Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص پیک ششم شیوع کرونا و سویه اومیکرون اظهار داشت: پیک ششم به ایران رسیده و شروع آن را مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد که در دو الی سه هفته آینده، ممکن است که این پیک به اوج خود برسد.

وی با بیان این که احتمال دارد که آماری بالاتر از آمار سویه دلتا را تجربه کنیم، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم که آمار فوتی‌ها نیز بالاتر از دلتا خواهند بود اما، اصولاً اومیکرون موارد بستری کمتری نسبت به دلتا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از آنجا که سرعت انتقال اومیکرون بسیار بالا است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری مبتلا داشته باشیم.

مردانی مطرح کرد: اینکه آیا افراد مبتلا به اومیکرون آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به دلتا دارند یا خیر نیاز به زمان دارد و از آنجا که مردم ما اخیراً واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند، اکثراً دارای آنتی بادی هستند و کمتر در معرض آسیب‌های ناشی از کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده اند، دارای آنتی بادی هستند، اما پیش بینی آمار فوتی‌های اومیکرون مشکل است. به نظر نمی‌رسد که آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به سویه دلتا داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی گفت: ممکن است که در شرایط خاص به لاک دان (lock down) هم برسیم، اما تا کنون مسئولین ذیربط در مورد این قضیه را صحبتی نکرده اند.

مردانی با بیان اینکه بیمارستان‌های ما در پیک دلتا توانستند که سربلند بیرون آیند، تصریح کرد: مطمئناً بیمارستان‌های ما در مقابله با این سویه هم  موفق می شوند.

وی در پایان افزود: از آنجا که می‌دانیم اومیکرون آمار بستری کمتری نسبت به دلتا دارد، امیدواریم که این سویه باعث مرگ و میر عزیزان و هموطنانمان نشود.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیک ششم اومیکرون خبرگزاری بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای آسمان استان تداوم پایداری جو تا چند روز آینده را پیش بینی کرد.
خانم بهروزی گفت: باتوجه به خروجی مدل‌های هواشناسی جو استان تا اواسط هفته پایدار خواهد بود. بر این اساس احتمال افزایش آلاینده‌های جوی بخصوص در نقاط پرتردد و صنعتی استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: از لحاظ دمایی هم تا اواسط هفته افزایش نسبی ادامه خواهد داشت. دیروز در گرمترین ساعات دمای هوای قزوین به ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر رسید.

دیگر خبرها

  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پیش بینی هواشناسی