Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان بیان داشت: همچنین پنج شهرستان سیریک، بندرخمیر، قشم، هرمز و رودان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. همچنین در حال حاضر شهرستان بشاگرد در وضعیت زرد و شهرستان‌های بوموسی در وضعیت آیی کرونایی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: وضعیت شیوع کرونا در استان رو به افزایش است و مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزیان اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی در دو مرحله و با توجه به تعداد بیماران بستری برپا شده که مرحله نخست آن با ظرفیت ۳۰ تخت در ضلع جنوبی بیمارستان شفا راه اندازی شده است.

وی افزود: در این بیمارستان خدمات لازم به مبتلایان کرونا ارایه می شود و در صورت نیاز و نبود فضای کافی بستری در بخش های کرونایی بیمارستان های هرمزگان، پذیرای بیماران بستری خواهد بود.

نوروزیان با اشاره به شیوع بالای سویه اومیکرون در هرمزگان، خاطرنشان کرد: متاسفانه این سویه از قدرت انتشار و انتقال بسیار بالایی نسبت به گونه های قبلی برخوردار است و در حال حاضر در تمام مناطق استان شاهد شیوع آن هستیم.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان در هرمزگان از پنجم دی ماه تاکنون از ۵۰۷ نفر به نزدیک هفت هزار نفر جهش یافته که این آمار بسیار بسیار نگران کننده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان را ۶ هزار و ۸۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۲۲ نفر به دلیل شدت بیماری در بیمارستان ها بستری هستند که از این آمار ۸۵ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند و متاسفانه هر روز این آمار در حال افزایش است.

وی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط موجود و سرعت بالای انتشار کرونا، باید هر چه سریعتر محدودیت هایی در استان اعمال شود تا بتوان از انتقال گسترده این ویروس خطرناک پیشگیری کرد.

کد خبر 5414795

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف کرمانشاه خراسان رضوی عکس استانها زنگ انقلاب شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان