Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ارشد آمریکایی می‌گوید مذاکرات غیرمستقسیم میان تهران و واشنگتن بر سر احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وارد مرحله نهایی شده است و همه طرف‌ها باید در این مقطع تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا که نام او فاش نشده همچنین می‌گوید آخرین گفتگوها در وین، فشرده‌ترین مذاکراتی بوده که طرفین برای احیای برجام با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته یورونیوز، او همچنین در ادامه افزود: «ما پیشرفت کردیم و فهرست اختلافات را تنها به اولویت‌های طرفین محدود کرده‌ایم. به همین دلیل اکنون دیگر زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.»

هم اکنون مذاکرات بازگشت برجام میان ایران و گروه 1+4 در وین در حال برگزاری است اما میان ایران و آمریکا مذاکره مستقیم برقرار نیست و دو کشور از طریق واسطه گری اروپایی ها و رد و بدل کردن متن های مکتوب، باهم تبادل نظر می کنند. هدف از مذاکرات، بازگشت امریکا به برجام، عقب نشینی امریکا از تحریم های مخالف برجام و بازگشت ایران به محدودیت های هسته ای برجامی است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین به رویترز گفته که در حال حاضر توپ بیشتر در زمین تهران است چرا که واشنگتن به ایران اعلام کرده که آمادگی دارد تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کند.

او همچنین افزوده است: «حالا زمان آن است که ایران تصمیم بگیرد که آیاد آمادگی اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت متقابل به تعهدات برجامی خود را دارد یا خیر.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که تهران هم به صورت متقابل، آمریکا را مسئول این شرایط می‌داند و معتقد است که واشنگتن باید تصمیمات سیاسی را اتخاذ کند.

مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود بار درگیر تمایل واشنگتن به انجام گفتگوی مستقیم با تهران را تکرار کرد و گفت: «با توجه به چارچوب زمانی محدود، انجام گفتگوهای مستقیم بسیار به نفع این روند خواهد بود.»

با این حال این دیپلمات آمریکایی اذعان داشته که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای در خصوص اینکه انجام چنین گفتگوهایی محتمل باشد، دیده نمی‌شود. او در این خصوص می‌گوید: «هنوز هیچ مذاکره مستقیمی صورت نگرفته و نشانه‌هایی هم در این خصوص دیده نمی‌شود که با آغاز دوباره مذاکرات این اتفاق رخ دهد.»

دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به محدود بودن زمان اشاره کرده و تاکید کرد که تنها چند هفته برای رسیدن به توافق فرصت باقی مانده است و در صورتی که توافق حاصل نشود، آمریکا فشارهای اقتصادی، دیپلماتیک و غیره را در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران افزایش خواهد داد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده کل ارتش گفت: عده ای می‌گفتند مگر می‌شود به رژیم صهیونیستی موشک زد، بله جمهوری اسلامی ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی که لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند.

????اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم.

????۵۰ سال پیش هر وقت ناو هواپیما بر آمریکایی از اسکله خودش جدا می‌شد، سینه این ناو به هر طرفی در دنیا بود موی آن کشورها همچون موش از ترس و وحشت سیخ می‌شد و کل منطقه آماده باش و در خوف، ترس و مرگ بود اما امروز وضعیت به جایی رسیده که مقامات آمریکایی تند تند با واسطه پیام می‌دهند که ما نبودیم، من نکردم و با ما کاری نداشته باشید که این از برکات خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم.

کد خبر 847158 برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد