Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@23:20:01 GMT

انحلال پروژه رمزارز فیس‌بوک تأیید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۴۹۴۳

انحلال پروژه رمزارز فیس‌بوک تأیید شد

پروژه رمزارز دیم(Diem) که تحت حمایت مالی فیس‌بوک قرار داشت، منحل شد.

به گزارش قدس آنلاین، انجمن دیم(Diem Association) تأیید کرد که دارایی‌های خود را به سیلورگیت کپیتال می‌فروشد که پیش‌تر با این گروه شراکت داشت و فرایند خاتمه فعالیتش را آغاز می‌کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هفته گذشته گزارش کرده بود انجمن دیم که کنسرسیومی متشکل از شرکت‌هایی است که روی یک سیستم پرداخت مبتنی‌بر بلاک چین کار می‌کنند، دارایی‌های فناوری خود را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به شرکت سیلورگیت کپیتال می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مِتا(فیس‌بوک سابق) یکی از اعضای مؤسس این انجمن است. در ‌واقع دیم بلندپروازانه‌ترین برنامه فیس‌بوک در حوزه رمزارزها بود. بلومبرگ پیش‌تر گزارش کرده بود مِتا روی فروش دارایی‌های «دیم» به‌عنوان راهی برای بازگرداندن بخشی از سرمایه به سرمایه‌گذاران کار می‌کند.

به گزارش ایسنا شرکت مِتا پلتفرمز(فیس‌بوک سابق) نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۹ برنامه‌های خود برای رمزارز دیم را که در ابتدا «لیبرا» نام داشت، رونمایی کرد. در ابتدا رمزارز «لیبرا» قرار بود یک ارز جدید مرتبط با سبدی از ارزهای رایج و اوراق بهادار باشد. این پروژه فورا با مخالفت شدید سیاست‌گذاران سراسر جهان روبه‌رو شد که نگران بودند کنترل آنها بر سیستم پول را تضعیف و جرم و جنایت را تسهیل کرده و به حریم خصوصی کاربران ضربه بزند.

فیس‌بوک با هدف دریافت موافقت رگولاتوری، نام سکه دیجیتالی خود را به «دیم» تغییر داد و بلندپروازی‌های جهانی خود را تعدیل کرد؛ اما آخرین ضربه را زمانی متحمل شد که دیوید مارکوس، مدیر فناوری مالی فیس‌بوک و ناظر تلاش‌ها برای توسعه «دیم»، این شرکت را ترک کرد و کار در محل دیگری را آغاز کرد.

بر اساس گزارش انگجت، استوارت لِوی، مدیرعامل «دیم» در بیانیه‌ای رگولاتورهای آمریکا را برای فروپاشی «دیم» مقصر خواند و از کار این سازمان برای حداقل‌کردن ریسک با کنترل‌های شاخص صنعت و حمایت از مصرف‌کنندگان و مبارزه با جرائم مالی دفاع کرد.

منبع: شرق

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیس بوک متاورس فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • آنچلوتی تأیید کرد: این ستاره از رئال نمی‌رود
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد