Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عبدالحسین کلانتری در جلسه هم‌اندیشی با استادان دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز باید معین دانشگاه‌های منطقه باشد و به کار‌های آن‌ها جهت بدهد و به نوعی نقش ستادی خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حوزه فرهنگ حوزه پیچیده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تعریفی که از فرهنگ دارند گاهی به سخت‌ترین لایه‌ای ارجاع داده می‌شود که می‌تواند هسته تمدنی جوامع باشد یا سطحی که به رفتار ارجاع داده می‌شود.

کلانتری گفت: تمام کار‌هایی که روزانه انجام می‌دهیم از جمله باورها، لباس پوشیدن، اسطوره ها، لالایی‌ها و ... هر کدام لایه‌هایی از فرهنگ هستند و وقتی می‌گوییم کار فرهنگی می‌خواهیم انجام دهیم باید در نظر بگیرم که کدامیک از این لایه‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

او گفت: مقوله تأثیرگذاری همواره در میان اهالی فرهنگ مطرح بوده است. اما دوگانگی‌ها باتلاقی است که به سادگی نمی‌توانیم از آن نجات پیدا کنیم ما سعی کردیم از این دوگانگی‌ها فراتر برویم.

کلانتری گفت: باید از ظرفیت کنش‌گران موثر در لایه‌های مختلف مقوله پیچیده فرهنگ استفاده کنیم و از ثمرات کار‌های دانشجویان و استادان در این عرصه بهره ببریم.

او گفت: ما بحث صنایع خلاق فرهنگی را داریم و فناوری‌ها به شدت در باورها، رفتار‌ها و اعتقادات ما تأثیرگذار است.

کلانتری گفت: سبک زندگی به نوعی فرا رفتن از دوگانه‌ها است و شیوه زندگی در واقع رفتار‌های نزدیک به باور را دارد که ادبیات دینی این موضوع را تایید می‌کند. در واقع ادبیات دینی ما به رفتار‌ها اهمیت می‌دهد چراکه رفتار‌ها باورساز هستند.

معاون وزیر علوم گفت: باید از این چندگانگی‌ها فراتر برویم، اما این نگرانی وجود دارد که به نتیجه نرسیم. می‌بایست متناسب با ظرفیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد فضا‌هایی را فراهم کنیم. در واقع دانشگاه شیراز در لایه‌های مختلف پتانسیل و استاندار‌های لازم را برای نقش آفرینی در این عرصه دارد.

کلانتری گفت: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید فعالیت‌های استادان در این زمینه دیده شود. وزیر علوم هم عنایت ویژه‌ای به این موضوع دارند و انشالله از ظرفیت استادان دانشگاه در این زمینه بیش از پیش بهره ببریم و تنها به برگزاری دوره‌های مهارت افزایی اکتفا نکنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شیراز کلانتری گفت رفتار ها لایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما»ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور محمد کُردی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی هم با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد