Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب در همزمان با آغاز دهه فجر و لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن در دبیرستان دخترانه ابن سینا همدان  گفت: ایران به برکت جمهوری اسلامی در حوزه نانو و فناوری‌های نوین رتبه‌های برتر جهان و در بخش‌های دیگر در جمع چند کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امروز به پشتوانه نظام جمهوری اسلامی رتبه نخست منطقه در حوزه پزشکی را داریم.

به گفته او  از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۷ حدود ۳۵ هزار متخصص خارجی در کشور ما مشغول به کار بودند و پزشکان ما از کشور‌های هند و پاکستان وارد می‌شدند.

آیت الله شعبانی موثقیگفت: صنعت ما در دوره طاغوت به شدت وابسته بود و کارخانه تولیدی ارج با هشت هزار نیرو در سال ۱۳۵۶ به دلیل نبود پیچ تعطیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همان کارخانه‌ای که به پیچ محتاج بود امروز موشک نقطه زن و موتور پیشرانه ماهواره بر تولید می‌کند.

او گفت: امروز ملت ایران تعیین کننده و در سرنوشت خود سهیم است.

به گفته  آبت الله شعبانی آمریکایی‌ها در زمان ماموریت خود در ایران حق توحش می‌گرفتند، اما امروز جرات ورود به خاک ما را هم ندارند.

امام جمعه همدان گفت: امروز مردم ایران در مسائل بین المللی تاثیرگذار هستند و ما تهدید می‌کنیم و دشمنان به خودشان اجازه نمی‌دهند ما را تهدید کنند.

او گفت: باید به جامعه معلمان کمک کنیم تا منزلت آن‌ها ارتقا یابد.

آیت الله شعبانی خطاب به دانش آموزان گفت: باید با تصمیم‌ها و تفکرات هوشمندانه آینده را پیش برد چرا که نسل گذشته برای پیشرفت، ارتقا و عزت کشور جان خود را گذاشت و امروز نوبت شماست که آینده را بسازید.

امام جمعه همدان در توصیه به دانش آموزان گفت: با مطالعه برخی از کتاب‌های تاریخی و اکتفا نکردن به فضای مجازی اطلاعات و معلومات خود را افزایش دهند چراکه فضای مجازی مطالب را آنگونه که خود می‌خواهد بیان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز، ۲۳ هزار معلم و ۱۸ هزار بازنشسته آموزش و پرورش استان اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان این سرزمین هستند و باید برای تعیین سرنوشت خود تلاش کنند.

«محمود نقوی» گفت: برکات انقلاب اسلامی موجب رشد، توسعه و پیشرفت کشور در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دهه فجر آموزش و پرورش زنگ انقلاب الله شعبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

به گزارش  جماران از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت(ع) در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

 

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

 

دیگر خبرها

  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند