Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام حزب الله در پارلمان لبنان اعلام کرد که محور مقاومت قادر بهبه شکست توطئه های دشمنان است و ملت لبنان در برابر تحریم‌های دشمنان استوار ایستاده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد:« آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها را به کار می‌گیرند تا بروند کشورهایی مانند امارات، ترکیه و دیگران را فریب دهند و به کشوری که تسلیم نمی‌شود دستور ایجاد خرابکاری در آنجا را می‌دهند و می‌گویند سیستم بانکی‌اش را نابود کنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش النشره، محمد رعد اعلام کرد: این امر در لبنان اتفاق افتادکشوری که می‌خواهد با خون فرزندانش از حاکمیت خود محافظت کند؛ اما آمریکا عزتمندی و استقلال  ملت لبنان را ممنوع کرده است و می‌خواهد آنها را تحقیر و تسلیم کند تا در برابر تمامی دستورات دولت آمریکا و پشت سر آن دشمن صهیونیستی تسلیم شوند و اعلام وفاداری به آن‌ها کنند».

رعد در مراسم یادبود « حسیب شعیب» یک شخصیت مقاومت لبنان در شهرک الشرقیه  با اشاره به اینکه امروز لبنان در شرایط بحرانی فشار و محاصره به سر می‌برد که مردم آن از زندگی محروم شده‌اند،تاکید کرد: نهادهای ما در این مملکت در حال تخریب  است و هدف فقط گرسنگی نیست، یعنی ما اگر گرسنه بمانیم، مردمی با عزت و شرف می‌مانیم و نقشه‌های خصمانه دشمن را نابود می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل به دنبال گرسنگی دادن به ملت ما هستند تا عزت و شرف ملت ما را لگدمال کنند؛اما ما تاکید می‌کنیم کسی که می‌تواند در مقابله با توطئه‌ها استوار بایستد صاحب آرمان، تعهد، عزت و کرامت است.

ابزارهای جدید جاسوسی اسرائیل در کشورهای عربی/ صهیونیست‌ها چه نقشی در آشوب‌های لبنان داشتند؟انتخابات پارلمانی لبنان؛ از کشمکش سیاستمداران تا طمع‌ورزی آمریکا و متحدان/ گزارش اختصاصی

 

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ما می‌توانیم محکم در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم. دشمنان با گرسنگی دادن می‌خواهند ما ناامید و تسلیم شویم و به راحتی در برابر آن‌ها شکست بخوریم؛ اما آنچه دشمنان ما را ناامید کرد، این است که بخش بزرگی از ملت لبنان با عزت، سربلندی، مقاومت، وفاداری و اهل ایمان و فداکاری، اهل نشاط ، بزرگواری و اهل دین هستند که تسلیم نخواهند شد؛بلکه تحمل و صبر می‌کنند.

وی  در ادامه تصریح کرد: چرا نباید در برابر توطئه‌های دشمنان صبر کنیم، درحالی‌که دشمن تمام تلاش خود را برای سرنگونی لبنان به کار گرفت  و ما آن را شکست دادیم و اکنون در منطقه به یک عضو محور مقاومت تبدیل شده‌ایم و باید شروط خود را علیه آن‌ها اعمال کنیم.

محمد رعد گفت: « اگر می‌خواهند سیستم بانکی لبنان را از بین ببرند، آن را خراب کنند، زیرا این سیستم ساخته ما نیست، بلکه توسط اراده‌های خارجی ساخته شده و تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا است و هیچ پولی  جز بدون نظارت وزارت دارایی آمریکا به بانک‌های ما وارد نمی‌شود».

سخنان رئیس  فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان چند روز پس از آن بیان می شود که وزارت خزانه داری آمریکا اول بهمن ماه سال جاری تحریم هایی را علیه افراد و شرکت هایی به بهانه ارتباط با حزب الله لبنان اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه با همکاری دولت قطر یک شبکه مالی مرتبط با حزب الله لبنان شامل هفت نفر را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، «آندریا ام گاکی» رئیس دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد حزب الله با ایجاد شبکه‌های جهانی سرمایه گذاران به منظور پر کردن خزانه و حمایت از فعالیت‌های خود، به دنبال سوء استفاده از سیستم مالی بین‌المللی است.

آمریکا از چند سال پیش در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و سوریه از طریق قانون به اصطلاح «سزار» باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

واشنگتن تاکنون نتوانسته است خواسته‌های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب‌الله در هم شکسته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان لبنان وزارت خزانه داری آمریکا توطئه های دشمنان پارلمان لبنان حزب الله توطئه ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»

شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که ۱۰ موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه اصابت موشک‌های حزب‌الله به جبل الجرمق منتشر کرده‌اند.

پایگاه میرون پیش از این نیز چند بار هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس