Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این همایش پیاده روی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) با حضوراعضای هیئت رییسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دو دانشگاه امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۰ صبح در میدان مرکزی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مرکز تربیت بدنی دانشگاه شهیدبهشتی، کانون فرهنگی ورزشی ایثار و بسیج کارکنان دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شده است.

در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی، بر ضرورت گسترش همکاری های مشترک میان دو دانشگاه تاکید شد.

گسترش همکاری میان ۲ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی

دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این همایش ضمن تبریک به حسن سلیقه متولیان این همایش که در یوم الله دهه فجر منجر به بیعت مجدد با آرمان های عدالت ورزانه انقلاب اسلامی ۲ دانشگاه شده است، عنوان کرد: دانشگاهیان سهمی مهم، تاثیرگذار و بی بدیل در انشا و معماری انقلاب اسلامی داشتند.

وی افزود: دانشگاه ها یکی از کانون های فعال و اثربخش در جریان تداوم و بالندگی انقلاب محسوب می شدند، به گونه ای که می توان گفت ۱۲ بهمن، آغاز دهه فجر، تجلی به ثمرنشستن یک ممارست و استقامت انقلابی میان حوزه و دانشگاه بود.

زالی ادامه داد: در آن روزهای سخت و فضایی پر التهاب و اضطراب آفرین، ملت ایران منتظر قدوم مبارک رهبر کبیر انقلاب بودند و تحصن دانشگاهیان در کنار روحانیون در آن دوران که سرآغاز وحدت میان حوزه و دانشگاه بود، موجب شد بزنگاه جدیدی در تاریخ میهن اسلامی رقم خورد.

وی همایش امروز را تجلی نقش خوش دانشگاهیان در آن روزها اعلام کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی دانشگاهیان در تمامی عرصه ها نقش آفرینی موثری کردند. به جرات می توان گفت یکی از بن مایه های موثر در توفیقات و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی، خوداتکایی و خودباوری علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: حتی دشمنان نیز اذعان دارند رشد شتابان علم در کشور که ماحصل تلاش اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و کارکنان در فضای آکادمیک و دانشگاهی است، یکی از دستاوردهای مهم و ثمرات ارزنده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه های کشور در همه حوزه های دانشی و مهارتی، پیش قراول و پیشتاز در منطقه هستند، اظهار داشت: بدون تردید ایرانیان در زمینه هایی همچون پزشکی، علوم انسانی، ریاضی، مهندسی و به طور کلی در تمام مولفه های متعدد دانشی و در سایه تحریم های ظالمانه گوی سبقت را در منطقه ربوده اند.

زالی گفت: می توان با افتخار اعلام کرد یکی از مصادری که به سرعت و به برکت انقلاب اسلامی توانست نقش خود را در نیل به خوداتکایی و خودکفایی ملی ایفا کند، دانشگاه ها بودند. دانشگاه ها بعد از انقلاب در تحقق این راهبرد بسیار تلاش کردند و امروزه تجلی و تجسم نمایی و عملیاتی از خوداتکایی و عزت نفس ملی هستند.

وی از رفع نیازهای حوزه سلامت و درمان کشور و پیشتاز بودن ایران اسلامی در منطقه آسیای جنوب غربی خبر داد و تصریح کرد: مرزهای دانشی حوزه سلامت از منطقه آسیای جنوب غربی فراتر رفته و تا منطقه مدیترانه شرقی گسترش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برنامه های بسیار خوبی در حوزه سلامت به ثمر رسیده که نشانه پیشرفت انقلاب در همه زمینه هاست، افزود: نقشه راه پیش روی دانشگاه برای به تکامل رسیدن و تدبر علمی و دگردیسی انقلابی، بر دو محور مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب؛ عدالت گستری و محرومیت زدایی استوار است.

زالی از گسترش همکاری میان ۲ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

اجرای برنامه های مشترک ۲ دانشگاه با محوریت پژوهش و دانش

دکتر سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۲ بهمن و سالروز ورود مبارک رهبر کبیر انقلاب، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به تمام ملت، دانشگاهیان و ۲ خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی، عنوان کرد: امیدوارم در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از پیش این دو دانشگاه برای کشور مفید باشند و در راستای استحکام سنگ بنای تمدن جدید انقلاب اسلامی، بیش از پیش گام بردارند.

وی از امام راحل(ره) و شهدای بزرگوار که با جانفشانی آنان نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است، یاد کرد و گفت: آغاز دهه فجر، آغاز گسترش همکاری های بین ۲ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی با محوریت توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گفته نصیری قیداری این برنامه مشترک دارای ۷ محور است که علاوه بر «امنیت و حراست از اراضی و قلمرو نظام جمهوری اسلامی»، بر «پژوهش و دانش» تاکید ویژه دارد.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در تحول دانش و پژوهش، تصریح کرد: رئیس جمهور ایران اسلامی، دانشگاه ها را سرآغاز تحول می داند و این تاکیدات در کنار جزییات بیانیه گام دوم انقلاب، مکملی برای برداشتن قدم های استوار در ۴۰ سال دوم انقلاب و بنانهادن پرشتاب تمدن نوین اسلامی به منظور افزایش رفاه و سعادتمندی ملت ایران است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: دانشگاهیان و نخبگان نقش پررنگی در این مسیر دارند، چراکه تحول یعنی داشتن ایده و فکر که در از مهمترین دارایی های جوانان فرهیخته این کشور است.

کد خبر 5414177

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همکاری علمی دهه فجر علیرضا زالی کنکور 1401 وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور آیین اعتکاف آموزش پزشکی ثبت نام دانشجویان حکم انتصاب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشگاه شهیدبهشتی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه گسترش همکاری دوم انقلاب دانشگاه ها ۲ دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در آیین «زنگ سپاس معلم» که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم.

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتاً به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز شد که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد. همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

کد خبر 6092957

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد