Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد فرشکاران صبح امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: آذربایجان‌ پتانسیل‌های طبیعی فراوانی در زمینه های مختلف دارد که پاره‌ای از مسائل جلوی شکوفایی این پتانسیل‌ها را می‌گیرد.

وی افزود: استعدادهایی مثل دام و طیور و گیاهان خاص دارویی که در مناطق بکر استان موجود هستند با ساماندهی مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط می‌توانند ارزش افزوده بالایی را نصیب استان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشکاران ابراز داشت: در این ارتباط باید با دقت، برنامه‌ریزی و جلب مشارکت بخش خصوصی جلوی قاچاق گرفته شود و با تقویت پایگاه‌های تعاونی، افراد ذینفع بومی منطقه درگیر فعالیت‌های اقتصادی مولد و ایجاد ارزش افزوده شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه به جاذبه‌های گردشگری منطقه ارسباران اشاره و اضافه کرد: اگر فضای داد و ستد در این منطقه توسعه یابد و بسترهای لازم جذب گردشگران داخلی و خارجی مهیا باشد، جلوی مسائلی مثل مهاجرت روستائیان به کلانشهرها نیز گرفته می‌شود.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر رویکردهای اقتصادی به سمت آحاد مردم باشد، آنها خود حافظ منافع ملی و مسائل امنیتی حاکمیت نیز خواهند بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه ارومیه ابراز داشت: این بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه برای استان ایجاد شود.

در این دیدار، رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت منابع طبیعی و دغدغه‌های موجود پرداخت.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی