Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از سایت باشگاه بایرلوکوزن، هفته گذشته، بایرلورکوزن اولین خرید خود در سال ۲۰۲۲  را معرفی کرد و سردار آزمون ستاره ایرانی زنیت سن پترزبورگ قهرمان لیگ روسیه را رونمایی کرد. این بازیکن ۲۷ ساله با قراردادی تا سال ۲۰۲۷، در ابتدا قرار بود در تابستان به تیم ملحق شود اما در چند روز گذشته مسئولان لورکوزن موفق شده اند انتقال آزمون را به جلو بیندازند و انتقالش را در زمستان قطعی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکن جدید تیم را معرفی می کنیم که مدت هاست در کشورش ایران در جمع موفق ترین فوتبالیست های تاریخ کشورش قرار دارد.  این مهاجم نوک قبلاً موفقیت های زیادی در سطح باشگاهی کسب کرده است.

خرید جدید از لیگ روسیه به احتمال زیاد به زودی چیز جدیدی را برای بایرلورکوزن به ارمغان خواهد آورد: از زمان صعود لورکوزن به لیگ برتر آلمان(بوندسلیگا) در سال ۱۹۷۹، هرگز یک ایرانی یک بازی در بوندسلیگا انجام نداده است.

*چهارمین ایرانی باشگاه لورکوزن

سه نفر از هموطنان سردار آزمون از آن زمان تاکنون در ترکیب تیم بوده اند: مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی و سیدعلی موسوی. با این حال، این سه نفر قرار بود در بوندسلیگا بازی نکنند. پاشازاده هر کدام یک بار در جام DFB و در جام یوفا نیز بازی کرد. یزدانی یک بار در جام اتحادیه اجازه حضور یافت.

اینکه ایرانی های لورکوزن از سال ۱۹۷۹ در بوندسلیگا بازی نکرده اند منطقا غیرممکن است. سردار آزمون بسیار سریع است، در هوا خوب عمل می کند و پرش های خوبی انجام می دهد اما او فقط یک گلزن نیست، وی همچنین گل های زیادی را مهیا می کند و به عنوان بازیکنی با ترکیب های خوب، کاملاً با لورکوزن هماهنگ می شود. مرد ۱.۸۶  سانتی متری علاوه بر ویژگی های ورزشی خود، تجربه زیادی را نیز برای لورکوزن به ارمغان می آورد.

*استارت موفقیت آمیز لژیونر شدن آزمون

آزمون تمام دوران جوانی خود را در زادگاهش ایران گذراند و دو سال آخرش را در آکادمی جوانان در باشگاه سپاهان حضور داشت. در ۱ ژانویه ۲۰۱۳ – در روز تولد ۱۸ سالگی – مهاجم جوان بالاخره جرات کرد به خارج از کشور برود. روبین کازان، باشگاهی در جنوب غربی روسیه مقصد آزمون بود. این حرکت موفقیت‌آمیز بود. استعداد ایرانی به یک بازیکن حرفه ای و بالغ تبدیل شد. همچنین او یک دوره قرضی برای روستوف بازی کرد.

روستوف در آن زمان آزمون را به خدمت گرفت اما پس از یک سال کازان این بازیکن سابق خود را در تابستان ۲۰۱۷ برگرداند. در آنجا  او به گلزنی هایش ادامه داد و در نهایت قهرمان روسیه یعنی زنیت سنت پترزبورگ پیشنهادی را به او داد که با توجه به پیروزی‌ها و قهرمانی‌های متوالی زنیت، بازیکن ایرانی نمی توانست این پیشنهاد  را رد کند.

* قهرمان و آقای گل روسیه شد
در شهر بندری در دریای بالتیک، آزمون نیز همان طور که انتظار می رفت بلافاصله گلزن شد. در سه سال حضورش در زنیت، او در قالب گل و پاس گل از اعتماد زنیتی ها به خودش تشکر کرد: در ۱۰۴ بازی ۶۲ گل به ثمر رساند و ۳۶ پاس گل داد. با احتساب سال‌های اولیه حضور در کازان و روستوف، رکورد او در لیگ برتر روسیه ۲۰۸ بازی، ۸۵ گل و ۳۸ پاس گل است.

بنابراین جای تعجب نیست که کلسیون افتخارات آزمون با عناوین تیمی (۳ بار قهرمان روسیه، یک بار برنده جام روسیه، ۲ بار برنده سوپرجام روسیه) سرشار است. در فصل ۲۰۱۹/۲۰، این مهاجم با ۱۷ گل بهترین گلزن لیگ برتر  روسیه شد و همچنین به عنوان بهترین فوتبالیست روسیه در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

*آزمون بعد از دایی دوم شد

مرد جدید لورکوزن در زادگاهش ایران، بدون شک یکی از شناخته شده ترین فوتبالیست های تمام دوران است. آزمون پس از بازی های متعدد برای تیم های ملی جوانان، که در آن ها میانگین بیش از یک گل در هر بازی به ثمر رساند، اولین بازی ملی در ترکیب تیم بزرگسالان را در ۲۶ می ۲۰۱۴ انجام داد.

از آن زمان تاکنون ۵۹ بازی برای ایران انجام داده و ۳۹ گل به ثمر رسانده است. آزمون با وجود درخشش خود با بازیکنی مقایسه می شود که هرگز هیچ بازیکنی به اندازه اش در سطح ملی گلزنی نکرده بود.

درباره اسطوره تیم ملی ایران علی دایی صحبت می کنیم که او بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در سطح باشگاهی آلمان بازی کرد (آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتا برلین). با این حال، این بازیکن ۵۲ ساله اکنون با رکوردی در سطح تیم ملی نام خود را جاودانه کرده است. دایی در دوران حرفه ای خود ۱۰۹ گل برای ایران به ثمر رساند – بیش از هر بازیکن ملی دیگری گلزنی کرده بود. این رکورد تا زمانی که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی سال گذشته آن را شکست داد، غیرقابل دسترس بود.

سردار آزمون به احتمال زیاد به تعداد دایی ها نمی رسد. هواداران سیاه و قرمز به این سرعت او را به خاطر بازی هایش فراموش نخواهند کرد، گلزن جاه طلب در سال های آینده همه چیز را به تیم خواهد داد.

۲۵۸ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سردار آزمون بوندسلیگا بوندسلیگا سردار آزمون لژیونر فوتبال سردار آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع رسمی لورکوزن درباره دشمنی به نام سردار آزمون

به گزارش "ورزش سه"، بایرلورکوزن در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا به مصاف رم خواهد رفت. یکی از نکات جالب این بازی به تقابل سردار آزمون با بایرلورکوزن برمی‌گردد. ستاره ایرانی در تابستان گذشته با قراردادی قرضی از لورکوزن راهی پایتخت ایتالیا شد و حالا باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

بارها شاهد بوده‌ایم که بندی در قرارداد برخی بازیکنان قرار داده شده که بر اساس آن حق حضور مقابل تیم سابق خود را نخواهند داشت. حالا شایعاتی در این زمینه پیرامون سردار آزمون هم مطرح شده که با واکنش رسمی باشگاه بایرلورکوزن مواجه شده است.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی باشگاه بایرلورکوزن، در واکنش به حضور سردار آزمون مقابل این تیم در نیمه‌نهایی لیگ اروپا به بیلد گفت: "در حال حاضر این یک مسئله عادی در فوتبال محسوب می‌شود. هیچ بندی در قرارداد آزمون وجود ندارد که بخواهد او را از حضور در بازی با لورکوزن منع کند."

سردار آزمون تا سال ۲۰۲۷ با بایرلورکوزن قرارداد دارد اما کاملا از حضور در پایتخت ایتالیا خوشحال است. او حتی در زمستان دو پیشنهاد وسوسه‌کننده از لالیگا را رد کرد تا در رم بماند. آزمون از ماندن در رم استقبال می‌کند و از طرفی با آمدن دنیله‌ ده‌روسی او فرصت بیشتری برای درخشش پیدا کرده و به نوعی بازیکن محبوب سرمربی ایتالیایی محسوب می‌شود.

سردار شانس زیادی برای حضور مقابل بایرلورکوزن در نیمه‌نهایی لیگ اروپا خواهد داشت و شاید عملکرد خوب در این بازی مدیران رم را بیش از پیش به سمت جذب دائمی او سوق دهد. هر چند که اخیرا رسانه‌های ایتالیایی مدعی شدند که جالوروسی علاقمند به حفظ آزمون است اما به شرطی که آن ‌ها بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش سرمربی زنیت به احتمال جذب نیمار
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • موضع رسمی باشگاه لورکوزن درباره سردار آزمون
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • موضع رسمی لورکوزن درباره دشمنی به نام سردار آزمون
  • مربی سابق تیم ملی والیبال در روسیه جام گرفت
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد