Web Analytics Made Easy - Statcounter

سکینه خاتون مهدیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دراراک اظهار کرد: به همت کتابداران و مسئولین کتابخانه‌ها، بیش از ۴۲۰ برنامه فرهنگی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اجرا خواهد شد.

وی افزود:‌ نظر به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره دوران باشکوه انقلاب اسلامی، کتابخانه‌های عمومی استان همچون سنوات گذشته برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افتتاح کتابخانه حکیم نظامی در شهر تفرش با حضور مسئولان استانی، افتتاح کتابخانه سیار پرتو دانایی، برگزاری ویژه‌برنامه «یاد یار و دیار» در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در شهر خمین، رونمایی کتاب «فروپاشی تمدن غرب» در شهر اراک، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان با محوریت کتب انقلاب اسلامی، شعرخوانی شاعران استانی در جلسه محفل ادبی ادیب، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «نگین آفرینش»، نشست تخصصی «نگاهی به تحقق سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استفاده از ظرفیت غنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در شهر ساوه، برگزاری نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی در تمامی شهرستان‌‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بستر فضای مجازی، برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب، برگزاری نمایشگاه «روایت شاه و ماه از زبان کتاب» در شهرستان دلیجان، برگزاری نمایشگاه «فرزندان حاج قاسم» در شهرستان اراک، برگزاری کارگاه آموزشی «تربیت بچه‌های انقلابی» در شهرستان ساوه، «جشن انقلاب» ویژه نونهالان و دانش‌آموزان ابتدایی در بخش‌‌های کودک کتابخانه‌‌ها، نشست خاطره گویی «مادران انقلابی»، مسابقه کتاب‌خوانی «صعود چهل ساله»، فضاسازی و تزیین محوطه و فضای داخلی کتابخانه‌‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر و برگزاری مراسم خاطره‌ گویی با حضور انقلابیون و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در کتابخانه‌‌های عمومی استان را از جمله برنامه‌‎‌های اجرایی این اداره کل، در ایام دهه فجر عنوان کرد.

مهدیان پور ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های کارتون کتاب، برپایی نمایشگاه روزشمار انقلاب اسلامی، جلسات نمایشنامه خوانی، کارگاه‌های اوریگامی، برپایی ایستگاه نقاشی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور باشکوه کتابداران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جلسات نقد شعر انقلاب اسلامی در محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌ها با محوریت رمان‌های انقلاب اسلامی و محافل قرآن و عترت از دیگر برنامه‌‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.

وی اضافه کرد:‌ تزئین و فضاسازی کتابخانه‌ها،‌ استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی که در موضوع انقلاب اسلامی دارای اثر می‌باشند مانند روایتگری، خاطره‌‌گویی و معرفی کتاب، نقد کتب مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی، بازنمایی منابع موجود با موضوع انقلاب اسلامی از طریق برگزاری نمایشگاه کتاب، جلسات جمع‌خوانی و قصه‌گویی از کتب مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و زندگینامه حضرت امام(ره) برای کودکان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های این اداره کل می‌توان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک با مراکز فرهنگی پیرامون کتابخانه، همکاری با حلقه‌های صالحین بسیج و پایگاه‌های بسیج در برگزاری برنامه‌های مشترک مربوط به گرامیداشت ایام مذکور، استفاده از ظرفیت تبلیغی نشریات و رسانه‌های استانی و محلی برای معرفی و ترویج کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مهدیان پور خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی که از سال گذشته در ادارات شهرستان‌ها اجرا می‌شود، معرفی خلاصه کتاب‌ها و نورسیده از طریق سامانه شبکه دولت است و در بستر این سامانه، کتاب‌ها به کارکنان ادارات و ارگان‌ها معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه استان مرکزی کتابخانه های عمومی استان مرکزی موضوع انقلاب اسلامی برگزاری نمایشگاه اداره کل کتابخانه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد

ایسنا/تهران دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی