Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و وزیر اقتصاد برگزار شد.

در این جلسه، سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار، اظهار داشت: از ٢٠٠٠ مجوز‌، ١٢٨۵ مجوز احصا و پیشنهاد اصلاح آن داده شده است.

وی ادامه داد: تا هجدهم اسفندماه همه دستگاه‌ها باید به درگاه تخصصی ثبت محور صدور مجوزها در وزارت اقتصاد متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار با اشاره به دستگاه‌هایی که بیشتر مجوزهای کسب و کار را صادر می‌کنند، بیان داشت: وزارت کار طبق مقررات می تواند ٣۴٢ مجوز مشاغل خانگی صادر کند، پس از آن، وزارت کشاورزی، سازمان غذا و دارو، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد ، وزارت ارتباطات، میراث، محیط زیست، وزارت نیرو ، وزارت علوم، سازمان انرژی اتمی و غیره به ترتیب بیشترین مجوزها را صادر می‌کنند.

سیاح ادامه داد: ۳۳۰ عنوان شغل خانگی که صادر کننده مجوز آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی ظرف 10 روز اطلاعات این مشاغل را در درگاه ملی مجوزها ثبت و از این طریق مجوز را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شغل شغل خانگی امیر سیاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد

استان‌های مرکزی، بوشهر، ایلام، سمنان و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی استان ها در حذف مجوزهای کاغذی قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان های تهران 82,507 هزار و خراسان رضوی با 37,775 و گیلان با 32,616 انجام شده است.

 بالاترین درصد تبدیل حذف پروانه کسب کاغذی در استان های لرستان با 41٪ و گیلان با 30٪ و چهارمحال و بختیاری با 27٪ انجام شده است.

بر اساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، #رایگان و #غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد