Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شیوع سویه جدید کرونا با نام امیکرون در دنیا، شکل جدیدی از این بیماری منحوس را رقم زد. سویه‌ای که در ابتدا متخصصان و کارشناسان بر کم خطر بودن آن نسبت به سویه های دیگر این ویروس همچون دلتا تاکید داشتند اما با انتشار این سویه و گسترش آن، حال نظرات متفاوت شده است.

از سویی کشور امروز بعد از هفته‌ها آرامش که ناشی از واکسیناسیون عمومی بود دوباره خود را در پیک جدیدی می بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکی که امیکرون برای آن رقم زده و مشکلات را افزایش داده است.

بدن شک عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ساده انگاری از سوی همگان باعث بروز این پیک شده و حال استان قزوین نیز روز به روز بیشتر در گرداب این پیک فرو می‌رود.

تزریق دوز سوم باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود

معصومه اصلانی مهر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بهترین راه مقابله با این ویروس را تزریق هر سه دوز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته و اظهار کرد: کسانی که هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکردند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر در معرض ابتلاء به امیکرون هستند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز توجه داشته باشند که تزریق دوز یادآور از اهمیت اساسی برخوردار است و موجب قوی شدن مجدد سیستم دفاعی بدن خواهد شد.

با توجه به اینکه به تازگی وارد پیک ششم شده‌ایم، در دو هفته آینده شاهد افزایش آمار مرگ و بستری خواهیم بود بنابراین اکنون نیازمند مراقبت‌ها جدی هستیم

این پزشک بیان کرد: با توجه به اینکه به تازگی وارد پیک ششم شده‌ایم، در دو هفته آینده شاهد افزایش آمار مرگ و بستری خواهیم بود بنابراین اکنون نیازمند مراقبت‌ها جدی هستیم.

وی عنوان کرد: باید با رعایت پروتکل‌ها و بهداشت، زنجیره ابتلاء را قطع کنیم که این عمل موجب جلوگیری از جهش بیشتر این ویروس نیز خواهد شد.

شیب بیماری ۸۹ درصد است

به گزارش مهر در حالی کارشناسان این حوزه بر پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند که دکتر صدیقی رئیس بخش‌ای سی یو کرونا بیمارستان بوعلی سینا قزوین در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: سرعت شیوع امیکرون ۵ برابر بیشتر از سویه دلتا است اما با توجه به این شرایط فقط ۳۰ درصد از مردم ماسک می‌زنند.

دکتر صدیقی در این گفتوگو افزود: در حال حاضر شیب افزایشی بیماران سرپایی ۸۹ درصد است و همین موضوع باعث افزایش بستری‌ها هم می‌شود.

در کمال تعجب روند بیماری به شدت صعودی است. در حالی که ۳۰ دی ماه تعداد ابتلاهای روزانه این بیماری در قزوین ۶۹ نفر بود تنها در ۲۴ ساعت گذشته در قزوین ۵۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این در حالی است بخش زیادی از مبتلایان این ویروس امروز به بهانه‌های مختلفی همچون سرماخوردگی و یا حتی پیش فرض کرونا بودن بیماری از تست دادن پرهیز می‌کنند و طبیعتاً رقم نهایی ابتلاها بسیار بالاتر از این عدد ثبت شده است.

منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه میزان ابتلاء به امیکرون ۱۰ برابر بیشتر از دلتا است، اظهار کرد: متأسفانه باید از این پس شاهد مرگ و میر بیشتری باشیم.

وی با گلایه از اینکه ابتدا به مردم گفته‌اند امیکرون خطری ندارد، عنوان کرد: الان هرچقدر به مردم از خطرات امیکرون بگوییم مردم کمتر باور می‌کنند و این آسیب است.

تمام مدارس قزوین تعطیل شدند

حبیبی از اعمال محدودیت‌های جدید در استان خبر داده و عنوان کرد: تمام مدارس استان قزوین تا پایان هفته آینده در تمام مقاطع تعطیل است و حضور دبیران و کادر اجرایی در مدرسه نیز الزامی نیست.

وی اضافه کرد: تجمعات در استان قزوین باید در فضای باز صورت بگیرد و در صورت برگزاری مراسم در سالن‌ها باید حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

وی اضافه کرد: تجمعات در استان قزوین باید در فضای باز صورت بگیرد و در صورت برگزاری مراسم در سالن‌ها باید حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

در حالی که ۳۰ دی ماه تعداد ابتلاهای روزانه این بیماری در قزوین ۶۹ نفر بود تنها در ۲۴ ساعت گذشته در قزوین ۵۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش مهر اعمال دور جدید محدودیت‌ها در حالی است که اولاً مردم تمایلی به دادن تست ندارند و این بدون شک مشکلات را افزایش خواهد داد و از سویی بازار و شرایط زندگی مردم اثری از اضطراری بودن وضعیت را ندارد.

نیاز است تا فضای استان هرچه زودتر حالت فوق العاده بگیرد تا در آستانه نوروز شرایط استان به وضعیت بحرانی تبدیل نشود.

این در حالی است که تزریق دوز سوم واکسن هم باید الزامی شود. هم اکنون تنها ۲۷ درصد مردم در سطح استان قزوین دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و طبیعتاً این عدد با حد نرمالی که بتواند جامعه را به ایمنی نزدیک کند بسیار فاصله دارد.

بدون شک ادامه روند فعلی آینده استان قزوین را بسیار خطرناک جلوه می‌دهد و نیازاست تمهیدات و محدودیت‌های بیشتری در استان اعمال شود.

کد خبر 5414545

منبع: مهر

کلیدواژه: امیکرون شیوع کرونا قزوین منوچهر حبیبی محدودیت های کرونایی دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه شیوع کرونا خراسان رضوی عکس استانها برف و کولاک زنگ انقلاب استان قزوین محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر

آفتاب‌‌نیوز :

ویدئویی از طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر را می بینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان