Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:21:04 GMT

بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۸۸۴۵

بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد

دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور گفت: با رفع موانع تامین ماده اولیه، بازار دی و مونوکلسیم فسفات طیور تامین شد و تولیدکنندگان دام و طیور که به این محصولات نیاز دارد به صنایع تولیدی یا دبیرخانه انجمن مراجعه کنند. - اخبار اقتصادی -

محسن سعیدیان دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در بازار تولید و مصرف دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور کمبود مصنوعی ایجاد و این زمینه سازی منجر به آن شده است که واردکنندگان به دنبال واردات این محصول تولیدی کشورمان از سایر کشور ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با  بزرگ نمایی انجام شده درباره کمبود دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور، مصرف کنندگان این محصولات نیز دچار سردرگمی شده اند و با وجود اینکه تولید این محصول اکنون به روال عادی خود برگشته است مرغداران نیز اقدام به ذخیره سازی و خرید بیشتر از میزان نیاز خود کرده اند.

دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور با بیان اینکه صنایع داخلی 2.5 برابر نیاز بازار داخلی ظرفیت تولید دارند،  ادامه داد: تنها در مقطعی دوماهه تولید دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور در کشور به دلیل کمبود مواد اولیه این محصولات دچار مشکل شد اما اکنون این مشکلات رفع شده و کارخانجات داخلی در حال تولید و توزیع  این محصول هستند و گزارشات تولید به سازمان دامپزشکی ارسال شده است.

سعیدیان گفت: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور ظرفیت تولید دی و مونوکلسیم فسفات کشور  470 هزار تن که میزان مصرف کشور 160هزار تن است اما  در برخی مواقع در تولید ماده اولیه با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال 97 نیز به دلیل اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات محصول نهایی اختصاص یافت تا در نتبجه تولید داخلی دچار بحران شود و حتی صنایع داخلی به مدت 17 ماه تعطیل شدند.

امکان خوداتکایی در تولید 3 نهاده دامی بعد از حذف ارز 4200 تومانی

سعیدیان گفت: از آبان سال 98 صنایع تولید کننده  دی و مونوکلسیم فسفات دوباره فعالیت خود را آغاز کردند اما بازار مملو از جنس خارجی بود اما به مدت یک سال با وجود رکود در بازار، تولید خود را قطع نکردند که این امر باعث شد مقادیری ذخایر فسفات در انبار ها موجود شد؛ این موجودی در مرداد امسال که کارخانه های ماده اولیه (اسید فسفریک )تعیطیل بودند،  تولید ما نیز با نقصان مواجه شد اما برای تامین بازار ذخایر خود را در بازار توزیع کردیم. 

دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور اظهار داشت:  توقف کارخانه های تولید کننده ماده اولیه (اسید فسفریک )  باعث شد که 47 کارخانه با 7 هزار کارگر مستقیم و غیر مستقیم به تدریج به سمت تعطیلی بروند اما مجددا از ده روز قبل تولید آنها دوباره آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تولیدات ما از روز شنبه  با رفع مضیقه های حمل اسید، تولید بیشتر شده است و نیاز بازار مصرف را به طور کامل تامین می کنند.

دلیل افزایش 20 درصد قیمت دی و مونوکلسیم فسفات طیور

وی گفت: کارخانه های تولید کننده ماده اولیه (اسید فسفریک) نیز اخیرا(1400.10.26) اعلام کرده اند که به دلیل افزایش هزینه های تولید، قیمت محصولات خود را باید حدود 20  درصد افزایش دهند؛ باید توجه داشت این اتفاق قیمت تمام شده محصول ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد زیرا 93 درصد قیمت تمام شده ما را افزایش می دهد که ما نیز مجبور شدیم قیمت خود از 12100 تومان به 15500 تومان افزایش دهیم.

دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور اظهار داشت:  این گرانی از سر کمبود و سودجویی ایجاد نشده است بلکه ناشی از افزایش قیمت ماده اصلی تولید است.

وی اظهار داشت: رئیس سازمان دامپزشکی نیز اعلام کرده است که توجه ما به تولید داخل است تا نیاز مرغداران به دی و مونوکلسیم فسفات کشور از محل داخل تامین شود.

سعیدیان گفت: مرغداران می توانند لیست تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات را از دبیرخانه انجمن دریافت و برای خرید به آنها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات کالاهای اساسی کشاورزی واردات کالاهای اساسی کشاورزی ماده اولیه دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود