Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که حذف تحریم‌های کنونی علیه افغانستان به اقدامات طالبان برای ایجاد دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بستگی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان اعلام کرد که حذف کامل تمام تحریم‌های کنونی علیه افغانستان با اقدامات واقعی طالبان در راستای تعهداتش ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابلوف اظهار داشت: تمام محدودیت‌های موجود در این زمینه را می‌توان با گام‌های ملموس دولت جدید در کابل با هدف تکمیل روند صلح بین‌الافغانی و تشکیل یک ساختار قدرت متوازن قومی و سیاسی و نیز تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر برطرف کرد.

نماینده ویژه پوتین با اشاره به افزایش تماس‌ها با دولت طالبان گفت: با توجه به تماس‌های جاری سیاسی و اقتصادی خارجی و تلاش‌های برخی کشورها برای از سرگیری تدریجی حضور دیپلماتیک یا کنسولی خود در کابل، ایجاد یک نگرش مثبت خاصی نسبت به طالبان مشهود است. همه اینها حاکی از گام‌هایی در جهت برسمیت شناختن رسمی بین‌المللی رژیم طالبان است.

مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه به «تاس» گفت که دور بعدی نشست «ترویکای توسعه‌یافته» قرار است اواخر ماه جاری میلادی در کابل برگزار شود و هماهنگی‌ها برای تعیین زمان دقیق آن در جریان است.

کابلوف در پاسخ به اینکه آیا تظاهرات قومی پراکنده ممکن است با فرارسیدن فصل گرما به مقاومت گسترده علیه طالبان تبدیل شود، گفت: متاسفانه چنین احتمالی وجود دارد. جنبش طالبان و جامعه جهانی باید حداکثر تلاش را در درجه اول برای تثبیت وضعیت اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور انجام دهند.

کابلوف: پاکستان میزبان ترئیکای توسعه یافته درباره افغانستان می‌شودکابلوف: طالبان به تروئیکای توسعه‌یافته دعوت شده استکابلوف: طرح آمریکا برای استفاده از افغانستان علیه روسیه شکست خورد

وی افزود که آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و افزایش کمک‌های اجتماعی و اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه خارجی به افغانستان نیز این روند را تسهیل می‌کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین تاکید کرد که باید از اقدامات تحریک‌آمیز در داخل و خارج افغانستان برای تحریک درگیری‌های قومی که مملو از درگیری‌های مسلحانه خواهد بود، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس