Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:19:57 GMT

۴۸۴ پروژه در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۸۵۴

۴۸۴ پروژه در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۴۱۵ پروژه با اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در ۱۰ شهرستان استان بوشهر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۶۹ پروژه جدید خبر داد و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن

رستمیان در مورد آخرین وضعیت اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز بیان کرد: بیش از ۱۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۳۰ کیلومتری راه‌آهن بوشهر - شیراز- عسلویه در استان بوشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک قطعه ۲۵ کیلومتری که از کلمه آغاز می‌شود و تا اهرم ادامه دارد، سخت‌ترین قطعه مسیر است و دارای ابنیه‌های خاصی شامل ۱۲ تونل و ۱۹ پل و ۶۰ آبرو است که با دشواری‌های فراوانی روبرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بخشی از این قطعه در دست اجرا است اضافه کرد: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود.

تلاش برای تامین منابع مالی

وی ادامه داد: برای سال آینده با توجه به شرایط تحریم، تلاش و پیگیری ویژه‌ای بری تأمین اعتبارات مورد نیاز این روژه در نظر گرفته شده است و جلسات متعددی در سطح ملی برگزار شده تا منابع اعتباری از دیگر محل‌ها تأمین شود.

رستمیان استفاده از فاینانس، تهاتر نفت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و… را از راهکارهای اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: با تأمین اعتبارات روند اجرای این پروژه شکل بهتری بگیرد و از این بن‌بست فعلی خارج شود.

کد خبر 5414329

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دهه فجر استانداری بوشهر دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا انقلاب اسلامی ایران بارش برف خراسان رضوی برف و کولاک شیراز زنگ انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر