Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:51:07 GMT

شهرهای جدید دستاورد تفکر انقلابی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۱۵۶۹

شهرهای جدید دستاورد تفکر انقلابی است

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علیرضا جعفری همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی طی سفری از شهر جدید صدرا بازدید کرد و در نشست با مسئولان شرکت عمران صدرا، همدلی را مهمترین انگیزه پیشرفت در شهرهای جدید ذکر کرد و گفت: مسئولان شهر صدرا با ایجاد ظرفیت همدلی‌های بیشتر راه را برای خدمت رسانی هموارتر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر رفع نقصان هویت شهری در شهرهای جدید، گفت: به دنبال مطلب سازی صرف نیستیم بلکه شهرهای جدید ایرانی – اسلامی با هویت و نماد شهری می‌خواهیم.

جعفری شهرهای جدید را دستاورد یک تفکر انقلابی دانست و اضافه کرد: با مطالعه سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تکلیف ما در چهل ساله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی مشخص می‌شود.

او با یادآوری شعار سال با موضوع رفع موانع در تولید، خاطرنشان کرد: ما در شهرهای جدید به نگاه تسهیل گری استانداری‌ها بسیار نیازمندیم و امیدواریم با وجود دیدگاههای مختلف کارشناسی، سند خدمت اولویت بندی شده و نگاه بخشی نگر به نگاه جامعه نگر تغییر کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با تاکید بر راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد مسکن در کنار ایجاد محیط سالم برای زیست اسلامی تکلیف ما در شهرهای جدید است و با راه اندازی کمیته‌های تخصصی، شهری خودکفا و درآمدزا با پتانسیل‌های بالا خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تفسیر بحث فرهنگی در شهرهای جدید خواستار بهره مندی از فضاهای فرهنگی و ورزشی با نظارت هرچه بیشتر بسیج و سپاه و حضور بیشتر طلاب در فضاهای شهری شد و گفت: با نظارت و حضور پررنگ تر بسیج و سپاه بستر زیست اسلامی در شهرهای جدید محیا شده و هویت ایرانی – اسلامی پررنگ تر خواهد شد.

او در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت‌ها و فعالیت‌های گسترده شهرداری در شهر صدرا گفت: ما دست شهرداریها را در شهرهای جدید می‌بوسیم، چراکه شهرداریها با وجود تمام مشکلات و نواقص از هیچ گونه خدمتگذاری و همکاری دریغ نمی‌کنند.

عزیزالله روشن، سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این نشست طی سخنانی ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری شهر صدرا گفت: در طرح جامع شهر صدرا و در زمان شکل گیری این شهر جدید، حریم شهر ۱۷هزار هکتار بوده است که طی سالهای گذشته متاسفانه با خارج شدن شرق صدرا از طرح جامع و دیگر تغییرات انجام شده حریم شهر در حال حاضر به ۱۳هزار و ۷۰۰ هکتار تقلیل یافته است.

او بزرگترین چالش بر سر راه شرکت عمران در شهر صدرا را چالش تأمین زمین دانست و گفت: طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی سه طرح عظیمی هستند که در شهر صدرا به اجرا در آمده‌اند و تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت این شهر داشته‌اند بطوریکه سرعت رشد جمعیت سالانه شهر صدرا ۱۵ درصد تخمین زده می‌شود که در حال حاضر این شهر جدید جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر را در خود جا داده است.

روشن گفت: با اضافه شدن ۱۲هزار نفر متقاضی نهایی طرح اقدام ملی و ۱۱۲ هزارنفر متقاضی طرح نهضت ملی معضل کمبود زمین به طور جدی در این شهر جدید محسوس است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شرکت عمران در شهر صدرا، گفت: شرکت عمران صدرا در حال حاضر در بخش راهسازی و زیربنایی هزار میلیارد تومان و در بخش روبنایی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده در دست اجرا دارد و با تمام توان در راستای محقق کردن آن تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین نژادیان نیز در این نشست دغدغه‌های مردم شهر صدرا را بیان کرده و گفت: صدرا به مانند دیگر شهرهای جدید کشور بت وجود قومیت‌های مختلف جمعیت فرهنگی ناهمگونی دارد که روز به روز در حال افزایش است.

او گفت: با وجود سه طرح مسکنی که در شهر صدرا در حال اجرا است، اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم اعم از درمانگاه، مسجد و مدرسه کفاف این جمعیت رو به رشد را نمی‌دهد.

نژادیان همچنین دیگر درخواست‌های مردمی از جمله تامین آرامستان در شهر صدرا و استقرار فرمانداری در این شهر جدید را به مسئولین حاضر در جلسه انتقال داد.

ناصر شمس، مشاور استاندار فارس و دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان نیز قرارگاه جهادی مسکن را امید بخش اجرایی شدن قانون جهش مسکن در استان فارس دانست.

او گفت: ما در قرارگاه جهادی مسکن در راستای اجرایی شدن سیاستهای دولت مردمی سیزدهم در این بخش مهمترین وظیفه خود را تسهیل گری، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان و نظارت بر اجرای صحیح قوانین می‌دانیم و آمادگی هرگونه همکاری در بخش مسکن در شهر صدرا را داریم.

او گفت: صدرا از نظر ما شیراز جدید است لذا درخواست نخست ما از حاضرین در جمع این است که بصورت متعهد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرایی شدن سیاستهای دولت مردمی در بخش مسکن برای تأمین زمین برای ساخت پروژه‌های جدید تصمیم گیری کنند.

بهزاد پرنیان، شهردار صدرا نیز در این جلسه طی سخنانی خواستار حمایت مسئولان برای جبران کمبود فضاهای آموزشی و خدماتی و درمانی شهر صدرا شد.

او گفت: شهر صدرا در حوزه خدماتی ۱۱ سال عقب ماندگی دارد و با وجود رشد فزاینده جمعیت جبران این کمبودها و مطالبات بحق مردم بسیار دشوار است.

پرنیان همراهی و همکاری مجموعه عمران شهری و دیگر دستگاههای خدمات رسان را در سرعت بخشی به ارائه خدمات خواستار شد.

همچنین در ادامه این جلسه فیروزمند، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا نیز کمبودهای موجود در صدرا اعم از آرامستان و راههای دسترسی به آن، میدان میوه و تره بار شهر، مجموعه‌های ورزشی، فرهنگسراها و سالن‌های اجتماعات شهری را مهمترین دغدغه شورا دانست و در خصوص برگزاری جلسه مشترک مدیران عمران، شهرداریها و شوراهای اسلامی شهرهای جدید کشور و تبادل نظر و گفتگو درخصوص مسائل مشترک درخواست همکاری کرد.

گفتنی است، در حاشیه این جلسه از پروژه‌های اقدام ملی ماهور ۱ و ۲، پروژه بزرگراه تنگ قره پیری، زمین شرق صدرا و باغ های اهل بیت بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی شهرهای جدید دستاورد تفکر انقلابی شهرهای جدید شهر جدید شهر صدرا شرکت عمران عمران شهر او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!

ستاره فوتسال ایران می گوید تا جایی که بتواند به تیم ملی کمک می کند

طرفداری | علی اصغر حسن زاده در بازگشت به ایران از هم پیمانی اعضای تیم ملی فوتسال برای شاد کردن مردم صحبت کرد.

کاروان تیم ملی فوتسال پس از کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا به ایران بازگشت. علی اصغر حسن زاده در بازگشت به ایران پیرامون قهرمانی در جام ملت های فوتسال تایلند گفت:

همه بازیکنان و کادر فنی با هم‌، هم‌پیمان شدیم که جام را به ایران برگردانیم و خدا را شکر که توانستیم به قول‌مان وفا کنیم و دل مردم ایران را شاد کردیم. مهمترین اتفاق شادی مردم ایران بود که اتفاق افتاد و برای ما ارزشمند بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که تا سن 40 سالگی می‌تواند بازی کند، تصریح کرد:

من تا جایی که بتوانم به تیم ملی و باشگاهم کمک کنم، بازی خواهم کرد. من تمام تلاشم را کردم که در زمین و بیرون زمین به جوانان کمک کنم. این خواسته را هم از من داشتند که به بازیکنان کمک کنم. خدا را شکر که تلاش همه بازیکنان و اعضای کادر فنی به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که «تیم ملی فوتسال به چه امکاناتی نیاز دارد تا حداقل مقام سوم سال 2016 را تکرار کند؟»، خاطر نشان کرد:

بازی‌های جام ملت‌ها را دیدیم، فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است و جام جهانی هم قطعاً شرایط سختی خواهد داشت. خیلی کارمان سخت است، اما ما تفکرمان سورپرایز کردن تیم‌ها در جام جهانی است. البته فقط پتانسیل انسانی نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند و برای تکرار آن تلاش زیاد و امکانات خوب می‌خواهند. ما سه ماه تا جام جهانی فرصت داریم و از مسئولان می‌خواهیم که امکانات خوبی در اختیار تیم بگذارند تا با بردهایی که در جام جهانی به دست می‌آوریم دل مردم را شاد کنیم.

حسن‌زاده درباره قهرمانی تیم ملی با وحید شمسایی تصریح کرد:

من با وحید شمسایی از 15، 16 سالگی سابقه همکاری و بازی کردن دارم، در زمان بازی کردن قهرمانی‌های زیادی کسب کردیم و خدا را شکر این بار آقا‌وحید به‌عنوان مربی و من به‌عنوان بازیکن توانستیم قهرمان شویم و دل مردم را دوباره شاد کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم