Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یلدا کاسبی درباره وضعیت جسمی پدرش که مدتی است به دلیل نارسایی قلبی تحت مراقبت است، گفت: خدا را شکر حال پدر نسبت به روزهای گذشته بهتر است ولی برای سلامت کاملش باید صبر کنیم. ۲۶ دی بود که پدر در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان عرفان به صورت اورژانسی بستری شد و متاسفانه به دلیل نارسایی حاد قلبی اصلا وضعیت مناسبی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حدود ۱۰۰ روز پیش قلب پدر را آنژیو کردیم اما به دلیل اینکه ماهیچه‌های قلب فرسوده شده‌اند و طبیعتا بعد از آنژیو، گردش خون و پمپاژ به سختی انجام می‌شود، سطح اکسیژن و فشار خون پایین می‌آید و برای ثابت نگه داشتن و رسیدن به یک شرایط پایدار، پدرم همچنان در بخش سی‌سی‌یو تحت مراقبت است و هنوز پزشک معالج ایشان (دکتر بابک شریف کاشانی) به آن شرایط دلخواه نرسیده‌اند.

او گفت: اول قرار بود دریچه آئورت قلب پدر را عوض کنند تا شاید اوضاع بهتر شود اما به علت وضعیت جسمی‌اش یعنی همین نارسایی شدید قلبی، سن و سال و فاکتورهای دیگر نمی توانند این کار را انجام بدهند.

دختر این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: در حال حاضر پزشکان به پیوند قلب مصنوعی فکر می‌کنند و قطعا برای این اقدام باید چند دقیقه‌ای قلب را از کار بیندازند. بنابراین ریسک بالایی دارد و هرگونه حرکت در حیطه درمان جراحی روی قلب فعلاً به ایست زمانی خورده است. واقعا نمی‌دانیم چقدر زمان ببرد. شاید یک ماه یا ۴۰ روز. فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده‌آل همچنان پدر تحت نظر پزشکان در سی‌سی‌یو هستند تا قلب به درجه ای برسد که دکتر بگوید ریسک کمتر شده و بعدش به سراغ پیوند قلب مصنوعی برویم.

یلدا کاسبی گفت: طی این مدت هم آب ریه‌های پدر را کشیده اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود. چون قلب کمی خودش را جمع کرد. به هر حال کادر درمان همه تلاش خودشان را می‌کنند. ما با پزشکان متخصص در بیمارستان شهید رجایی مثل دکتر مجید ملکی که از پزشکان متخصص و درجه یک قلب هستند هم صحبت کرده ایم و ایشان هم پرونده پدر را بررسی می‌کنند و با دکتر شریف کاشانی مشاوره دارند تا ان شاءالله ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او درباره اینکه این روزها حال روحی محمد کاسبی چطور است، گفت: حال روحی پدر خوب است، فقط کمی از فضای بیمارستان و خوابیدن روی تخت خسته و کلافه شده است. چون روند درمان خیلی طولانی شده است. پدر این مدت مدام روی تخت بود اما در چند روز اخیر فقط توانستند چند قدم ایشان را راه ببرند. امیدواریم زودتر حالشان بهتر شود. از طرفی به دلیل اوج گرفتن امیکرون به دنبال این هستیم که پدر را به یک اتاق خصوصی با همین مراقبت‌های ویژه سی سی یو منتقل کنیم تا بیمار نشوند. باید خیلی مراقبت کنیم. چون عملکرد قلب ضعیف شده و اینکه بخواهد به سرعت به ما جواب بدهد، فعلا امکانش وجود ندارد.

یلدا کاسبی با تشکر از هنرمندانی که طی این مدت به دیدن پدرش آمدند و در تماس های تلفنی جویای احوالش بودند، بیان کرد: طی این مدت هنرمندان و مدیران زیادی به زحمت افتادند و با حضورشان در بیمارستان باعث دلگرمی پدرم شدند. از طرف پدرم کمال تشکر از همه دوستان را دارم ولی واقعاً ما به خاطر شرایط کرونایی راضی به زحمت نیستیم. با توجه به اینکه سرایت بیماری امیکرون هم سریع‌تر اتفاق می افتد و خطرناک است، به هیچ عنوان راضی به زحمت دوستان نیستیم.

دختر محمد کاسبی به اسامی مدیران و هنرمندانی که اخیرا به ملاقات محمد کاسبی آمدند اشاره کرد و گفت: محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و سید امیر جاوید مشاور ایشان، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی عطایی پیرکوه مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و آقای ناصح مشاور ایشان و عطاالله سلمانیان و خانم مهوش وقاری نیز از هنرمندانی بودند که به تازگی به ملاقات پدر آمدند و خیلی زحمت کشیده اند. همچنین حسین خسروجردی، پژمان جمشیدی، رضا بنفشه‌خواه و حبیب اسماعیلی از هنرمندانی بودند که طی تماس تلفنی جویای احوال پدر شدند.

او گفت: جا دارد از آقای رضا رویگری که با آن شرایط خودشان به همراه علیرضا غروی از مجریان صداوسیما به دیدن پدر آمدند و واقعاً باعث خوشحالی زیاد پدر شدند، تشکر فراوان داشته باشم. 

کد خبر 654159 برچسب‌ها بیماری - قلبی بازیگران سینما و تلویزیون ایران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی بازیگران سینما و تلویزیون ایران بیماری بیمارستان محمد کاسبی سی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد

بقایای کربنی‌شدۀ یک طومار پاپیروس باستانی که در شهر هرکولانیوم کشف شد، اطلاعات قابل توجهی را درباره افلاطون در اختیار باستان‌شناسان گذاشته است؛ از جمله محل دقیق دفن او و جزئیاتی در مورد چکونگی به بردگی گرفته شدن او.
 
شهر «هرکولانیوم» در نزدیکی شهر باستانی «پمپئی» در جنوب ایتالیا قرار دارد. این شهر نیز در پی فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد نابود شد. در این شهر کتابخانه بزرگی مملو از پاپیروس کشف شده که برای هزاران سال زیر خاکستر باقی مانده بود.
 
پاپیروسی که حاوی اطلاعاتی درباره زندگی و مرگ افلاطون است، مانند بسیاری از طومار‌های دیگر به دست آمده از این شهر تاریخی وضعیت خوبی دارد؛ با این وجود تا حد زیادی سیاه شده و عملاً قابل خواندن نیست.
 
در این پاپیروس، بخشی از تاریخ آکادمی فیلودموس گادارا (فیلسوف و شاعر اپیکوریست) حکایت شده است.
 
فیلودموس گادارا، یک فیلسوف اپیکوری بود که از حدود ۱۱۰ تا ۴۰ قبل از میلاد زندگی می‌کرد و مدتی نیز در شهر هرکولانیوم اقامت داشت.
 
در بخشی از این پاپیروس که به تاریخ آکادمی فیلودموس اختصاص یافته، اطلاعات دقیقی درباره زندگی افلاطون ثبت شده است و دانشمندان موفق شدند به کمک فناوری‌هایی از جمله تصویربرداری نوری مادون قرمز و فرابنفش، تصویربرداری مولکولی و عنصری، تصویربرداری حرارتی و میکروسکوپ دیجیتال، بیش از ۱۰۰۰ کلمه از این متون را تشخیص دهند که معادل ۳۰ درصد از متن کامل است.
 
گرازیانو رانوکیا، هماهنگ‌کننده این پروژه، در بیانیه‌ای به توضیح این دستاورد پرداخت و نوشت که محتوای تازه رمزگشایی شده «حقایق جدید و ملموسی را درباره فیلسوفان مکاتب مختلف» ارائه می‌دهد.
 
کیلیان فلیشر که مسئول ویرایش این پاپیروس است نیز گفت: «خوانش‌های جدید، حقایق جدید و ملموسی از آکادمی افلاطون، ادبیات هلنیستی، فیلودموس گادارا و بطور کلی تاریخ باستان ارائه می‌دهد.»
 
دانمشندان پیش از این می‌دانستند که افلاطون در محوطه آکادمی که توسط سولا، دیکتاتور روم در سال ۸۶ قبل از میلاد ویران شد، به خاک سپرده شده است. با این حال، پس از تجزیه و تحلیل این طومار باستانی، محققان اکنون محل دقیق آرامگاه این فیلسوف مشهور را کشف کرده‌اند که در یک باغ خصوصی در نزدیکی معبدی اختصاص داده شده به «موزها» معروف به Museion است.
 
دیگر اطلاعات کشف شده از این سند سوخته نیز نشان می‌دهد که افلاطون احتمالاً در پی حمله اسپارت‌ها در سال ۴۰۴ قبل از میلاد یا پس از مرگ سقراط در سال ۳۹۹ قبل از میلاد، به عنوان برده در جزیره اگینا فروخته شده است. 
 
این کشف جدید، باور‌های پیشین درباره افلاطون را که می‌گفت بردگی او از سال ۳۸۷ قبل از میلاد در جزیره سیسیل آغاز شده، به چالش می‌کشد.
 
در قسمتی دیگر از این پاپیروس، درباره انزجار افلاطون نسبت به توانایی‌های موسیقایی یک نوازنده بربر اهل تراکیه (تراس) نوشته شده است. تراکیه یا تراس، سرزمینی تاریخی در جنوب شرقی اروپا بود که امروزه بخش‌هایی از آن میان کشور‌های بلغارستان، ترکیه و یونان تقسیم شده است.
 
افلاطون که به‌خاطر تئوری «دنیای مُثُل» مشهور است، در سال ۳۴۸ قبل از میلاد در آتن درگذشت. او در این نظریه بیان می‌کند دنیای فیزیکی که ما تجربه می‌کنیم، جز سایه‌ای از واقعیت نیست.
 
منبع: یورونیوز

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • وضعیت 2+2 مصدوم سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه