Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی معصومی رئیس حوزه هنری مازندران ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی نقشه تحول، رویکرد نوین حوزه هنری انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین رسانه‌ای در ساری با گرامیداشت دهه فجر و با تاکید براینکه در مدیریت جدید حوزه هنری نگاه و رویکرد جدیدی مبتنی بر گام دوم انقلاب مدنظر است، از طراحی گام تحول در حوزه هنری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه در این گام تحول نگاه ویژه ای به حوزه هنری استان‌ها شده است، افزود: همه استان‌ها مأمور به طراحی نقشه تحول مبتنی بر زیست بوم و با توجه به ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، توانمندی‌ها و پتاسیل ها شدند.

وی گفت: در این سند تحول ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، آداب و رسوم، اعتقادات، باورها و غیره توجه شده است و در آن به مفاخر، هنرمندان توجه شده است و در نگاه جدید حوزه هنری، هر استانی باید به ظرفیت‌ها خود بپردازد و آن را در سطح ملی و کشور معرفی کند.

معصومی از تشکیل کارگروه تحول در حوزه هنری خبر داد و گفت: سند زیست بوم تهیه و طبق آن نقشه راه طراحی و دو هفته قبل از این سند دفاع شده است و برنامه‌هایی براساس این سند زیست بوم طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه حوزه هنری برای سه سال آینده طراحی شده است، گفت: در این مسیر تعامل‌هایی با دستگاه‌های مرتبط و فرهنگی صورت گرفته است و مازندران پرچمدار هنر آئینی و سبک زندگی ایران اسلامی شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران اظهار داشت: در راستای توسعه سینماسازی و گسترش پردیس سینمایی، به روز شدن تجهیزات و امکانات ایجاد پردیس که همه نوع فعالیت فرهنگی و هنری را دربرمی گیرد، در دستور کار قرار دارد.

وی با اظهار اینکه حوزه هنری به عنوان مرجع سینماسازی فعالیت می‌کند، ادامه داد: پردیس سینمایی نیاز استان به شمار می‌رود و باید این ضرورت از سوی مسئولان مرتبط درک شود.

احداث پردیس سینمایی در ساری و نوشهر

معصومی خواستار مشارکت شهرداری‌ها و همکاری آنها برای احداث پردیس سینمایی در استان شد و گفت: انتظار داریم شهرداری‌ها و شورای شهر به این نیاز توجه کنند و ما را در گیر و دار اداری قرار ندهند.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: پردیس سینمایی ساری به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال منتظر تأیید شورای شهر و شهرداری ساری است و با آنکه یکسال از کلنگ زنی آن می‌گذرد همچنان در گیرودار اداری به سر می‌برد.

معصومی با بیان اینکه غرب مازندران نیز از نظر فضاهای فرهنگی مغفول مانده است، گفت: با شهرداری نوشهر رایزنی صورت گرفت و قرار است سه سالن در قالب پردیس سینمایی در این شهر احداث شود.

وی افزود: طی تفاهمنامه امضا شده با شهرداری نوشهر مقرر شد عملیات اجرایی پردیس سینمایی نوشهر بزودی آغاز شود و برای این طرح ۷.۵ میلیارد تومان صرف می‌شود.

کد خبر 5414387

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری مهدی معصومی ساری دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف انقلاب اسلامی ایران خراسان رضوی برف و کولاک شیراز زنگ انقلاب پردیس سینمایی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس