Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام سازمان ثبت اسناد بر خلاف اظهارنظر صریح رئیس قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور که "برگ سبز خودرو" را سند رسمی دانسته‌اند، برگ سبز پلیس را شناسنامه صادره از سوی یک شرکت منحله نامید!! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ "بهرام حسن‌زاده" مدیرکل اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در یک برنامه زنده تلویزیونی، وقتی مجری از او درباره علت استنکاف دفاتر اسناد رسمی از تنظیم وکالتنامه تعویض پلاک بر اساس برگ سبز سؤال کرد، مطالبی را بیان کرد که با اظهارات و مواضع مسؤلان قوه قضائیه همخوانی و سنخیتی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خلال صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال گفت: برگ سبز سند رسمی محسوب نمی‌شود و از سوی ناجا هم صادر نشده است بلکه توسط یک شرکت منحله صادر می‌شود!

این سخنان مقام ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آنچه مقامات عالی قضائی درباره سندیت "برگ سبز" عنوان کرده‌اند، تناقض و اختلاف فاحشی دارد.

حجت‌الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه تیر ماه گذشته و در دوره‌ای که ریاست دیوان عدالت اداری و معاونت حقوقی قوه قضائیه را به‌عهده داشت، در نشست خبری خود با رسانه‌ها به صراحت اعلام کرد: "برگ سبز پلیس، سند رسمی است."

جالب اینکه معاون اول قوه قضائیه از عبارت برگ سبز پلیس استفاده کرده است نه برگ سبز صادره از سوی یک شرکت منحله که البته این ادبیات معاون اول قوه قضائیه حتماً برای مدیرکل اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک جالب خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام منتظری؛ دادستان کل کشور در بخشنامه شهریور ماه امسال خود به دادستان‌های کشور، از برگ سبز خودرو به ‌عنوان سند رسمی یاد کرده است؛ دادستان کل کشور همچنین در بخشنامه خود آورده است: "مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی" که منظور صدور این اسناد رسمی از سوی ناجاست، همان موضوعی که بهرام حسن‌زاده در این گفت‌وگوی تلویزیونی منکر آن شده است.

از سویی دیگر، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز در سفر مهر ماه خود به قزوین در جمع فعالان اقتصادی این استان، سند رسمی بودن برگ سبز را مورد تأکید قرار داد و گفت: "این سندی [برگ سبز] که نیروی انتظامی صادر می‌کند ..."

و به این ترتیب و این بار، سخنان عالی‌ترین مقام دستگاه قضائی باید یک بار دیگر توسط آقای حسن‌زاده مرور شود!

باید منتظر واکنش‌ رسمی دستگاه قضائی نسبت به کم‌اطلاعی‌ یا ناآگاهی‌های این مقام سازمان ثبت باشیم و اینکه چطور شخصی با این همه اطلاعات غلط یا کتمان حقیقت می‌تواند متولی امر مهم اشخاص حقوقی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.

آغاز برخورد دادستانی‌ها با قانون‌گریزی دفاتر اسناد رسمی درباره سند خودرو + تصویر رأی"دفاتر اسناد رسمی" به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند + جزئیاتادعای خلاف دفاتر اسناد رسمی مبنی بر کاهش 60 درصدی هزینه ثبت سند خودرو!چرا صدور رأی وحدت رویه درباره "ثبت سند خودرو" به تعویق افتاد؟پلیس: "برگ سبز" سند مالکیت خودرو است"برگ سبز خودرو" رسمی است با مصوبه مجلس رسمی‌تر می‌شود!مجلس "رسمی شدن برگ سبز خودرو" را کلید زد! + تصویر طرح

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دادستان کل کشور رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دادستان کل کشور رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه سازمان ثبت اسناد و املاک معاون اول قوه قضائیه دفاتر اسناد رسمی برگ سبز خودرو برگ سبز پلیس سند خودرو سند رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی در مورد مایملک و دارایی هر یک از باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت: هر یک از این باشگاه ها دو دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری دارند.

وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس ورزشگاه های درفشی فر و شهدای گمنام را در اختیار دارد. اسناد مالکیت این وزشگاه های در سال های گذشته توسط سازمان ثبت اسناد صادر شده است. بر اساس مصوبه هیات دولت در اختیار باشگاه ها قرار داده شده است.

مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی با اشاره به بحث معارضین خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در این مورد مستقل است و مرجع تصمیم گیری نهایی است. طبق اخرین آرایی که به سازمان ثبت صادر شده، هر دو ورزشگاه در اختیار پرسپولیس است. به همین منظور دو ورزشگاه هم باشگاه استقلال در اختیار دارد. کمپ مرحوم حجازی و مرغوبکار ورزشگاه هایی هستند که متعلق به استقلال می باشند.

رغبتی دو ورزشگاه با یادآوری اینکه ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا (ع) نیز در اختیار سرخابی ها هستند، تصریح کرد: این دو ورزشگاه متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است اما با قرارداد طویل مدت دراختیار دو باشگاه قرار داده شده است. مالکیت با اداره کل است اما بهره بردار این دو باشگاه تهرانی هستند و محل تمرین تیم های بزرگسالان شان به حساب می آید.

وی تاکید کرد: البته در مورد پرسپولیس و ساختمان اداری یک بحثی میان فدراسیون فوتبال و باشگاه و شصتا وجود دارد اما به طور کل بر حسب قوانین کشور و اسناد سازمان ثبت اسنتادی مشخص است که هر یک از باشگاه ها مالک کدام ورزشگاه ها هستند.

مشاور وزیر ورزش گفت: پرسپولیس مکان های تجاری دیگری هم دارد اما در کش و قوس مسائل قضایی است مثلا در چیذر و ایرانشهر ساختمان اداری دارد. همیشه راجع به اینها بحث بوده است. امیدوارم مالکین جدید بتوانند تکلیف شان را مشخص کرده و به اموال باشگاه اصافه شود.

کد خبر 6089029

دیگر خبرها

  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده