Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - ترم جدید دانشگاه‌ها همانند ۴ ترم گذشته برای دانشجویان کارشناسی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، البته دانشجویان ارشد و دکتری باید به شیوه حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند. براین اساس دانشگاه‌های تهران جزئیات ثبت نام، انتخاب واحد و زمان برگزاری امتحانات برای ترم بهمن را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه شریف

ثبت‌نام دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف از شنبه، ۹ بهمن از ساعت ۷ تا ۱۵ در سامانه جدید انتخاب واحد و در سایر ساعات در سامانه آموزش آغاز شده و امروز چهارشنبه، ۱۳ بهمن به پایان می‌رسد.

دانشگاه تهران

دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران تا روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن فرصت دارند برای ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ اقدام کنند. عملیات ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه تهران از ۹ بهمن آغاز شده است. شروع کلاس‌های نیمسال دوم سال تحصیلی این دانشگاه از روز شنبه، ۱۶ بهمن خواهد بود.

در تاریخ‌های ۳۰ بهمن و اول و دوم اسفند فرصتی برای حذف و اضافه و همچنین ۳۱ اردیبهشت و اول و دوم خرداد ۱۴۰۱ به عنوان بازه زمانی حذف اضطراری در نظر گرفته شده است.

چهارشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ نیز آخرین روز کلاس‌های نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ دانشگاه تهران است.

دانشگاه امیرکبیر

انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی دانشگاه امیرکبیر از روز گذشته ۱۲ بهمن آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد. شروع کلاس‌ها از شنبه ۱۶ بهمن خواهد بود. حذف و اضافه در روز‌های ۱۹ و ۲۰ بهمن انجام می‌شود و آزمون‌های پایانی هم از ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و در روز ۲ تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

انتخاب واحد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در روز‌های ۹ و ۱۰ بهمن انجام شده و کلاس‌ها از شنبه ۱۶ بهمن آغاز می‌شوند. حذف و اضافه در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ بهمن انجام می‌شود. امتحانات پایان ترم از شنبه، ۲۱ خرداد آغاز می‌شود و پنج شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

دانشگاه علامه طباطبایی

انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی از ۱۶ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۱ بهمن از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ ادامه دارد. زمان حذف و اضافه هم از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۵ اسفند خواهد بود.

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه باید از ۱۷ بهمن تا ۲۳ بهمن از ساعت ۱۰ الی ۱۹ انتخاب واحد کنند. کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی در تمام مقاطع تحصیلی از روز شنبه ۲۳ اسفند برگزار خواهند شد.

دانشگاه شهیدبهشتی

انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی در روز‌های ۹ تا ۱۱ بهمن انجام شده و شروع کلاس‌ها از ۱۶ بهمن خواهد بود. حذف و اضافه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ بهمن انجام می‌شود و پایان کلاس‌ها چهارشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. امتحانات نیم‌سال دوم از ۲۱ خرداد آغاز می‌شود و تا اول تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

تمام دانشجویانی که در زمان حذف و اضافه اقدام به ثبت نام با تاخیر می‌کنند، مشمول اخذ حداقل واحد خواهند بود. آن دسته از دانشجویان مشمول پرداخت شهریه که داری بدهی مالی هستند باید قبل از زمان انتخاب واحد نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شهریه خود با امور مالی دانشگاه هماهنگی لازم را انجام دهند، در غیر این صورت ثبت نام و انتخاب واحد برای ایشان میسر نیست.

دانشجویانی که در مهلت مقرر اعلام شده، کاربرگ نظرسنجی اساتید را تکمیل نکرده اند، در آخرین روز انتخاب واحد مجاز به اخذ واحد خواهند بود. دانشجویانی که در هر نیم‌سال تحصیلی در زمان مقرر تعیین شده، بدون کسب اجازه از دانشگاه ثبت نام و انتخاب واحد نکنند، منصرف از تحصیل محسوب می‌شوند و اجازه ادامه تحصیل ندارند.

دانشجویان، مجاز به انتخاب واحد کمتر از حد نصاب تعیین شده در آئین نامه‌های آموزشی (برحسب سال ورود و مقطع) نیستند، مگر به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو که باید به تائید گروه، واحد آموزشی و مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه برسد.

دانشگاه الزهرا

انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه الزهرا از ۱۶ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۰ بهمن ادامه دارد. شروع کلاس‌های نیم‌سال دوم تحصیلی این دانشگاه از ۲۳ بهمن است و ۲۶ خرداد آخرین روز برگزاری کلاس‌ها خواهد بود. امتحانات از ۳۰ خرداد آغاز می‌شود تا و ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

مهلت ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای نیم‌سال دوم از دوشنبه ۱۱ بهمن آغاز شده و امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن به پایان می‌رسد.

بر این اساس پس از اتمام ثبت نام و انتخاب واحد در تاریخ یادشده کلاس‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تاریخ شنبه ۱۶ بهمن آغاز و تا ۲۰ خرداد سال آتی ادامه خواهد داشت.

امتحانات دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای نیم‌سال دوم نیز از بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۱ خواهد بود.

همچنین آخرین مهلت تمدید شده برای دفاع از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری برای دانشجویانی که خواهان ثبت نمره و دانش آموختگی در نیم‌سال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هستند، روز یکشنبه ۱۵ اسفند و آخرین مهلت ثبت نمره این دانشجویان روز چهارشنبه ۱۸ اسفند سال جاری خواهد بود.

پایان مهلت ثبت نمرات پایان ترم دروس نظری، عملی و سمینار در نیم سال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقطع کارشناسی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن سال جاری و مهلت درخواست تجدیدنظر از پنجشنبه ۱۴ تا ۱۷ بهمن خواهد بود.

با اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، پایان مهلت ثبت نمرات در مقاطع تحصیلات تکمیلی روز یکشنبه، ۲۴ بهمن و مهلت تجدید نظر از ۲۵ تا ۲۷ بهمن اعلام شده است.

دانشگاه خوارزمی 

انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه خوارزمی از ۹ بهمن آغاز شده و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد. شروع کلاس‌های نیم سال دوم تحصیلی از ۲۳ بهمن آغاز بود و پایان کلاس‌ها ۲۵ خرداد است.

امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه از ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

دانشگاه تربیت مدرس

انتخاب واحد دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس از ۲۷ تا ۲۹ دی و برای دانشجویان دکتری از ۲۵ تا ۲۹ دی انجام شده است. کلاس‌ها از ۳۰ بهمن برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز می‌شود و روز‌های ۱۵ و ۱۶ اسفند حذف و اضافه انجام خواهد شد. پایان کلاس‌ها دوم تیر است و امتحانات نیم سال دوم تحصیلی از ۴ نیر تا ۲۵ تیر برگزار می‌شوند.

دانشگاه شاهد

انتخاب واحد نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه شاهد از شنبه، ۹ بهمن آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد. شروع کلاس‌ها از شنبه ۱۶ بهمن خواهد بود.

حذف و اضافه از شنبه ۳۰ بهمن آغاز می‌شود و در تاریخ ۳ اسفند پایان می‌پذیرد. امتحانات از شنبه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۱۳ خرداد ادامه دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی از ۹ بهمن آغاز شده و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد. شروع کلاس‌های درسی از ۲۲ بهمن خواهد بود.

حذف و اضافه از ۳۰ بهمن آغاز می‌شود و تا ۵ اسفند ادامه دارد. امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از ۴ تیر آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیر ادامه دارد و برای غیرپزشکی‌ها از ۲۸ خرداد شروع خواهد شد و ۹ تیر به پایان می‌رسد.

دانشگاه پیام نور 

ثبت نام و انتخاب واحد ترم بهمن ۱۴۰۰ پیام نور برای ورودی‌های قدیم از ۲ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده است. زمان ثبت درخواست مهمان و انتقال برای نیمسال بهمن ۹۹ پیام نور از ۴ دی تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود. شروع کلاس‌های نیمسال دوم پیام نور از ۱۲ بهمن است.

همچنین زمان ثبت درخواست تغییر رشته پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۴ دی تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ است و زمان انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد در نیم‌سال دوم از ۲ بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعیین شده است. تاریخ امتحانات ترم دوم این دانشگاه پیام نور از ۱۱ خرداد تا ۶ تیر ۱۴۰۱ و آخرین مهلت برای ثبت نمره میان ترم در این نیم‌سال تا ۱۱ تیر اعلام شده است.

دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور از ۱۶ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۰ بهمن ادامه دارد. شروع کلاس‌ها از ۲۳ بهمن خواهد بود و حذف و اضافه از اول بهمن تا سوم بهمن انجام می‌شود؛ پایان کلاس‌ها ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ است. امتحانات پایان ترم از ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و تا ۹ تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویم آموزشی انتخاب واحد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه ثبت نام و انتخاب واحد بهمن آغاز می شود دانشجویان کارشناسی خرداد آغاز می شود امتحانات پایان ترم نیم سال دوم تحصیلی شروع کلاس های نیم بهمن انجام می شود آغاز شده و امروز بهمن ادامه پایان می رسد ۹ بهمن آغاز شده برای دانشجویان بهمن آغاز شده شروع کلاس ها ۱۶ بهمن آغاز دانشگاه تهران پایان کلاس ها روز چهارشنبه شنبه ۱۶ بهمن پیام نور حذف و اضافه خرداد ۱۴۰۱ سال تحصیلی نیمسال دوم ۱۶ بهمن بهمن ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ تیر ۱۴۰۱ ثبت نمره مهلت ثبت ۳۰ بهمن ۲۳ بهمن شنبه ۲ ۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد