Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:59:30 GMT

نگرانی فرماندار خاش از شیوع امیکرون در این شهرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۳۵۷۲

نگرانی فرماندار خاش از شیوع امیکرون در این شهرستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش گفت: باید در مسیر صیانت از سلامت مردم با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود از صعودی شدن موج جدید اومیکرون پیشگیری شود.

به گزارش ایسنا- صاحب گل صالحی در ستاد اجرایی و عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور ائمه جمعه و اعضای ستاد برگزار شد؛ با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: آمار ابتلا به سوش جهش یافته اومیکرون به طور صعودی در حال افزایش، موضوعی مهم و نگران کننده که مقابله با آن نیازمند بالاترین سطح توجه و هشدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عزم و مداخله ائمه جمعه، علما و روحانیون، بخشداران و دهیاران و...در تشریح اهمیت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدیریت اومیکرون و پیشگیری از پیک جدید بیماری و حساس سازی مجدد مسئولین ذیربط در جامعه باشد؛ زیرا تنها راه پیشگیری از ابتلا به اومیکرون واکسیناسیون نیست و فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک در اجتماعات ضروری، ادارات، مراکز خرید، بازار و...در کنار تلقیح واکسن بسیار ضروری است.

صالحی ادامه داد: ساده انگاری خطر شیوع سویه اومیکرون در شهرستان را سرعت می بخشد، بنابراین وضعیت آبی شهرستان و شرایط آرام ماه گذشته در وضعیت تعداد مبتلا، بستری و فوتی ها نباید بهانه ای برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

فرماندار خاش اظهار داشت: علیرغم وضعیت خوب ۸۰ درصد واکسیناسیون در نوبت اول شهرستان خاش، با توجه به اهمیت تکمیل سه نوبت واکسن در ایمنی جمعیت تحت پوشش بر علیه بیماری کرونا این دونوبت باید ارتقا یابند.

وی با تأکید بر ارتقای شاخص واکسیناسیون فرهنگیان، مدیران، معلمین و دانش آموزان گفت: تعطیلی مدارس آسیب جبران ناپذیر و طولانی مدت بر پیکره آموزش و پرورش وارد خواهد نمود و ما می بایست به پوشش و ایمنی خوب و مطمئن از طریق واکسیناسیون و استقرار ضوابط بهداشتی در مدارس برسیم.

صالحی بیان کرد: ثمره عزم و مشارکت بین بخشی و حرکت جهادی تمامی اقشار جامعه، علما، بخشداران، مدیران ادارات، اصناف و... در مدیریت بیماری، کاهش مبتلایان، بستری و به صفر رسیدن تعداد متوفیان کرونا در مدت دوماه گذشته را شاهد بودیم و انتظار داریم این همکاری ها مجددا تقویت و از سرگرفته شود.

وی افزود: تشدید گشت های مشترک ستاد مقابله با کرونا از سطوح عرضه خدمت،کالا و اقلام و مایحتاج مردم و ارزیابی کارت واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد قانونی با متخلفین؛ تقویت واکسیناسیون کرونا در تمامی ادارات در بین مدیران، و پایش و ارتقای روند واکسیناسیون کارکنان و اعضای خانواده و به ویژه ارگانهای دارای جمعیت تحت پوشش و بررسی شاخص واکسیناسیون در بین خدمت گیرندگان اعم از کمیته امداد، بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت و...و اعلام گزارش به ستاد کرونای شهرستان مورد توجه باشد و لازم است با بهره گیری از تجربیات خوب دو ساله اپیدمی کرونا در روزهای آتی به شکلی اقدام شود که وضعیت قرمز و بحرانی پیک قبلی و اتفاقات تلخ بستری و از دست دادن همشهریان در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید و عید نوروز تکرار نشود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب، اطلاع رسانی و تشریح قدرت سرایت اومیکرون و عوارض جانی، مالی و روحی و روانی آن در جامعه و تأکید بر انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز است از ظرفیت تأثیرگذار تریبون های نماز جمعه و مدارس و حوزه های علمیه و دینی و همراهی، حمایت و ارشادات این عزیزان که به صورت میدانی در بین مردم هستند، برای فرهنگ سازی تزریق واکسن استفاده شود.

فرماندار خاش بیان کرد: با توجه به قدرت سرایت بالای اومیکرون و به منظور صیانت از سلامت مردم باید با تمام توان و ظرفیت‌های موجود، تقویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، بیماریابی فعال و نظارت های بهداشتی با همکاری سپاه و پایگاههای مقاومت بسیج محلات در مقابل این خیز آماده کنیم و نباید به وضعیت شکننده آبی اکتفا کنیم چرا که کوچکترین سهل انگاری بازگشت به شرایط بحرانی و محدودیتهای هوشمند گذشته را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مراسمات محوری دهه فجر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری در فضای باز امکان پذیر خواهد بود، متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و بازار و بطور کلی در سطح جامعه پائین آمده و در این راستا لازم است دستگاه های متولی تمهیدات لازم را به انجام برسانند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی فرماندار خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت