Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@06:40:18 GMT

بازداشت 8 جوینده گنج در یک قدمی عتیقه ها

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۹۴۲۰

بازداشت 8 جوینده گنج در یک قدمی عتیقه ها

جویندگان گنج دستگیر شدند. جویندگان گنج در زنجان دستگیر شدند.  فرمانده انتظامی سلطانیه از دستگیری جویندگان گنج خبر داد. این حفاری غیرمجاز در شهرستان سلطانیه به قصد کشف گنج صورت گرفته است. از مخفیگاه متهمان 3 قطعه گنج کشف شده است.

فرمانده انتظامی سلطانیه گفت: عاملان حفاری غیرمجاز در این حفاران غیر مجاز ، در دام پلیس زنجان شهرستان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، سرهنگ اصانلو با بیان اینکه این حفاری غیرمجاز در شهرستان سلطانیه به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه صورت گرفته است افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از آثار تاریخی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

بازداشت 8 مرد گنج یاب در زنجان

او ادامه داد: مأموران پلیس امنیت سلطانیه پس از انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه متهمان را شناسایی و 8 متهم را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سرهنگ اصانلو تصریح کرد: از مخفیگاه متهمان سه قطعه کوزه سفالی کشف شده است.

فرمانده انتظامی سلطانیه گفت: با تاکید بر ضرورت پاسداری از آثار تاریخی به عنوان هویت گذشته کشورمان از شهروندان خواست، برای حفظ آثار تاریخی استان، در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا گنج اخبار حوادث گنج گنجینه گنج یاب گنج یابی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد قیمت دلار تتلو تتلو اینستاگرام تتلو و همسرش دنیا جهانبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک

قدیر افروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل شهرداری منطقه ۲۰ تهران روز گذشته در محدوده گورستان تاریخی «زیرین»، برج «اینانج» و کوه «نقاره‌خانه» ری اقدام به حفاری کردند.

وی گفت: مالک این آثار باستانی در راستای جلوگیری از حفاری وارد عمل شد، اما متأسفانه عوامل شهرداری اقدام و به ضرب و شتم مالک میراث فرهنگی کردند.

رئیس پایگاه ملی میراث ری گفت: البته با ورود عوامل نیروی انتظامی تمام افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل کلانتری امین‌آباد حفاری متوقف شده است.

وی ضمن انتقاد از حفاری انجام شده گفت: محل مورد حفاری شهرداری منطقه ۲۰ عرصه‌ای تاریخی و گورستان زیرین باستان است که ثبت ملی نیز شده و بر اساس قانون نباید مورد حفاری قرار گیرد، اما در روزهای پیش که عوامل شهرداری اقدام به نقشه‌برداری در محل کردند، از سوی پایگاه ملی میراث ری در بازدید از محل، اخطاری در خصوص عدم حفاری و اقدامات عمرانی در منطقه به عوامل حاضر در محل صادر شد، اما به آن توجهی نشد.‌

کد خبر 6089024

دیگر خبرها

  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان