و مردم بدون واسطه می‌توانند سود خود را دریافت کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدمحسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس  با اشاره به مصوبه صبح امروز این کمیسیون، گفت: برای حل مشکل توزیع سود تقسیمی سهامداران و پیرو وعده‌ام به مردم، در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود از طریق سجام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد تصویب شد.

وی ادامه داد: لذا از ابتدای سال آینده، شرکت‌ها در صورت تخلف از سجام، باید سود را با جریمه 20 درصدی به مردم بپردازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: از شهریور 1399 تا شهریور 1400، 272 شرکت از 490 شرکت، سود تقسیمی خود را از طریق سجام واریز نکرده و هزاران میلیارد تومان از سود سهام داران خرد در حساب این شرکت‌ها رسوب کرده است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس اظهار کرد: با تصویب این بند، مردم بدون واسطه سود را دریافت می‌کنند و معطل روش‌های آزاردهنده فعلی نخواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس کمیسیون تلفیق بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است