Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «آرتاک زاکاریان» یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوریخواه ارمنستان و معاون سابق وزارت دفاع این کشور گفت، جنگ ۴۴ روزه اخیر به این موضوع پایان نداده و آرتساخ (قراباغ کوهستانی) هرگز بخشی از جمهوری باکو نخواهد شد.

وی افزود: «حتی امروز هم که به نظر می‌رسد در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار داریم، فرصتی برای یافتن راهی برای خروج وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقامات کنونی ارمنستان یا راه‌ها را نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند. اگرچه کاملاً ممکن است که آن‌ها آنقدر ضعیف و ترسیده اند که از دیدن فرصت‌ها هم هراس دارند.»

به گفته این نماینده اپوزیسیون ارمنستان، مقامات کنونی این کشور از انعکاس سیاست تهاجمی باکو، طرح موضوع اشغال ارمنستان توسط باکو و حتی از جشن گرفتن روز ارتش ارمنستان هراس دارند.

وی ادامه داد: «نمایندگان باید درک کنند که دیر یا زود مسئولیت کامل همه شکست‌ها را بر عهده خواهند گرفت. هرچه زودتر مسئولیت پذیری خود را درک کنند و قدرت را رها کنند، خارج کردن کشور از بحران و بازگرداندن نقش مستقل ارمنستان در فرآیند‌های منطقه‌ای آسان‌تر خواهد بود.»

این در حالی است که رئیس جمهور باکو روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و شکست دادیم.»

«الهام علی اف» در گفتگو با خبرگزاری «آذرتک» اظهار داشت: «ارمنستان در میدان جنگ شکست خورد. آن‌ها ۱۰۰۰۰ نفر نظامی فراری داشتند. آن‌ها کاملاً ذلیل شده‌اند. ببینید با چه کار‌های زشتی می‌خواستند جلوی ما را بگیرند. اما مردم آذربایجان حتی مردمی که از آنجا از زیر آوار بیرون آمدند، مردم در حال خونریزی، کسانیکه عزیزان خود را از دست داده بودند می‌گفتند فقط باید جلو برویم، هیچکس و هیچ چیز نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد، ما انتقام این مردم بیگناه، شهدای خود را در میدان جنگ گرفتیم. ما ارمنستان فاشیسم را شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم.»

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قراباغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین باکو و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز، جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارمنستان باکو قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی

تین نیوز

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان از برنامه دولت این کشور برای جذب سرمایه خارجی به منظور توسعه زیرساخت های ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه ترند آذربایجان، سمیر شریفوف در حاشیه برگزاری نشست مشترک راه آهن های جمهوری آذربایجان و گرجستان در تفلیس، به خبرنگاران گفت: پروژه های ما با بانک توسعه آسیایی از جمله بخش های حمل و نقل و زیرساخت، با تمرکز قوی بر حمل و نقل در حال پیشروی است. در حال حاضر، ما به دنبال جذب سرمایه برای عملیاتی سازی ابتکارات خود در زمینه توسعه زیرساخت، دیجیتال سازی حمل و نقل ریلی و مدیریت پایدار این بخش ها هستیم.

جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کریدور میانی، طی ماه های گذشته اقدامات موثری در زمینه توسعه این کریدور انجام داده که از جمله، می توان به ساخت بندر خشک الت در نزدیکی باکو و با همکاری کشورهای ترک زبان حاشیه دریای خزر اشاره کرد.

اکنون، با اهمیت یافتن بیشتر مسیر کریدور میانی به عنوان شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب و در سایه نا امنی ایجاد شده در منطقه دریای سرخ، به نظر می رسد کشورهای مسیر از جمله جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در حال افزایش تلاش های خود به منظور توسعه این کریدرو و ظرفیت های حمل بار آن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خنده بازیکن سابق پی‌اس‌جی به حذف پاریس!
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد